וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף המתרפסים

18.8.2010 / 0:12

ברט פארב רק רוצה לשחק פוטבול. לא הוא הבעיה, אלא מאמן מינסוטה בראד צ'ילדרס, שהתנהג כרכיכה עד שמספר 4 חזר

על ברט פארב והפרישה-לא פרישה שלו דובר מספיק. פארב אוהב לשחק פוטבול, פארב אגואיסט שמחפש תשומת לב, פארב נשמה, פארב נודניק. עכשיו הוא שוב חוזר. רק שבמקרה של הקיץ הנוכחי פארב הוא בכלל לא הסיפור. הסיפור הוא מינסוטה בראשות המאמן בראד צ'ילדרס,, ששברו כל שיא של עליבות והראו מדוע אין ברשות המועדון אפילו זכיה אחת בסופרבול. כי מי ששם שחקן, גדול ככל שיהיה, מעל הקבוצה, לא מגיע לו לאחוז את גביע לומברדי.

ברט פארב הוא הקוורטרבק הטוב ביותר שיכול לשחק עבור הווייקינגס. פחות מחודש לפני פתיחת העונה, עדיף למינסוטה לא לסמוך על טרוואריס ג'קסון הכושל. צ'ילדרס ידע את זה ולכן בילה שבועות ארוכים על הקו מיניאפוליס-ג'קסון כדי לדבר עם פארב בבית במיסיסיפי. כשזה לא עזר, הוא שלח לשם שחקנים. בסוף זה עבד, כי את פארב לא צריך לשכנע יותר מדי לשחק פוטבול. לפחות לא ביחס לשחקנים אחרים שפרשו פעם, פעמיים או שבעים.

היינו בסרט הזה בשנה שעברה, כשפארב הצטרף למחנה האימונים ממש לאחר פתיחתו. השנה הוא הגיע בעיכוב של שבועיים, ובשנה הבאה הוא יגיע במסוק חמש דקות לפני בעיטת הפתיחה. מינסוטה מקבלת קוורטרבק מבוגר שגדל בעוד שנה ושהתיק הרפואי שלו מתחיל להתנפח. סביר להניח שלו היה פארב מחמיץ פתיחה אשתקד, הוא לא היה חוזר השנה. כל עוד שיא הפתיחות הרצופות שלו תלוי, הוא מעוניין לשמר אותו. איזה מחיר זה יגבה מהקבוצה? נחיה ונראה, בשנה שעברה זה עבד לא רע.

לצ'ילדרס אין אומץ. נכון ליום שלישי בבוקר, לא היה לו קוורטרבק והוא לא נערך כלל לעונה הנוכחית, גם לא לעונות שאחריה. צ'ילדרס נאלץ לקחת את הצ'אנס שפארב יגיד כן. אתה פשוט לא עושה את זה בתור מאמן. פיל ג'קסון הסתדר שנתיים בלי מייקל ג'ורדן. הוא לא לקח אליפויות אבל גם לא רץ להתלקק ולהתרפס. החיים בלייקרס המשיכו בלי מג'יק, והיי - אפילו בגרין ביי יש היום קוורטרבק לא רע בכלל.

ב-NFL מקובל לתת זמן חסד למאמנים. לצ'ילדרס, אחרי ההגעה (בזכות פארב) לגמר ה-NFC יש לא מעט אמון מההנהלה. לו היו לו ביצים, הוא היה הולך עם האמון הזה עד הסוף - אומר להם כבר באפריל שפארב מחוץ לתחום ושאי אפשר יותר להביט לאחור, ובידיעה שאי אפשר לבנות על ג'קסון, בוחר קוורטרבק בסיבוב הראשון או בתחילת השני. ג'ימי קלאוסן היה על הלוח, גם קולט מק'קוי, שניהם קוורטרבקים שעם למידה נכונה יכולים להתאים לקבוצה כמו הווייקינגס.

מינסוטה, שב-2008 בחרה בג'ון דייויד בוטי והספיקה לשלוח אותו ליוסטון, דווקא כן לקחה בדראפט האחרון קוורטרבק - ג'ו ווב, בסיבוב השישי בבחירה ה-199. גם טום בריידי נבחר במקום הזה, רק שאף אחד לא מאמין שווב יהיה בריידי. ספק אם הוא יראה סנאפ משמעותי אי פעם בחייו, לא בדיוק בחירה לדורות ולא האיש שיצעיד את החזון של צ'ילדרס קדימה. הוא פחד מהשינוי, מהבנייה ומהאתגר ושם את הביצים בסל אחד.

הצליח לו? כן, אבל אנחנו רק יכולים לקוות שבמוקדם או במאוחר הוא ילמד את הלקח ויסיים גם את העונה הנוכחית בלי טבעת, בלי שום קשר להתפתחות שלה. כי לרכיכות אסור שתהיה תקומה ובמקרה הזה הדרך חשובה לא פחות מהתוצאה. ובדרך צ'ילדרס נכשל בגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully