וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוטב הצפוני

אורי שר

19.8.2010 / 14:28

ה-AFC צפון מלא בגישות שונות, בבעיות מקצועיות ובקבוצות שמחפשות שינוי והתבגרות. איך זה ייגמר? אורי שר בודק

בולטימור רייבנס

מאזן בעונה שעברה: 7:9, עברו סיבוב אחד בפלייאוף

מאמן: ג'ון הארבו

הגעות בולטות: אנקואן בולדין, תופס (אריזונה), וולט האריס, מגן אחורי (סן פרנסיסקו), מארק בולג'ר, קווטרבק (סט. לואיס)

עזיבות בולטות: סמארי רול, מגן פינה (פרש), איוון אוגלסבי, קורנר (נופה), יאמון פיגרס, תופס ומחזיר בעיטות (נופה), ג'סטין הארפר, תופס (נופה)

הגיעו בדראפט: סרג'יו קינדל (ליינבקר, סיבוב 2), אד דיקסון (טייטאנד, סיבוב 3), דניס פיתה (טייטאנד, סיבוב 4) דייויד ריד (רסיבר, סיבוב 5), ארט ג'ונס (תאקל הגנתי, סיבוב 5)


ריי לואיס, ריי לואיס, מה יהיה? האיש של בולטימור מחפש את הטבעת השנייה שלו עם המועדון בו הוא משחק כבר 14 עונות (מאז בחירתו בדראפט 96 במקום 26). את נקודת האור שתוביל אותו הוא מוצא בקווטרבק הצעיר והמבריק של המועדון ג'ו פלאקו. פלאקו' שהגיע היישר מאוניברסיטת דלאוור האלמונית בשנת 2008 (בחירה 18 בדראפט), לקח את מושכות הקוורטרבק הפותח מהיותו רוקי ולא הביט לאחור. בעונת 2008 הוא הוביל את הרייבנס עמוק אל תוך הפלייאוף, עד לגמר החטיבה. 2009 הסתיימה מוקדם יותר, והקבוצה עברה רק סיבוב פלייאוף אחד בניצחון על ניו אינגלד והפסידה בשני, לאינדיאנפוליס. אל פלאקו יצטרף העונה מארק בולג'ר, קווטרבק ותיק מסט. לואיס (למד קורט וורנר האגדי) שייתן לו הדרכה בעמדה.

מלבד פלאקו, מובילי ההתקפה של הקבוצה (נכון לעונה שעברה) הם ריי רייס המדהים, בריצה ובתפיסה, דרק מייסון בתפיסה (עם עונה של 1,000+ יארדים בתפיסה), ובנוסף חולקים את העומס על הקרקע הרץ וויליס מגאהי והפול-בק לרון מקליין, ובאוויר הטייט אנד טוד היפ, שקלט קרוב ל-600 יארד בעונה שעברה.

המנוע ההגנתי של הקבוצה הוא הסייפטי הפנומן אד ריד, והמנהיג שלה הוא כאמור ריי לואיס. אותם משלימים שאר המובילים ההגנתיים - מגן הפינה דומיניק פוקסוורת', שנכון לעכשיו לא ישחק במרבית העונה בשל פציעה בברך (קרע ברצועות), המגן האחורי דווין לאנדרי, התאקל ההגנתי קלי גרג והליין בקרים טרל סאגס וטאברס גודן.

חיזוקים בולטים מהדראפט הם סרג'יו קינדל המוכשר (ליינבקר, סיבוב שני) והטייטאנדים אד דיקסון ודניס פיתה (סיבובים שלישי ורביעי בהתאמה). קינדל כנראה יקבל הזדמנות להראות מה הוא יכול בעמדת הליינבקר כבר בעונה הקרובה, שאר החדשים יראו זמן משחק בעיקר בקבוצות המיוחדות.

אז מה יהיה? לא משהו. הרייבנס ידשדשו ויסיימו במקרה הטוב עם תשעה ניצחונות את העונה. במקרה הפחות טוב, המאזן שלהם יהיה שלילי.

סינסינטי בנגאלס

מאזן בעונה שעברה: 6:10, הפסד בסיבוב הראשון בפלייאוף

מאמן: מרווין לואיס

הגעות בולטות: טרל אואנס, תופס (בפאלו), אדם "פקמן" ג'ונס, מגן פינה, מאט ג'ונס, תופס (ג'קסונוויל), אנטוניו בריאנט (תופס, טמפה ביי).

עזיבות בולטות: אף שחקן משמעותי.

הגיעו בדראפט: שחקני קו ההגנה קרלוס דונלאפ (סיבוב שני) וג'ינו אטקינס (סיבוב רביעי. אטקינס עשוי דווקא להפתיע ולהיות השחקן הטוב יותר), הטייט אנד ג'רמיין גרישם (סיבוב ראשון), התופס ג'ורדן שיפלי (טקסס) והתופס מאוניברסיטת קנסס, דזמונד בריסקו, שנחשב לגניבה של הסיבוב השישי.


"זה מאוד כואב לעוף מהפלייאוף, וכך זה אמור להרגיש". כך צוטט מאמן הבנגאלס מרווין לואיס, מאמן השנה לפי בחירתם של העיתונאים המסקרים את הליגה, כאשר תיאר את הרגשתו על הפסד קבוצתו בסיבוב הראשון של הפלייאוף (לג'טס 24:14). את המאזן 6:10 של השנה שעברה השיגו הבנגאלס בעיקר בהתקפת ריצה והגנת ריצה משובחות (רצים בממוצע של 128.5 יארד למשחק ומאפשרים 98.3).

את התקפת הקבוצה הובילו, לצד הקוורטרבק קארסון פאלמר, הרץ סדריק בנסון שצבר 1,420 יארד על הקרקע (הבנגאלס הם קבוצה של רץ אחד, בניגוד לטרנד האחרון של התקפות ריצה דו ראשיות). הרצים אחריו, ברנרד סקוט ולארי ג'ונסון צברו 321 יארד ו-204 יארד בהתאמה. התופס צ'אד אוצ'וסינקו נמצא 48 יארד מצבירת 10,000 יארד בקריירה. את ההגנה הובילו הליינבקר האמצעי דני ג'ונס, המגן האחורי צ'ינדום נדוקווי, מגני הפינה ליאון הול וג'ונתן ג'וסף, הליינבקרים קית' ריברס וברנדון ג'ונסון והמגן האחורי בעל השם המקפיץ כריס קרוקר. ההחתמות של הבנגאלס רועשות במיוחד, ומכולן עשתה הייפ זו של טרל אואנס. הוא אמור ליצור יחד עם אוצ'וסינקו התקפת אוויר קטלנית במיוחד על המגרש והתקפת גרון מחוצה לו. יהיה מעניין לראות את השתלבות החדשים, בעיקר את אואנס, גרישם ובריסקו בהתקפה ואת פקמן, אטקינס ודונלאפ בהגנה.

אז מה יהיה? טוב, תודה, אפילו מצוין. יגיעו עד לסופרבול (ולא רק בזכות אואנס)

קליבלנד בראונס

מאזן בעונה שעברה: 11:5

הגעות בולטות: ג'ייק דלהום, קוורטרבק (קרוליינה), בובי אינגרם, תופס, אלכס סמית', טייט אנד (פילדלפיה)

עזיבות בולטות: בריידי קווין (קוורטרבק, לדנבר), ג'מאל לואיס (רץ אחורי), דרק אנדרסון (קווטרבק), קמריון ווימבלי (קו הגנה), גרג אסטאנדיה (טייד אנד)

הגיעו בדראפט: ג'ו היידן, מגן פינה (בחירה 7 כוללת), טי ג'יי וורד, סייפטי, ומונטריו הרדסטי רץ (סיבוב שני), קולט מק'קוי, קוורטרבק, ושון לאוואו, תאקל התקפי (סיבוב שלישי), לארי אסנטה, סייפטי (סיבוב חמישי), קרלטון מיצ'ל, תופס, וקליפטון גטרס, קו הגנה (סיבוב שישי)

הגשים חלום: ג'ואל גאמבל, פול-בק, לשעבר שחקן בליגת האולמות


אין ספק שזו הקבוצה הכי מוזרה בבית. מאז סאגת בריידי קווין (2007), נראה שקליבלנד איבדה לחלוטין את הראש (למרות שדרק אנדרסון היה לא רע בכלל). ועתה, בפרק החותם של הסיפור רב התהפוכות (כי יותר מוזר מזה לא יכול להיות), הם החתימו את ג'ייק דלהום מקרוליינה. בחתימת חוזהו הפך דלהום לקוורטרבק עם משכורת גבוהה בצורה מגוחכת (קרוליינה תמשיך לשלם לו במקביל לקליבלנד) וכזה שמקבל הזדמנות מדהימה, למרות ביצועים מחפירים על המגרש (זה לא הוכח סטטיסטית, אבל היה לו משחק בעונה שעברה שבו הוא זרק ל-600 אינטרספשנים).

אחרי עונה טובה עם 1,000 יארדים (1,002 אם נדייק) ב-2008 ועונה חצי טובה ב-2009 (עם 500 יארדים), ג'מאל לואיס לא ימשיך עם הקבוצה והעומס על הקרקע יחולק בין הרץ ג'רום הריסון, שהשתפר מאוד בעונת 2009 (862 יארדים לעומת 246 ב-2008), הרץ-הרסיבר ומצטיין ההחזרות ג'וש קריבס (עם 1,994 יארדים בהחזרת בעיטות), והרצים כריס ג'נינגס, ג'יימס דייויס, מונטריו הרדסטי הגדול מאוניברסיטת טנסי (1.83 מטר על 100 קילו) ואם יצליח להתברג, גם הרץ פייטון היליס שהגיע מדנבר (בליגה מ-2008, בעיקר במיוחדות).

הגנת הקבוצה הייתה טעונת שיפור בעונת 2009, בעיקר בחלק האחורי. היא אפשרה 3,915 יארדים, שהם כ-600 יארדים יותר מהממוצע בליגה. לא מפתיע שהם ענו לצורך זה בבחירות הדראפט הראשונות שלהם עם ג'ו היידן, וטי ג'יי וורד (בי. איי. ברקס). היידן הוא הקורנר המצטיין של המכללות, ווורד הוא סייפטי (מאורגון) שהבראונס מאוד מאמינים ביכולת שלו. ב-2009 רוטציית ההגנה הייתה רחבה מאוד, ולכן נתמקד ברכישות מוצלחות שהבראונס עשו בשלוש השנים האחרונות: הליינבקרים דייויס בואוונס, ג'ייסון טראסניק, אריק בארטון והסייפטי אברם אילם, שנרכשו מהג'טס טרם עונת 2009, שחקן קו ההגנה רובאריו סמית' שהגיע ב-2007 מטנסי והליינבקר קאלאוקה מאיאווה (מהדראפט של שנה שעברה, סיבוב רביעי, מדרום קליפורניה) שנתן עונת רוקי לא רעה בכלל. לעומת הרכישות המוצלחות, הבראונס שיחררו את אחד משחקני קו ההגנה היותר טובים שלהם, קמריון ווימבלי (69 תאקלים, מתוכם 6.5 סאקים בעונת 2009, לאוקלנד).

אז מה יהיה? כמה משמעותית בחירת קולט מק'קוי? אלה הבראונס, והסיכויים מצביעים על עונה גרועה שתאפשר להם לבנות את עצמם סביבו. אבל ההימור שלי הוא שהם ישברו לאוהדים שלהם את הלב בכמעט הגעה לפלייאוף. לגבי מק'קוי, ימים יגידו.

פיטסבורג סטילרס

מאזן בעונה שעברה – 7:9

הגעות בולטות: התאקלים ההתקפיים פלוזל אדמס (בן 35, פתח בשורות דאלאס 11 שנים) ואדריאן ג'ונס (קנזס סיטי), ביירון לפטוויץ', קוורטרבק (טמפה), ארנז באטל, תופס, (סן פרנסיסקו), אנטואן רנדל-אל, תופס (וושינגטון), בריאנט מקפאדן, מגן פינה (אריזונה)

עזיבות בולטות: סנטוניו הולמס (תופס), ווילי פארקר (רץ)

הגיעו בדראפט: מאורקיז פאונסי, סנטר (סיבוב ראשון), ג'ייסון וורידס, קיצוני הגנתי (סיבוב שני), ת'דיאוס גיבסון, קיצוני הגנתי (סיבוב שלישי), כריס סקוט, תאקל התקפי (סיבוב חמישי), קרזדון באטלר, מגן פינה (סיבוב חמישי), סטיבנסון סילבסטר, ליינבקר (סיבוב חמישי), ג'ונתן דוויר, רץ (סיבוב שישי), אנטוניו בראון, תופס (סיבוב שישי), דאג וורסינגטון, תאקל הגנתי (סיבוב שביעי)


מגעיל לכתוב על קבוצה שמונהגת על ידי קוורטרבק עם צורת התנהגות כה מחפירה. אמנם, מדובר בהאשמה נגד אדם שהתיק כנגדו נסגר (בשל חוסר ראיות), אך לפי תיאור המקרה ורצף ההאשמות (תלונה שנייה נגדו על תקיפה מינית תוך שנתיים), בן רות'לסברגר מסתמן כאדם עם אמות מידה נמוכות מאוד. מכיוון שהוא יורחק מששת המשחקים הראשונים של עונת 2010, הסטילרס הביאו את הקווטרבק ביירון לפטוויץ, שהיה שותף לעונת האליפות של 2008 (ואף נטל חלק בחמישה משחקים באותה עונה). את התופס הסופרסטאר סנטוניו הולמס חתכו הסטילרס בשל התנהגות לא נאותה בחייו הפרטיים (יש מקום לבעיות של כוכב אחד), ומשימת 1,248 היארד שהוא ייצר ממסירות תיפול על התופס הוותיק היינס וורד (1,167 יארד ב-2009), התופס מייק וואלאס (756 יארד), הטייט אנד הית' מילר (789 יארד) והמוחתמים החדשים שמשחקים בעמדה. את המהלכים על הקרקע הוביל הרץ ראשאד מנדנהול עם 1,108 יארדים, כשאחריו, בהפרש ניכר, הרץ שנחתך ווילי פארקר (389). השלימו אותם הרץ מוולדה מור עם 118 יארדים ורות'לסברגר עצמו (82 יארד).

אין סייפטי מרשים יותר במשחק בשנים האחרונות מהסייפטי המוביל של הסטילרס טרוי פולמאלו. טרוי משחק ברמה משל עצמו ומעמיד סטנדרטים כמעט חדשים עבור מגני הליגה. הסיבה שפיטסבורג לא הגיעה לפלייאוף בעונת 2009 הייתה הפציעות שלו לאורך העונה, שהגבילו אותו לחמישה משחקים בלבד. פולמאלו עובד לשיקום ברכו וצפוי להיות שותף בעונה. כמה? עוד אין לדעת. 2009 הייתה שייכת לווילאם גיי, מגן פינה, ג'יימס פריור, ליינבקר פנימי, ריאן קלארק, סייפטי, ג'יימס הריסון, ליינבקר חיצוני, אייק טיילור, מגן פינה, לאמאר וודלי, ליינבקר חיצוני, ברט קיסל, קיצוני הגנתי, וקייסי המפטון, תאקל הגנתי. בדראפט הסטילרס פנו לחזק בעיקר את הליין ההתקפי (בעיקר עם הסנטר פואנסי) וההגנתי ואפילו לקחו רץ אחד שאולי יתפתח.

אז מה יהיה? בגדול, פיטסבורג נראית קבוצה חזקה מאוד וידועה כקבוצה עם אופי. אם היא תשרוד את ששת המשחקים בלי רות'לסברגר היא תגיע לפלייאוף, אבל לא עמוק מספיק.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully