וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גו פיש: איך הפך מארדי פיש לאחד הטניסאים החמים בסבב?

26.8.2010 / 13:25

רק כשהיה על סף פרישה, מארדי פיש החליט לקחת את עצמו בידיים. לאליפות ארה"ב הוא מגיע כאחד הטניסאים החמים בעולם

בסוף שנות התשעים, כשפיט סמפראס כבר קטף את מרבית תארי הגרנד סלאם שלו, האמריקאים היו רגועים. לא רק שהם ידעו על שני יורשים ראויים לפיסטול פיט ולאנדרה אגאסי, אלא שאנדי רודיק ומארדי פיש אפילו למדו באותה כיתה בתיכון, שיחקו כדורסל באותה הקבוצה וגרו יחד אצל משפחתו של רודיק בבוקה ראטון שבפלורידה. שתי ההבטחות הגדולות של הטניס האמריקאי הגיעו יחד באותה אריזה, רק שאחת מהן מומשה בגדול והשניה הלכה לאיבוד אי שם בשנות האלפיים.

רק לפני שנה, השם מארדי פיש לא היה אומר כלום לאנשי הטניס. היו אומרים עליו שזה טניסאי שהצליח להגיע לפיק אחד בקריירה וטיפס עד למקום ה-17 בעולם, הוא אפילו זכה במדליית כסף אולימפית באתונה 2004, אבל סדרת פציעות ועודף משקל עצרו לגמרי את הקריירה שלו, בדומה לכל כך הרבה טניסאים אחרים שנעלמו אחרי הבלחה אחת. בתחילת השנה פיש יצא אל מחוץ למאיה הראשונה בעולם, בפעם הראשונה מאז 2006 שבה בקושי שיחק בגלל ניתוח. אלא שבמקביל השיל פיש 15 קילוגרם ממשקלו, והפך פתאום לאחד השחקנים הטובים בעולם בקיץ הנוכחי.

כיום, פיש המחודש הוא שחקן אדיר של משחק מהיר, שהגיע לשלושה גמרים בארבעת הטורנירים בהם השתתף, וניצח בשניים מהם. הוא ניצח את אנדי מארי כבר שלוש פעמים העונה וגבר על חברו הטוב אנדי רודיק פעמיים ברציפות, אחרי שמעולם לא עשה זאת במשחק רשמי לפני כן. רשמו לפניכם, מארדי פיש הוא השם החם ביותר בטניס הצפון אמריקאי כיום, ויש כאלה שבונים עליו באליפות ארצות הברית. כן, אפילו יותר מאנדי רודיק.

בשירות הרייטינג

מארדי פיש הוא לא רק המושיע של האוהדים האמריקאים שיגיעו לצפות באליפות ארצות הברית הפתוחה, הוא גם אמור להיות המושיע של רשתות הטלוויזיה. נחשפנו אליו בטורניר סינסינטי וראינו קהל של אלפים מריע לו באצטדיון מלא עד אפס מקום, אבל צריך לזכור שבמשחקים אחרים בטורניר, ובכלל באחוזי הרייטינג בטלוויזיה האמריקאית, ארצות הברית בנסיגה. לדוגמא, אחוזי הצפייה בגמר ווימבלדון השנה היו נמוכים שם ב-50 אחוזים רק בגלל שאנדי רודיק לא הגיע לשלב הזה, והרבה משחקים של נדאל, פדרר ודג'וקוביץ' בטורניר סינסינטי אופיינו בקרחות ענקיות ביציעים. מחזיקי הזכויות האמריקאים לא רוצים ש"יהרסו" להם עוד אירוע ענק, ועוד בשעות השיא שלהם - גם ככה "הרסו" להם את הטור דה פראנס עם פרישתו השניה של לאנס ארמסטרונג.

כמו שזה נראה כרגע, אנדי רודיק ומארדי פיש הם שני טניסאים שיכולים להגיע לפחות עד לרבע הגמר בטורניר. פיש, אגב, כבר עשה את זה בשנת 2008, הישג השיא שלו בקריירה. עונת המשטחים הקשים הנהדרת שלו מדברת בעד עצמה: פיש מסתדר מצויין על המהירות שלהם, ומספק בינתיים את התוצאות הטובות ביותר בסבב. הרבה יותר טובות מרפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ', למשל.

סוג של רודיק משופר

כמו חברו הטקסני במקור לספסל הלימודים בפלורידה, גם פיש שנולד בכלל במינסוטה נחשב למכונת סרבים. הוא אמנם לא גבוה כמו המגישים העצמתיים האחרים בעולם (1.88 מ'), אבל הוא חזק ומהיר. למעשה, בטורניר סינסינטי האחרון הוא חבט בסך הכל 87 אייסים ושבר את שיא כל הזמנים של התחרות. היתרון הגדול של פיש הוא הגיוון. את הסרבים האלה הוא יכול להמשיך עם עלייה לרשת, שם הוא משיג אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. מצד שני, הוא יכול להישאר על הבייסליין ולהיעזר בחבטת בק-הנד חזקה למדי, שמרוויחה לו המון נקודות בכל משחק. בכל מקרה, פיש תמיד יחפש את הרשת, מה שהופך אותו לשחקן מגרש שלם מגוון מאוד, כשמשחקיו מהנים ביותר לצפייה.

אנדי רודיק סיכם את דרכו של פיש בקיץ הנוכחי ואמר: "כמובן שבאליפות ארצות הברית יש את חבורת הפייבוריטים הרגילה, אבל יש עוד ארבעה או חמישה שחקנים שיכולים לעשות את זה". פיש עצמו אמר השבוע: "אני מרגיש שונה, אני משחק טוב יותר מאי פעם. אני יודע שהמספר שנמצא ליד השם שלי לא משקף את היכולת האמיתית שלי".

עם אשה דוגמנית-סלבריטיאית, מועדון מעריצים מסור הנקרא "פיש-הדס", פסטיבל מוזיקת קאנטרי הקרוי על שמו והכנסות מכובדות מאוד השנה, מארדי פיש כבר הגשים את החלום האמריקאי. כעת נותר לו לשרת את המדינה, וזה אומר להגיע רחוק באליפות ארצות הברית הפתוחה, לפחות עד לחצי הגמר. החל מיום שני, נוכל גם לעקוב אחריו.

  • עוד באותו נושא:
  • מארדי פיש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully