וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות: ”גם אשתקד שמענו מגוטמן בכי”

בהתאחדות לכדורגל לא אהבו לשמוע את התלונות של אלי גוטמן על אי דחיית המשחק אחרי ההפסד 1:0 להפועל חיפה. המאמן גם כעס על עצמו: "אני אפס שנתתי לשכטר לשחק"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הפועל תל אביב פתחה את העונה בהפסד מפתיע של 1:0 להפועל חיפה, והרבה מאוד עצבים נרשמו בסיום. אלי גוטמן כעס בסיום על היכולת העלובה של השחקנים, על עצמו ועל ההתאחדות לכדורגל, שלא הסכימה לדחות את המשחק וקיימה אותו בשעה מוקדמת.

כאמור, מלבד להפסד, מה שהטריד במיוחד את גוטמן הייתה העובדה שאיתי שכטר, שנכנס כמחליף בדקה ה-60, נטש את המגרש כעבור 20 דקות מכיוון שמתח את השריר. כרגע לא ברור אם שכטר יהיה כשיר לגומלין מול רד בול זלצבורג ביום שלישי.

במשך כל המשחק גוטמן התהלך עצבני על הספסל, צעק לעבר גבי קצרה ביציע, אך בעיקר כעס על עצמו: "אני אפס שנתתי לשכטר לשחק, הייתי צריך לתת לו לפחות שבועיים מנוחה", אמר לסובביו על הספסל. אגב, גוטמן ירד לחדר ההלבשה חמש דקות כאשר הוא צועק לעברו של קצרה: "אני אגמור אותם", כשהוא מתכוון להתאחדות.

בסיום, נראה גוטמן עצבני במיוחד כאשר הוא ממלמל: "אני הטיפש, ידעתי שזה יקרה. אסור היה לי להכניס את שכטר". הבעלים אלי טביב, שעבר במקום אמר לגוטמן: "תירגע", והמאמן ענה: "אני ארגע כשאני ארגע".

"אני כועס על עצמי, לא הייתי צריך לתת לשכטר לשחק", אמר גוטמן בסיום. "אני לוקח את כל האחריות עליי. ביקשתי מההנהלה לפני 10 ימים לדרוש מההתאחדות לדחות את המשחק. יש לנו רק נציגה אחת ישראלית בליגת האלופות, אבל אין עם מי לדבר. תבינו שבזלצבורג גם ביקשו לדחות את המשחק ונענו בחיוב. ההתאחדות האוסטרית אמרה להם שזה כדי שהם יגיעו רעננים לתל אביב".

המאמן התייחס למצבו של שכטר ואמר: "זה לא נראה פשוט". על יכולת השחקנים אמר: "אפשר להפסיד. לא שיחקנו טוב, הפועל חיפה רצו יותר".

הבעלים אלי טביב אמר לרדיו ירושלים: "היינו מעדיפים לא לשחק היום, אבל ההתאחדות החליטה מה שהחליטה. באוסטריה, אגב, כן הסכימו לדחות את המחזור, וגם אנחנו רצינו לדחות לעוד שבוע, אבל עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה. יש לנו משחק חשוב ביום שלישי, ונצטרך להסתכל קדימה. רק מחר נדע אם שכטר ייעדר מהמשחק, ולכמה זמן".

יוסי אבוקסיס התייחס גם הוא להפסד: "הייתה התלבטות אם לשתף כמה שחקנים במשחק הזה. כמו ששכטר נפצע בחצי שעה של משחק, הוא יכול היה להיפצע ב-10 דקות. אני לא רוצה להתעסק עם זה כי פציעות זה חלק ממשחק כדורגל. לא נהפוך את זה למן בכיינות. היה פה משחק כדורגל ולא היינו מספיק טובים בו. מגיע להפועל חיפה כל הכבוד על הניצחון. אנחנו צריכים עכשיו להתעסק אך ורק במשחק בשלישי ולא בשום דבר אחר כדי לנסות ולהעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. שחקנים הגיעו נורא עייפים אחרי המשחק בזלצבורג ובגלל זה נתנו לכמה שחקנים לנוח ולקחנו הכל בחשבון. אם נהיה בליגת האלופות, נצטרך להיות טובים גם בליגה וגם באירופה. מבחינתנו, הליגה היא מאוד חשובה ושאף אחד לא יקבל את הרושם שאנחנו מוותרים על משהו בליגה".

ההתאחדות: שיאשים את עצמו

בהתאחדות לכדורגל החליטו לתקוף את גוטמן על הדברים שהשמיע הערב, ומסרו בתגובה: "גם בעונה שעברה חווינו בכי ונהי מצדו של אלי גוטמן, שאחרי חודשיים אמר: 'טעיתי'. אם בריאותו של שכטר הייתה כל כך חשובה לו, הוא לא היה נענה לתחנוניו לשחק בדרבי בגביע הטוטו יותר ממחצית ומשכיל לחלק את העומס בצורה נבונה.

"באשר לעיקר ולא לטפל, השבוע להפועל תל אביב יש גומלין, לאחר מכן שני משחקים נבחרת ואחר כך אם היא תהיה מרוכזת בעיקר, היא תשחק כל שבוע בשלב הבתים בצ'מפיונס ליג. הרעיון של גוטמן לדחות את המשחק לעוד חצי שנה אינו רציני ואינו מציאותי. אולי הוא רוצה שנדחה את כל הליגה בשנה בשביל הפועל? הפועל תל אביב קבוצה מספיק רצינית ועמוקה כדי לשחק ברביעי ובשבת, כמו שנעשה בכל הליגות הבכירות באירופה. על כל דוגמא שגוטמן מביא מאוסטריה, אפשר להביא 50 כאלה מאיטליה ספרד ואנגליה".

שירזי: "לא נכנסתי לפאניקה ולא אשתגע"

בהפועל חיפה חגגו ניצחון גדול, אבל ניצן שירזי ביקש להרגיע. "בואו נכניס דברים לפרופורציות. אני מקווה שזו הפועל חיפה שנראה גם בהמשך העונה", אמר המאמן. "סירבתי בשבוע שעבר להיכנס לפאניקה למרות שהתקשורת ניסתה לעשות פאניקה ועכשיו אני לא משתגע. אנחנו צריכים לקחת את הדברים הטובים מכל משחק. לא חשבתי שנגלה עליונות על הפועל תל אביב, אבל ככל שהמשחק הלך והתקדם, השחקנים האמינו יותר שאפשר לנצח אותו. הפועל רצו רק לעבור את המשחק בשלום, חבל בשבילם שהם לא עשו את זה מבחינת הפצועים".

שירזי מקווה לראות המשכיות מהניצחון: "זה עדיין משחק ראשון וצריך לשמור על עקביות. המשחק נגד הפועל רמת גן חשוב יותר מהמשחק הזה. מגיע לשחקנים מילה טובה אחרי משחק גדול. לא קל לנצח את הפועל תל אביב. זו האלופה היוצאת ולדעתי תהיה גם הנכנסת. הכי חשוב זה להמשיך ולקחת את הפועל חיפה למקומות יותר גבוהים מהעונה שעברה".

המאמן החמיא לבלם שלו, אושרי רואש, שהוזכר כמועמד להצטרף למכבי חיפה: "אושרי רואש היה מספר אחת על המגרש. רואש סביר להניח לא יילך למכבי חיפה, אמרתי את זה ליואב כץ לפני המשחק. הבאתי את גולן חרמון כדי ליצור תחרות. בקבוצת כדורגל חייבים תחרות ובלי תחרות אי אפשר להתקדם".

הישאם כיוואן הוסיף: "אני שמח על הניצחון ומקווה שנמשיך בדרך הזאת גם במשחק הבא. במחצית השנייה, כשעלו השחקנים הבכירים של הפועל תל אביב, הם לחצו אותנו, אבל ידענו להתקיף במתפרצות. אני מאמין שיהיה בסדר גם בהמשך. יכולנו לנצח גם 0:3, אבל אנחנו מרוצים מהניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully