וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמינים של עונת מעבר

מתי ברסקי

20.8.2010 / 14:14

דנבר רוצה להאריך לו חוזה, כרמלו אנתוני רוצה לעזוב, ולא מעט קבוצות ב-NBA רוצות אותו אצלן. מתי ברסקי משחק באופציות

ליגת ה-NBA חיכתה והתכוננה לקיץ 2010 במשך כמה שנים, ואחרי שהגיע המפץ הגדול בדמות מעברו של לברון ג'יימס למיאמי של דווין וויד, אפשר עכשיו לצפות בנחת בכוכב השביט הבא שיחלוף על פנינו, או במילים אחרות - כרמלו אנתוני כנראה רוצה לעזוב את דנבר. כיום אנתוני חתום לשנתיים נוספות, אך בדומה למה שלברון וחבריו עשו הקיץ, יש לו אפשרות להשתחרר מהחוזה כבר בקיץ הבא – תוך ויתור על משכורת של 18.5 מיליון בעונת 2011/12. הנאגטס הציעו לו בתחילת יולי הארכת חוזה של 65 מיליון דולר לשלוש שנים נוספות, הצעה שאנתוני יכול לקבל עד 1 ביולי 2011 – כל עוד היא על השולחן. בינתיים, הטלפון במשדרים של הנאגטס לא מצלצל, ומקורבים למלו כבר אמרו בתקשורת האמריקאית שהטלפון כנראה גם לא יצלצל.

כרגע מדובר בסיפור שאינו משוחק על הפרקט, אלא נראה יותר כמו משחק הלקוח מתורת המשחקים. להלן הדילמות של המשתתפים, והפתרון המסתמן.

כרמלו אנתוני שחקן דנבר נאגטס. רויטרס
כיום אנתוני חתום לשנתיים נוספות, אך בדומה למה שלברון וחבריו עשו הקיץ, יש לו אפשרות להשתחרר מהחוזה כבר בקיץ הבא/רויטרס

גם שלישיית מיאמי קיבלה הצעות דומות אשתקד, וחבריה העדיפו לוותר לטובת השתתפות בפסטיבל קיץ 2010. בסופו של דבר, הם התפשרו על כמה מיליונים בשביל לנצח כמה שיותר בשוק הגדול שמיאמי מציעה. מה מונע מאנתוני לוותר על הכסף שדנבר מציעה לו, לחתום בניקס על 15-16 מיליון דולר בקיץ הבא, ואז "להשלים הכנסה" בעזרת חוזי פרסום משודרגים?

הפעם העניין מסתבך, בגלל הסכם קיבוצי חדש בין איגוד השחקנים לקומישינר ובעלי הקבוצות, שאמור להיחתם בקיץ הבא. הגבלות חדשות על סכומים של חוזי מקסימום, הארכות חוזים, או על חוקי תקרת השכר, עשויים להוביל להפסד פיננסי משמעותי ביותר עבור אנתוני, אם לא יפעל כעת. בתרחיש פסימי יותר, שביתה של איגוד השחקנים עלולה להשאיר אותו תלוי באוויר, ללא הכנסה מובטחת.

חשוב גם לציין שהאופציות של אנתוני בקיץ הבא יהיו מוגבלות ופחות אטרקטיביות, לעומת אלה שנפרשו בפני חבריו למחזור דראפט 2003. אומנם הניקס מסתמנים כיעד המועדף עליו, אבל אי אפשר לשלול את האפשרות שהם יאבדו מקום בתקרת השכר עד הקיץ, כתוצאה מטרייד אטרקטיבי בשבילם על החוזה המסתיים של אדי קארי. אולי כריס פול יהפוך לזמין, למשל?

מעבר לניקס, גם הנטס יוכלו להציע לאנתוני בית עתידי בברוקלין, ניו יורק, לצד שלד צעיר ומבטיח. אבל מעבר לאופציות האלה, שהקיץ היו בתחתית רשימת העדיפויות של ווייד ולברון, אין שיקאגו ומיאמי – אלא אינדיאנה, וושינגטון, סקרמנטו ומינסוטה. קשה להאמין שאנתוני מעוניין לנטוש את דנבר בשביל כזאת התחלה מחדש.

אם כך, הצעד הטוב ביותר עבור אנתוני, בהנחה שהוא מעדיף מדים מסוימים (של הניקס או המג'יק, לפי דיווחים אחרונים), הוא להמתין עד שדנבר תקבל הצעה ראויה לטרייד, מקבוצה שאליה הוא מעוניין לעבור. במצב כזה, הוא יוכל לקבל את הארכת החוזה שמוצעת לו, רק שעל הצ'ק תחתום קבוצה חדשה.

ניו יורק ניקס

כמו בתחילת הייפ לברון וקיץ 2010, הניקס רואים את עצמם כפייבוריטים להשגת אנתוני בקיץ הבא, מה שמעמיד בפניהם דילמה מסוימת. האם לוותר על נכסים דוגמת הצעירים המוכשרים בקבוצה או מאגר בחירות הדראפט שהולך ומתדלדל, או לסמוך על כך שאנתוני מתכוון להגיע אך ורק לתפוח הגדול, בשביל לשתף פעולה עם אמארה סטודמאייר ואולי גם כריס פול/טוני פארקר?

אין ספק שהפעם האופטימיות במדיסון סקוור גארדן מוצדקת. כאמור, הניקס מתחרים בעיקר באחיינית הפחות אטרקטיבית מעבר להאדסון, שמתה כבר לחצות את הנהר ולהתגורר בברוקלין. הפעם אין שיקאגו ומיאמי שאורבות בצד כפייבוריטיות מאוחרות. התקדים שנוצר במיאמי, הופך את איכויות הסופרסטאר של אמארה, למשמעותיות יותר מהסגל העמוק שבניו ג'רזי.

אבל מי כמו אוהדי הניקס יודע, שעדיף ציפור לא קטנה בכלל ביד, מאשר לפנטז עליה שנה שלמה ובסוף להישאר עם משהו אחר לגמרי ביד...רצוי שהניקס קודם ישיגו את מלו ואחר כך יתכננו מה הלאה. לפי הדיווחים, הם מוכנים לוותר על דנילו גלינארי בנוסף לחוזה הגדול והמסתיים של אדי קארי, בתמורה לאנתוני. זו החלטה נבונה – קו קדמי של אנתוני-גלינארי-סטודמאייר יספוג לא פחות נקודות ממה שיקלע. שימו את רוני טוריאף או אנתוני ראנדולף במקום האיטלקי, והמצב מתאזן לטובה.

העניינים עשויים להסתבך במידה שדנבר תדרוש גם את אנתוני ראנדולף, העמוס בפוטנציאל. עונת פריצה שלו ושל ריימונד פלטון בשיטה של דאנטוני, תהפוך את הניקס למובילה במרוץ המחודש אחר כריס פול. תחשבו על זה – עוד עונה בינונית להורנטס, בזמן שאנתוני ואמארה הופכים את הניקס לאטרקטיביים מתמיד, רק יחזקו את הנטייה של פול להגיע לניו יורק. פועל יוצא ומעניין לטרייד המרובע שהנחית בהורנטס את טרבור אריזה, הוא שכעת ניו אורלינס יזדקקו לרכז במקום פול, אם וכאשר יועבר.

אז האם פרוספקט כמו ראנדולף אמור למנוע טרייד עבור מלו? לא בהכרח, אבל במידה שהניקס בוחנים את התמונה הגדולה ומסתכלים קדימה, בהחלט כדאי להם להקשיח עמדות. כי באותה מידה שאנתוני עשוי להישלח לקבוצה אחרת ולהישאר בה, הניקס עשויים להשיג אותו בקיץ הבא מבלי לוותר על כלום, ולהשתמש במרב הנכסים שלהם כדי לבנות קבוצה גדולה באמת. זאת הדילמה של הניקס, שמקווים כי הנאגטס בכל זאת לא ישימו עין על ראנדולף הצעיר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

קבוצות אחרות?

ציינו את הנטס כמועמדת אפשרית לקלוט את אנתוני בקיץ הבא. לאחר הכישלון הבולט שלהם בהחתמת שמות גדולים הקיץ, אין ספק שהם ירצו להשיג את אנתוני כבר עכשיו, עם חוזה מוארך. בטרייד כזה הם יהיו חייבים להשתמש בחוזה המסתיים של טרוי מרפי, הרכש הטרי. לצדו הם יוכלו לצרף את הסווינגמן טרנס וויליאמס ובחירות דראפט, כולל בחירת לוטרי פוטנציאלית של גולדן סטייט בדראפט 2012 (הטרייד על מרכוס וויליאמס, תאמינו או לא).

האם דנבר תסתפק בכך, או שתדרוש את הרוקי דרק פייבורס, בחירה שלישית בדראפט האחרון? מצב זה ייצור חור משמעותי בעמדת הפאוור פורוורד של הנטס. שאלה משמעותית עוד יותר היא האם אנתוני ירצה להגיע לנטס על חוזה ארוך טווח, עם פייבורס או בלעדיו? חמישייה של דווין האריס-אנתוני מורו-כרמלו אנתוני-דרק פייבורס-ברוק לופז, נראית נהדר בשביל פרשני וחובבי NBA רבים; אבל סופרסטאר כמו אנתוני עשוי להעדיף שיתוף פעולה עם אמארה סטודמאייר או דווייט הווארד, שם הצוות המסייע כבר נמצא או יתאסף מסביב, כפי שקרה במיאמי הקיץ.

אורלנדו, יעד שאנתוני לכאורה מעוניין בו, תתקשה להרכיב חבילה אטרקטיבית סביב החוזה המסתיים של וינס קרטר. אלא אם הנאגטס חמים על מארצ'ין גורטאט וריאן אנדרסון, ומעוניינים להיפטר מג'יי אר סמית, קשה לשרטט תרחיש שבו אנתוני והווארד ירכיבו את צמד ההתקפה-הגנה הכי טוב בליגה.

אוהדי שיקאגו יכולים לפנטז, אבל חבילה של לואל דנג, טאג' גיבסון וג'יימס ג'ונסון היא בינונית ויקרה מדי עבור הנהלת הנאגטס. יוסטון? יש שם כמה חוזים מסתיימים ופרוספקטים צעירים, אבל לא משהו שמצדיק להשאיר את מלו במערב. בהנחה שהוא בכלל ירצה לתלות את עתיד הקריירה המקצועית שלו, בבריאות המפוקפקת של יאו מינג.

קשה להאמין שנראה את אנתוני במדים אחרים מלבד אלה של הניקס או הנטס, בין אם יישלח בטרייד או יחתום באחת מהן כשחקן חופשי. אלא אם דנבר מחליטה להעביר אותו בטרייד ללא הארכת חוזה, מה שיוריד משמעותית את ערך התמורה שתקבל. במקרה כזה, הדילמה של כל קבוצה היא על מה לוותר בתמורה לסופרסטאר, שיכול לקחת אותה רחוק ואפילו להחליט להישאר, אבל באותה מידה עשוי לנטוש לאחר עונה אחת ופחות מכך?

דנבר נאגטס

בהנחה שהרצון של אנתוני לעזוב אינו חד-משמעי כפי שדווח, הדילמה שניצבת בפני דנבר היא: כיצד להימנע מהמצב שקליבלנד וטורונטו נקלעו אליו? כל עוד אנתוני לא מצהיר על מחויבותו לקבוצה, מחויבות שצריכה להתבטא בחתימה על הארכת החוזה שהוצעה לו, האם דנבר צריכה להמשיך ולשאוף גבוה? החוזים המסתיימים של קניון מרטין וג'יי אר סמית, בסך 22.5 מיליון יחדיו, יכולים לשמש בתור קלף מיקוח חזק למדי בשיחות טריידים. אבל מבט לעבר קליבלנד הנוכחית, שתקועה עם חוזים יקרים למו וויליאמס, אנטואן ג'יימיסון ואנדרסן ורז'או, מבהיר את הבעיה שניצבת בפני דנבר כעת. האם ניתן לשנות את דעתו של אנתוני, כפי שההורנטס מנסים לעשות עבור כריס פול?

בהנחה שאנתוני אכן נחוש לעזוב, הנאגטס ככל הנראה יצאו לבנייה מחדש, סביב הרכז הצעיר טיי לאוסון והפרוספקטים שיגיעו בתמורה לאנתוני. כמעט כל קבוצה שתהיה במשא ומתן עם דנבר, תרצה לדעת האם אנתוני מעוניין לעבור אליה, כפי שבוסטון ומינסוטה גיששו עם קווין גארנט בקיץ 2007, שנה לפני אופציית סיום החוזה שלו. גארנט שוכנע בכדאיות המעבר לבוסטון והאריך את החוזה שלו עם הסלטיקס בשלוש שנים נוספות, מיד לאחר שהטרייד הושלם.

בהנחה שאנתוני לא מעוניין לעבור לנטס או כל קבוצת תחתית אחרת, טרייד לניקס מסתמן כאופציה הטובה ביותר עבור הנאגטס. הם ישמחו לצרף את גלינארי וראנדולף לחמישייה העתידית שלהם, אבל גם האיטלקי לבדו יהווה תמורה הולמת יותר, בהשוואה לבחירות הדראפט העתידיות של מיאמי, שקליבלנד וטורונטו אוחזות בהן כעת. את שחקן הפרנצ'ייז העתידי הם בכל מקרה יצטרכו להשיג בדראפט, אולי באמצעות האופציה הקלושה יותר של השוק החופשי בעתיד. הדילמה אם כך, היא עד כמה ללחוץ את הניקס במשא ומתן.

הפתרון האפשרי

אדי קארי, דנילו גלינארי, וילסון צ'אנדלר ובחירת סיבוב ראשון של הניקס ב-2014 (עד אז הניקס מחויבים ליוסטון רוקטס) בתמורה לכרמלו אנתוני. הניקס מעבירים שני צעירים שיושבים על העמדה של אנתוני, הנאגטס כבר יבחרו עם מי מבין השניים להמשיך הלאה ומי להעביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully