וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטר: ”לא חשבתי על הפרובוקציות”

איתי שכטר לא מצטער על החגיגה עם הכיפה. לובין על הרעיון למלא את בלומפילד בכיפות אדומות: "זה רעיון שעלה, לא הזמנו"

רויטרס

צילום: עמית גולדשטיין
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

את רגעי השמחה והתרגשות הגדולה בקרב אנשי הפועל תל אביב אתמול (רביעי) בסיום המשחק ברדבול ארנה, קשה היה לתאר במילים. אומנם, על פניו כולם באדום מנסים לשדר כי העבודה עדיין לא הסתיימה ויש לאוסטרים עוד סיכוי לעבור את האדומים, אבל בתוך תוכם יודעים המאמן אלי גוטמן ושחקניו כי הם כבר עם רגל וחצי בשלב הבתים ורק משהו בלתי צפוי כמו ניצחון של זלצבורג בבלומפילד ימנע מהם לחגוג בשבוע הבא.

למי שכבר הייתה פליטת פה בנושא הוא הבעלים אלי טביב, שכבר החל לארגן את העיתונאים לנסיעה מסביב אירופה כשאמר: "עכשיו אתם תטיילו איתנו הרבה, אולי אפילו לברצלונה". עוד לפני שסיים את המשפט, קטע אותו יד ימינו, גבי קצרה, שאמר: "רגע, יש לנו עוד עבודה בבלומפילד". גם השחקנים קצת חגגו בחדר הלבשה, אך הראש שלהם נמצא בשבוע הבא כבר בגומלין.

רגע לפני היציאה של הקבוצה הביתה, יוסי שבחון לא יכול היה להתאפק ועקץ קצת את מכבי כשראה את איביצ'ה אילייב, חברו בשנה שעברה ממכבי, שמשחק במדי פרטיזן בלגרד, וסיפר: "דיברתי איתו ואמרתי לו: 'אל תדאג. כל מי שעוזב את מכבי, יש לו עונה מצוינת אחרי כן'. תענוג לראות אותו ככה משחק". אגב, את שבחון שספג צהוב קריטי אתמול, יחליף בגומלין רומן רוקי.

חושבים על חיזוק, שריקי על הפרק

בהפועל תל אביב כבר מתחילים לעבוד לקראת השלב הבתים. אתמול זה היה כבר יותר מברור שהספסל של האדומים לא עמוק מספיק במיוחד בחלק ההתקפי לאחר הפציעה של מהראן לאלה. אם האדומים יבטיחו את המקום בליגת האלופות, הם יצטרכו להתחזק בשני שחקנים. הראשון ככל הנראה יהיה חלוץ נוסף במקומו של לאלה, שייעדר כחצי שנה, כשהמועמד הבולט הוא עידן שריקי ממ.ס. אשדוד. השני יהיה ככל הנראה מגן ימני זר.

"כמובן שאם נצליח לעבור את השבוע הבא בשלום, נצטרך להתחזק ולהביא עוד שחקן או שניים", אמר יוסי אבוקסיס. "זה בדיוק הזמן להגיד למהראן לאלה שאנחנו מאוד אוהבים אותו והוא נכס לכל קבוצה. נדבר בנושא רכש בצורה רצינית רק בשבוע הבא כי אנחנו קבוצה רצינית שתמיד חושבת קדימה".

בכל הקשור לרכש בהפועל לא יתנגדו למצוא שחקן זר נוסף כמו דגלאס דה סילבה, שאתמול הוכיח כמה הוא חשוב למועדון. הברזילאי סיפר בסיום המשחק מה עבר עליו בדקות הראשונות שלו על הדשא כששמע את צלילי ליגת האלופות. "עברה לנו צמרמורת כשעלינו על הדשא ושמענו את המנגינה", אמר הבלם. "זה חלום גדול ועשינו צעד גדול בכדי להגיע לשם. עכשיו נגיע הביתה לתל אביב עם הקהל והטירוף שלנו ואני מקווה שנצליח לעבור לבתים".

גם איתי שכטר נשמע נרגש לא פחות: "כיף לשמוע את כל המחמאות באופן אישי. אני שמח שהצלחנו לעשות תוצאה מצוינת מול המועדון המפואר הזה. אנחנו שמחים ומאושרים ועם הקהל אנחנו מקווים שנגשים את חלום ליגת האלופות". על התקופה המצוינת שהוא נמצא בה, המשיך החלוץ: "אני מרגיש וחושב שאני נראה טוב. מה שחשוב זה לא רק להבקיע שערים. אמרתי גם לפני המשחק שאני מוכן לעלות שלב ולא להבקיע בכלל. הקבוצה יותר חשובה. שהגולים יגיעו, הם יגיעו בצרורות. הכי חשוב זה להגיע לליגת האלופות כי זו פסגת הקריירה של כל שחקן".

דה סילבה כבר חושב על הליגה

דה סילבה סיפק ניתוח מקצועי מעניין וגם הוא יודע שלאוסטרים יהיה קשה מאוד להתמודד עם החום בתל אביב: "היינו יותר טובים מהם וזה בגלל ההכנה הנהדרת של אלי גוטמן. אם האוסטרים עולים לשחק עם חלוץ אחד בבית ואנחנו עם שני חלוצים, זה מדבר בעד עצמו. כולם השקיעו 200 אחוז והייתה צריכה להיות תוצאה טובה יותר, אבל התוצאה מצוינת. בשבילנו מזג האוויר מצוין ובשבילם זה לא כל כך, אנחנו רגילים אליו. עכשיו הכי חשוב זה להרגיע כי יש משחק בשבת מול הפועל חיפה וחשוב שנפתח טוב את הליגה".

לאחר הקיץ הארוך במשא ומתן עם ליל, דה סילבה נשמע באמת מאושר שנשאר באדום ומרגיש שהוא יתקדם כפי שהפועל עושה זאת כל הזמן באירופה: "היום אני יכול להגיד שאני ממש לא מצטער על זה שנשארתי. הכל זה מלמעלה, אולי עכשיו נהיה בליגת האלופות וירצו אותי קבוצות טובות יותר. מה שעשינו בשנה שעברה ומה שהפועל עשתה ב-2001, אלה דברים שלא שוכחים גם באירופה. דיברתי פה, לפני המשחק, עם כמה שחקנים של זלצבורג והם אמרו לי שהמאמן מפחד ומתכוון לפתוח עם חלוץ בגלל שהפועל קבוצה מצוינת. עכשיו מה נשאר זה לעשות את זה בבלומפילד עם 16 אלף צופים שיחגגו בלי סוף. רק אחרי שנעבור אותם בבלומפילד, רק אז אני אתחיל לחשוב על קבוצות".

שכטר התבקש לתת הסבר על ידי אחד העיתונאים המקומיים במסיבת עיתונאים, לחגיגת השער עם הכיפה האדומה ששלף. העיתונאי המקומי טען שכבר 60 שנה לא נעשתה פרובוקציה דתית על אדמת אוסטריה, ושכטר השיב: "לא ניסיתי להרגיז אף אחד. בחור צדיק נתן לי את הכיפה בשדה התעופה ואמר לי קח אותה איתך. אמרתי לחבר שאני אשים אותה בגרב ואם ירצה השם אני אשים אותה על הראש. לי זה עשה הכי טוב לשים אותה על הראש ולהגיד שמע ישראל. לא חשבתי על איזו פרובוקציות יהיו מזה, אני יודע שיש הרבה יהודים שראו אותי בבית והיו מאושרים מזה". אגב, בקבוצה חשבו על אפשרות להזמין כיפות לאוהדים לגומלין. יושב ראש הקבוצה, אמיר לובין, אמר בנושא: "זה רעיון שעלה, אבל לא הזמנו שום כיפות".

אבוקסיס: "זה אחד הניצחונות הגדולים של הכדורגל הישראלי"

שכטר ודה סילבה נשארו אתמול באצטדיון שעה קלה אחרי הקבוצה בכדי לעבור בדיקת סמים. בפעם הקודמת שהשניים היו ביחד מחוץ לארץ, הסיפור היה רחוק מלהסתיים בשעה, כשהשניים עוכבו לחקירה בגטבורג, שהסתיימה למזלם ללא כלום. "שכחנו כבר ממה שהיה", אמרו השניים. "עברנו כל כך הרבה מאז וזה סימן לכמה שאנחנו מאוחדים וכמה שאנחנו יחד. זה מראה כמה המועדון הזה אוהב אותנו ונתן לנו חום ואהבה. אנחנו נמצאים בסוג של פסגת קריירה, זו ליגת האלופות וזה שלב הבתים, ואנחנו נהיה הכי מאושרים להגיע לשם. עכשיו יש לנו משחק בשבת שאני מקווה לעבור בשלום. אחר כך זלצבורג יבואו בטירוף וצפוי לנו משחק מאוד קשה. אני יודע שאנחנו נבוא ביום שלישי עם יותר טירוף ממה שהיינו פה".

אבוקסיס סיכם את הדברים, ואמר: "אנחנו מרגישים שזה אחד הניצחונות הגדולים של הכדורגל הישראלי כי כבשנו שלושה שערי חוץ. לפני המשחק היינו קונים תיקו עם שער חוץ אחד, אבל הצלחנו לכבוש שלושה שערים ענקיים ושכטר נתן את אחת ההצגות הכי גדולות שאני ראיתי מחלוץ באירופה, הוא שיגע הגנה שלמה לבד, הייתי המום ממנו. גם לבן סהר היה משחק מצוין. זה ניצחון גדול כי באנו מול קבוצה עם תקציב של 40 מיליון יורו. בעזרת השם אחרי השבוע הבא, נעשה לקהל שלנו, שלא מפסיק להדהים, עונה נפלאה".

האדומים ימריאו היום מאוסטריה ב-15:00 שעון ישראל. השחקנים יקבלו יום מנוחה וביום שישי יערכו אימון מסכם לקראת המשחק מול הפועל חיפה בשבת במסגרת המחזור הראשון של הליגה. באימון המסכם יבדוק גוטמן מה מצבם הפיזי של שחקניו ובהתאם לכך יחליט אם לתת לכמה מהם מנוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully