וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן סהר ישרת בבית ספר לכושר קרבי?

18.8.2010 / 14:26

מעמדו של החלוץ שונה ל"ספורטאי מצטיין". בצבא בוחנים פיילוט אותו יוביל שעשוי ליצור מהפכה בנושא שירות ספורטאים בצה"ל

מעמדו של חלוץ הפועל תל אביב, בן סהר, בצה"ל השתנה למעמד ספורטאי מצטיין עקב חזרתו לארץ. זאת, במקום מעמד של "ספורטאי עילוי", הסטטוס בו היה נתון בשל שהייתו באירופה. המשך שירותו של סהר, שסיים לא מכבר את חלק הטירונות בשירותו הצבאי, עדיין אינו ברור, אולם במחלקת כושר קרבי בוחנים כעת פיילוט אותו יוביל סהר, במסגרתו ישרת בבית הספר לכושר קרבי שבמכון וינגייט ובמסגרתו ייפעל במסגרות קהילתיות בשכונות בנתניה הסמוכה או ייאמן קבוצות של קצינים ואנשי קבע בצה"ל. בשבוע הקרוב צפוי ראש מחלקת כושר קרבי בצה"ל, אל"מ אבי מויאל, להיפגש עם נציגי אגף כח אדם בניסיון לקדם את הפיילוט בשיתוף סהר.

אם ייצלח הפיילוט, אותו סהר צפוי להוביל, הדבר עשוי להוביל למהפכה בשירותם הצבאי של ספורטאים מצטיינים בצה"ל. מטרת הפרוייקט היא לרתום את יכולותיו המקצועיות של כל אחד מהספורטאים לטובת הצבא ולטובת שירות בקהילה הסמוכה לבסיס בו הם ישרתו. כך למשל יוכל כדורגלן מצטיין לאמן נערים במצוקה בערים מספר פעמים בשבוע, ושחיין מצטיין יוכל לאמן את קבוצת השחייה של צה"ל, שהחלה לפעול באחרונה. הצעה נוספת שהועלתה היא שאותם ספורטאים יעברו קורסים של אימון אישי, וישמשו כמאמנים אישיים של קצינים בצה"ל.

כיום ישנם כ-200 ספורטאים הנמצאים במעמד של 'ספורטאי מצטיין' בצבא, ומרביתם משרתים בעיקר כעובדי רס"ר או עובדי מנהלה. "יש יתרון גדול לכך שספורטאי יעסוק בתחום שבו הוא הכי טוב, במקום שייצבע מדרכות", אמר קצין בכיר, "הצבא יוכל לנצל את הכישורים של כל ספורטאי לטובת מסגרות שונות בצבא, ובנוסף הם יכולים לא רק לסייע לצבא, אלא גם ללכת פעמיים בשבוע ולאמן נערים במצוקה באיזור הבסיס. לעיתים כאשר ילדים כאלה נפגשים עם ספורטאים שהם רואים כמודל לחיקוי, יש בכך ערך מוסף רב מאוד, לפעמים אפילו מעבר לזה של קצינים בצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully