וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנו של טורנס: "מקווים שלא יהיה לו נזק מוחי"

21.8.2010 / 20:56

שחקנה של מכבי ת"א שהיה אמור להיבדק רפואית בחודש הבא צפוי לצאת מהתרדמת בקרוב. סוכנו: "הלב שלו במצב טוב"

כאשר החתימה את מיקאיל טורנס לפני קצת פחות מחודש, אחד החששות הבולטים של מכבי תל אביב היה מצבו הבריאותי של הרכז האמריקאי הצעיר.

טורנס (22, 1.96 מ') סבל במשך מרבית קריירת המכללות מבעיות בליבו, שמנעו מקבוצות ה-NBA להמר עליו למרות שנים מוצלחות מאוד במכללת אלבמה. אמש (שישי), במהלך אימון שגרתי בפלורידה, התמוטט השחקן על הפרקט והובהל לבית החולים הקרוב.

בהודעה רשמית מטעם מכבי נמסר כי "מצבו ממשיך להיות קשה מאוד", וכי בקבוצה עוקבים בדריכות אחר העדכונים. כמו כן, בקבוצה עידכנו כי החוזה עליו חתם טורנס הקיץ עם מכבי מותנה בכך שיעבור בדיקות רפואיות מקיפות, שתוכננו לחודש הבא בישראל.

הרכז הגיע לברדנטון, פלורידה, כחלק מהאקדמיה של קבוצת IMG, וערך אימונים במקום מאז יום רביעי. אמש, חמש דקות לאחר שהתחיל אימון קליעה נוסף, התמוטט טורנס, ראשו הוטח ברצפה, והוא איבד את הכרתו. מספר מאמנים רצו לעברו במהירות, כאשר הפרמדיקים, שהצטרפו לאחר דקות ספורות, היו צריכים להנשים את השחקן ולבצע בו החייאה. טורנס הובהל מהמקום על גבי אלונקה, ונלקח לבית החולים.

טורנס הועבר למחלקה לטיפול נמרץ, שם הונשם בעזרת צינור. מקרובים למשפחתו של השחקן אמרו לתקשורת האמריקאית כי מצבו "אנוש", בעוד שהוריו, שמיהרו לטוס מבירמינגהאם לפלורידה, סירבו לאשר את הפרטים על מצבו.

קברניטי מכבי תל אביב שוחחו ביניהם, ונוכח האירוע המצער ברור שיהיה עליהם להיערך מחדש לקראת העונה הקרובה. מאמן הקבוצה, דייויד בלאט, שמתכונן בימים אלו עם נבחרת רוסיה למונדובאסקט, עומד בקשר רציף עם אנשי מכבי וגורמים בארצות הברית. "כולנו מתפללים לשלומו של מיקאיל, ומקווים שייצא מזה בשלום", אמר המאמן.

אנתוני גרנט, מאמנו של טורנס במכללה, סיפר כי נדהם לשמע החדשות. "מחשבותיי ותפילותיי נמצאות עמו ועם משפחתו בזמן הקשה הזה", אמר. "אני רוצה שמיקאיל יידע שכל חבריו לקבוצה לשעבר, צוות המאמנים וכל אנשי המכללה מתפללים להחלמתו המלאה".

האפי וולטרס, סוכנו של טורנס, עידכן על מצבו בטוויטר שם נכתב: "מצבו יציב והוא בתרדמת יזומה. הלב שלו במצב טוב. יותר מאוחר, הרופאים מתכוונים להוציא אותו מהתרדמת כדי לבדוק אם נגרם נזק מוחי. בזמן המקרה, צוות רפואי הגיע אליו תוך שתי דקות וביצע בו החייאה. היה לו קצב לב והוא נשם בכוחות עצמו. מתפללים לאלוהים שלא יהיה לו נזק מוחי, אנחנו נמשיך להתפלל".

חיזוק ממחלקת הנוער

מכבי תל אביב הגיעה לסיכום עם שחקן קבוצת הנוער של המועדון, אקסל ואן אוואקרק, לפיו ישתייך למועדון בשבע השנים הקרובות. ואן אוואקרק (18, 2.08), יליד הולנד, הוא בן לאם יהודיה ואב הולנדי. לישראל הגיע בגפו לפני שנה, לאחר שאמו יצרה קשר עם מכבי, בתיווכם של אוהדי הקבוצה אילן "השועל" סרף וטל מלכה, המשמשים כאפוטרופסים שלו בישראל.

עד גיל 15 התעסק השחקן, המסוגל לשחק בעמדות 4 ו-5, בענף השחייה, אולם בשל גובהו הומלץ לו לבצע הסבה לכדורסל. בקבוצת הנוער של המועדון הפגין ניצוצות של כישרון, ועל כן ביקשה מכבי לשמר את הקשר עימו. בשלב הראשוני צפויה הקבוצה להשאילו, ייתכן כי ליקנעם/מגידו, כשהמטרה היא לטפח אותו על מנת שיתחשל ויצבור ניסיון לעתיד.

עדכון ראשון: 20.8, 22:43
עדכון אחרון: 21.8, 20:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully