וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום? עכשיו?

דניאל ירושלמי

20.8.2010 / 17:23

ביקשתם? התחננתם? אז הנה, המדור השנתי שמנסה לנחש איזה מאמן לא יגמור את העונה שהוא התחיל לא נפקד גם ב-2010/11. האם זה יהיה אלישע לוי, אורי מלמיליאן, יוסי מזרחי או דרור קשטן?

דרור קשטן מאמן בני יהודה. ברני ארדוב
חוזר לתחזית הגיליוטינה השנתית שלנו. קשטן/ברני ארדוב

סכנה ברורה ומיידית

שלומי דורה

מאזן כוחות: אחת הסיבות שגורמות למאמן לא לסיים את העונה היא כמות ההשקעה של המערכת מבחינה כספית. ככל שהמערכת משתוללת, ככה היא דורשת תוצאות יותר מהירות. אם זה כולל קהל דעתני ומעמד בעייתי, אתה בהחלט בסכנה. דורה עומד בכל התנאים הללו. הוא לא בן בית ברמת גן, הוא קיבל לידיים סגל מאוד מוכשר ונוצץ יחסית לגודל הקבוצה, אותו הוא יצטרך לחבר מהר מאוד כדי לקבל ממנו מספרים מספקים. מחזורי הפתיחה של דורה לא נראים קשים יתר על המידה, אבל אולי זו בדיוק הסיבה בגינה הוא יידרש להוציא מהם הרבה נקודות. בטח כשאתה מתחיל עונה במינוס 7.

סיכויים לאבטלה: 60 אחוז

חיים לוי

מאזן כוחות: לבני סכנין יש כבר תחביב קבוע. לפתוח את העונה עם בלאגן, להתארגן מחדש בינואר עם סגל שחקנים חדש ומאמן שונה, ולספר לעולם סיפורים על יציאה לדרך אחרת. האם חיים לוי ישרוד עד ינואר? האם בני סכנין לא תפיל גם עליו את תיק ההתארגנות המאוחרת? הסיכוי היחיד שלו לשרוד יהיה אם המערכת תתארגן לטובתו, רק כדי להוכיח את מה שטענה נגד יובל נעים. לא מומלץ לו לבנות על זה.

סיכויים לאבטלה: 60 אחוז

גיא עזורי

מאזן כוחות: המזל הכי גדול של גיא עזורי הוא שגם הבוס שלו, פרוספר אזגי, מודע לבעיות בבניית הסגל. הבעיה הכי גדולה של עזורי היא שלא בטוח שזה יעזור כשהקהל של אשקלון לא יאהב את התוצאות. מבחינתם, קבוצה עם שחקנים כמו זוראב מנטששווילי וערן לוי, לא אמורה לפתוח את העונה בצורה רעה, וגם משקיע שדורש הישגים מיידיים כמו אזגי בעצמו, ודאי חושב ככה בסתר ליבו. עזורי עם נקודה אחת בשלושה מחזורים בגביע הטוטו. בליגה זה מצב שעלול לעורר מהומה בקבוצה שנוטה להתלהט.

סיכויים לאבטלה: 60 אחוז

אלי כהן

מאזן כוחות: מכל המאמנים עם הסכנה הכי גדולה, לאלי כהן יש אולי את הסגל הכי חלש. אמנם הסגל הזה נשמר בחלקו מהעונה שעברה, שזה מחפה מעט, אך המוטיבציה של עונה ראשונה בליגת העל כבר לא קיימת בעכו. בחדרי חדרים מספרים על סוג של מתיחות בין המאמן ליו"ר הדומיננטי, ציון ויצמן, בנוגע לאיוש מספר עמדות בהרכב, כשגם 0 נקודות בגביע הטוטו לא ממש עוזרות כאן. מוטב לאלי כהן להגיע למשחק "הביתי" מול הפועל תל אביב במחזור השלישי עם כמה נקודות לרפואה.

סיכויים לאבטלה: 50 אחוז

בסכנה, לא מיידית

ניצן שירזי

מאזן כוחות: יואב כץ לא אוהב לפטר מאמנים, כי זה עולה לו הרבה כסף. אם הוא יצטרך לעשות את זה עם ניצן שירזי, זה עלול לקחת הרבה זמן ויכול להסתיים עם איזה יועץ מקצועי שמונחת מלמעלה. לשירזי, למזלו, יש סגל לא רע בכלל, חלקו רץ כבר בעונה שעברה. אל תתפלאו אם השחרור של ערן לוי דווקא יעשה טוב לקבוצה, שבהחלט יכולה לפתוח את העונה החדשה כמו את הישנה, עם תוצאות מעולות. השאלה היא מתי יבוא המשבר של שירזי וכמה זמן יימשך. איכשהו, לא נראה שהוא ישרוד את המשבר שעבר שלומי דורה, מה גם ששירזי לא מהסס להניח את המפתחות כשצריך. אם כי הפעם הוא כבר לא ימהר כי זו אולי ההזדמנות האחרונה שלו להחיות את קריירת האימון שלו.

סיכויים לאבטלה: 40 אחוז

אלי מחפוד

מאזן כוחות: הפועל פתח תקווה היא קבוצה גוססת, וקשה להחיות אותה עם מסע רכש שאין בו שום חזון מעבר לשרוד עוד עונה. בלי מגרש ביתי ובלי האמונה של הקהל במוצר, לשחקני רכש טובים כמו אסוס, צרפתי, ויסה וקדוסי יהיה קשה לגייס את המוטיבציה לא להיראות שבעים העונה. ולא שרמת גן השומם יעזור בנושא. למחפוד יש כלים להצליח, קשה יהיה לשחזר את העונה הנוראית אשתקד, אבל למאמנים בהפועל פתח לא קל בדרך כלל. נאחל לו להגיע בשלום לדרבי במחזור השישי ולצאת ממנו באותה צורה.

סיכויים לאבטלה: 40 אחוז

יוסי מזרחי/אבי נמני

מאזן כוחות: המשחק המביש של מכבי תל אביב בפאריס, לעיני הבעלים מיטש גולדהאר, לא עשה חסד עם מי שמאמן את הקבוצה (תחליטו אתם מי זה). למכבי יש העונה סגל נהדר שאמור לעזור הפעם למאמן (החלטתם כבר מי זה?) לחמוק מהגורל הקבוע, מהלחץ של תחילת העונה ושאר ההרגלים של המועדון. בליגה של 16 קבוצות, גם הקבוצה הבינונית של העונה שעברה השיגה תוצאות שלא חייבו טיפול כירורגי, אז בטח העונה. רק דבר אחד אסור לשכוח: בוס שעושה הכל כדי להשיג כאן ועכשיו עלול לקבל החלטות נמהרות של כאן ועכשיו. תעברו למאמן הבא, ותזכרו למה.

סיכויים לאבטלה: 25 אחוז

רן בן שמעון

מאזן כוחות: בניגוד לביקור המוצלח הקודם של קרית שמונה ובן שמעון בעונה הראשונה שלהם בליגת העל, הפעם הקבוצה נוחתת עם סגל הרבה יותר חלש. הליגה אמנם קלה יותר, המאמן נותר איכותי, הסגל עדיין מאומן וגם הקהל אמור לאכלס את היציעים, אבל אצל איזי שירצקי תמיד צריך להיזהר מאיזו קפריזה. הוא כבר רב פעם אחת עם בן שמעון ותוצאות מביכות בחלק הראשון של העונה עלולות לחדש את המתח. להגנתו של בן שמעון יאמר שהוא חייב את העונה הקרובה כדי לעלות את קריירת האימון שלו חזרה על המסלול שמוביל לקבוצות הגדולות. זה הולך להיות יותר קשה מפעם שעברה.

סיכויים לאבטלה: 25 אחוז

בטווח סכנה

אלישע לוי

מאזן כוחות: יעקב שחר עוד לא פיטר מאמן באמצע עונה, חוץ מגיורא שפיגל בעשור הקודם. גם אז, הרבה אגו היה מעורב בסיפור וזה הגיע אחרי הרבה מאוד זמן בתפקיד. אלישע לוי ודאי ייהנה מכך, אבל פתיחת העונה הקשה שמצפה לו עלולה להביא איתה גם סכנה. אוהדי חיפה כבר סימנו אותו, ואם מחמשת המחזורים הראשונים, בין המשחק מול מכבי תל אביב לזה מול בית"ר, הם יצאו בצורה לא מכובדת, הדרישה להחליף את המאמן תחזור שוב כמו בימי רוני לוי. אלישע לוי לא מספיק חזק כמוהו כדי לעצור את כדור השלג, אבל גם קשה לראות את הסגל הטוב של חיפה בהשוואה לשאר הליגה מבייש כל כך את הסמל כדי לגרום ליעקב שחר להפוך את עורו.

סיכויים לאבטלה: 20 אחוז

ניר קלינגר

מאזן כוחות: לניר קלינגר יש הזדמנות נהדרת לשנות מעט את מאזן האימה של מאמני באר שבע. אירועי העונה שעברה ואיתם התחנונים של הקהל שאלונה ברקת תחזור בה מהודעת העזיבה, משחקים לטובתו. החבל שלו יהיה מעט ארוך יותר ונראה גם שהסגל שלו מעט טוב יותר מזה שהיה לגיא עזורי. אבל עם זאת, אסור לשכוח – זו עדיין הפועל באר שבע, ושם הרגש גובר לא פעם על ההיגיון.

סיכויים לאבטלה: 20 אחוז

דרור קשטן

מאזן כוחות: למרות התוצאות הטובות בגביע הטוטו, הרף שדרור קשטן הציב לעצמו בעצם בואו לבני יהודה הוא לא קל בכלל. בטח אחרי שאתה מגיע במקום מאמן שהוביל את הקבוצה באירופה. האם לבני יהודה יש עוד לאן להתקדם? קשטן נהנה מבוס שלא ממהר ללחוץ על ההדק, חזי מגן מיודענו, שגם זוכר כמה שחקני רכש הוא הביא לקשטן בשביל לעמוד במטרה הקשה: לקדם עוד קצת את בני יהודה.

סיכויים לאבטלה: 15 אחוז

ג'ון גרגורי

מאזן הכוחות: כמו קשטן, גרגורי יצטרך להתמודד עם ההשוואה לקודמו. בניגוד לקשטן, המטרות של אשדוד הן מעט יותר צנועות. אם בני יהודה חולמת על מקום שלישי ומאבק על הגביע, אשדוד תסתפק בחמישי, בלבד שהקבוצה תשחק כדורגל טוב והצעירים יתקדמו, כדי שאפשר יהיה למכור אותם בעתיד. בליגה שלנו הסגל של אשדוד אמור להספיק, אבל עדיין קשה להיות בטוחים במאה אחוז.

סיכויים לאבטלה: 15 אחוז

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רחוקים מסכנה

פרדי דוד

מאזן כוחות: החולשה של פרדי דוד היא גם הכוח שלו: ממאמן קצת אפור הדרישות בדרך כלל נמוכות, כשמנגד לדוד יש תנאים לא רעים לעמוד בהן: בסיס מהעונה שעברה כולל חיזוק, השוואות לעונות הקודמות שיעשו עימו חסד וסגנון של מאמן שתפור על הלוזונים. דוד צריך קצת מזל כדי להפוך את העונה הזו לרגע שבו מצא בית טוב לכמה שנים, השאלה אם יהיה לו, והאם אפקט המעבר לרמת גן לא יטרוף את הקלפים.

סיכויים לאבטלה: 15 אחוז

ראובן עטר

מאזן כוחות: עטר מתחיל עוד עונה במכבי נתניה מהמקום שהוא הכי אוהב: המקום הכי נמוך. הרבה שנים נתניה לא פתחה עונה עם כל כך מעט ציפיות, הרבה שנים למאמן נתניה לא היו כל כך מעט כלים, אבל היי – ראובן עטר אלוף במקרים האלו. הוא יודע לעשות יש מאין ויש מעט מאוד תרחישים בהם אפשר יהיה לבוא אליו בטענות, עם או בלי קשר לוותק שלו במועדון ולתרומה שנתן.
סיכויים לאבטלה: 10 אחוז

אורי מלמיליאן

מאזן כוחות: כמו לעטר, למלמיליאן יש לא מעט שכבות הגנה לפני שמישהו יחשוב לוותר עליו: החבל שלו כשחקן עבר גדול של בית"ר ארוך יותר, הציפייה ממנו היא למקום רביעי, אולי שלישי, היא ריאלית, האוהדים מתעסקים ויתעסקו במקרה של כישלון עם היו"ר ופחות עם המאמן, וגם הכלים שקורנפין סיפק לו אמורים להקל עליו. המכשול היחיד שימנע ממלמיליאן להתמיד בבית"ר הוא הדחף שלו עצמו לשבור את הכלים לפעמים ולריב על שטויות.
סיכויים לאבטלה: 10 אחוז

אלי גוטמן

מאזן כוחות: דאבל, ליגת אלופות ככל הנראה, כדורגל מושלם - אין מה להוסיף, נכון? דברו איתנו אחרי ינואר, אם וכאשר יפרקו לו את הלהקה בזכות הסקאוטים שיגיעו לצפות בליגת האלופות

סיכויים לאבטלה: 1 אחוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully