וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין: "דריו פרננדז חתם על חוזה לשלוש שנים"

דור בלך

17.8.2010 / 15:19

בית”ר ירושלים פתחה את העונה בצורה רשמית במסיבת עיתונאים, היו”ר איציק קורנפיין סיפר כי הקשר האחורי ישחק במועדון, והציג את המטרה: ”קבוצה תוססת שמחוברת לקהל שלה”

מגד גוזני

צילום וידאו: גדעון צנטנר
עריכת וידאו: דורון שטיין

בית"ר ירושלים פתחה היום (שלישי) את עונת 2010/11 באופן רשמי, במסיבת עיתונאים שכינסה במתקן האימונים בבית וגן. חוסר הבהירות הכלכלי שאפף את הקבוצה הקיץ נגוז עם גיוס תרומות לקבוצה והעמדת תקציב בגובה 30 מיליון שקל, השוער אריאל הרוש חתם לחמש שנים נוספות, ועם אבירם ברוכיאן כריסטיאן אלבארז, שחזר למועדון, לבית"ר יש סגל לא רע בכלל, והציפיות האמירו בהתאם.

יו"ר הקבוצה איציק קורנפיין אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "כמועדון, יש לנו השנה מספר יעדים ובראש ובראשונה - החזרת בית"ר ירושלים להיות הקבוצה שלנו. אנחנו רוצים לקרב את בית"ר למקורות והערכים שעליהם מבוסס המועדון. קבוצה שתוססת שמחוברת לקהל שלה, דברים שבשנים האחרונות קצת התנתקנו מהם. אחת הדרכים להשגת המטרה היא צירופו של אורי מלמיליאן, אחד הסמלים הגדולים של בית"ר, כמאמן. אני שמח שהבאנו אותו כמאמן שיוביל את בית"ר מקצועית. אני בטוח שמבחינת קירוב האוהדים לקבוצה, אין איש שהאוהדים יוכלו להזדהות איתו יותר מאשר עם אורי. המטרה היא לשלב כמה שיותר שחקני בית. יש 16 שחקנים שגדלו בנוער של בית"ר, דבר ללא אח ורע בקבוצות האחרות".

"אני שמח לבשר שדריו פרננדז חתם לשלוש שנים בקבוצה, יש סגל טוב וקבוצה טובה מאוד", הוסיף קורנפיין אחרי שפירט את הבעיות הכלכליות בפניהם עמד המועדון, ואמר כי הוא שמח להיות במצב שבו יש תקציב וסגל טוב למועדון לאחר קיץ קשה.

אחריו דיבר המאמן הטרי אורי מלמיליאן. "כשחתמתי לפני חודשיים הייתה לי קבוצה אחרת מזו שיש לי היום. איציק עשה קסמים בבית"ר, ולא האמנתי שיהיו לי את השחקנים שיש לי היום. אני לא אוהב לשבח הנהלה לפני שמתחילים עונה, אבל אני חושב שאיציק העמיד קבוצה טובה מאוד. נכון שחסר לי שחקן או שניים שיהפכו אותה לקבוצה חזקה, אבל יכול להיות שנגייס עוד קצת ונוכל להביא ואז בית"ר תהיה קבוצה שלא נופלת משום יריבה בליגה".

"גם אם היו משחקים שחקני נוער אני יודע שהקהל הנה נותן לנו קרדיט שבועיים-שלושה, אחר כך היה ברור שבית"ר חייבת להיות למעלה", הוסיף מלמיליאן. "בית"ר צריכה להיות קבוצה חזקה, והיא תהיה. היום אני לא יכול להגיד שבית"ר תרוץ לאליפות אבל אני יכול להגיד שהיא תהיה קבוצה חזקה שתתמודד בחלק העליון. אם יהיה חיזוק נוכל לדבר על אליפות. תמיד אמרתי שמי שלא פוחד מכישלון - מצליח. אני לא פוחד מכישלון".

קורנפיין: "פרננדז הוא חיזוק משמעותי עבורנו"

"לדריו פרננדז היה חוזה לעונה הנוכחית בסכום גבוה והיו לו הצעות מיוון, הוא התלבט עד הרגע האחרון", סיפר קורנפיין על הדרך להחתמת הקשר האחורי. "דריו מחובר לעיר ולאוהדים והצעתי לו חוזה לשלוש שנים כדי שיבין שהוא שחקן מוביל ונכס שלנו. אורי רצה אותו מלכתחילה, אני שמח שמצאנו את הנוסחה והוא נשאר. הוא שחקן חיזוק משמעותי עבורנו".

"נכון לעכשיו אנחנו עומדים על 1,000 מנויים, זה רחוק ממכבי חיפה או הקבוצות מתל אביב, ולכן אנחנו רוצים להחזיר את הקבוצה לקהל", הוסיף קורנפיין. "הקהל התרגל לשמות גדולים ותארים, וזה משהו שלא קיים היום ואנחנו צריכים לנסות להחדיר לאוהדים שבית"ר לא מושתת רק על ניצחונות ותארים אלא גם על רוח ודרך והמשכיות. אני בטוח שהאוהדים יבינו ששחקני הבית צריכים את התמיכה שלהם. כך גם הצוות המקצועי והניהולי. הנכס היחידי של בית"ר ירושלים, קבוצה בלי נדל"ן, זה הקהל. נעשה הכל כדי לגרום לקהל להגיע לאיצטדיון טדי".

קורנפיין התייחס לטיפולו בקבוצת האוהדים "לה פמילייה", ואמר: "אני לא איש של עימותים, אבל זה עניין עקרוני. בית"ר צריכה למתוח קו. זה תהליך ארוך וקשה, שיש בו הרבה אמוציות ועקרונות. אני רואה את זה כמשהו שלא אסטה ממנו ואתעקש עליו, כל עוד אני היו"ר. נילחם בכל הכוח באלימות ובגזענות, ונפנה למשטרה בעניינים האלה. רוב האש תוסט לכיווני ואני הולך לזה בעיניים פקוחות, כי אני יודע שרוב אוהדי בית"ר לא כאלה. הנושא הזה חייב להיפסק, זה פוגע בבית"ר תדמיתית וכלכלית, אנשים לא רוצים להיות מזוהים עם תופעות כאלה. זה היה קשה, אבל צריך לעשות צעדים קשים ולטווח ארוך כדי שנהיה מועדון עם תדמית טובה, ושאבא יוכל לשלוח את הבן שלו לבד למגרש".

"רצינו את משה מישאלוב וערן לוי, הם באו לבית"ר בלי הבטחה מצדנו אבל כנראה שההצעות שלנו לא עלו בקנה אחד עם הציפיות שלהם. אני מאחל להם בהצלחה, הלוואי והם היו פה אבל זה לא הסתייע", אמר היו"ר והתייחס לשני השחקנים שהיו אמורים לחזק את סגל הקבוצה.

"כשתכננו את תקציב העונה ההתחייבויות היו ידועות אבל ההכנסות לא", אמר קורנפיין והתייחס למעמדו של טוטו תמוז. "ידענו שאנחנו חייבים למכור שחקנים, והיו שלושה שחשבנו עליהם: ברק יצחקי, עידן ורד וטוטו תמוז, לא כי לא רצינו אותם אלא כי הם היו מבוקשים בקבוצות אחרות. שום דבר בהליך מול טוטו לא היה אישי, הסברתי לו את זה, אך מכיוון שיש לו שנה אחרונה בחוזה וההנהלה השקיעה בו הרבה כסף, מועדון צריך לדעת בצורה כלכלית, וזה אומר שאנחנו לא יכולים לתת לשחקן לשחק את השנה האחרונה ולא ליהנות מפירות ההעברה. סברנו שטוטו ירצה להישאר כדי להיות שחקן חופשי. ברגע שגייסנו תרומה בעזרת ראש העיר ירושלים ניר ברקת, המטרות השתנו, ותמוז קיבל הצעה להארכת חוזה ואין ספק שמבחינה חברתית ומקצועית אורי ואני רצינו אותו. אני מקווה שהוא יממש את ההצהרות שלו כי הוא רוצה להישאר בבית"ר בחתימה על חוזה. אנחנו לא יכולים לאבד נכס או השקעה כמו טוטו תמוז".

"אני בטוח שנוכל לנווט את הכסף בצורה יותר חכמה, להשקיע בתשתיות, ובמחלקת הנוער", התייחס קורנפיין למצבו הכלכלי של המועדון, "הפיתוי להשקיע כסף גדול בשחקנים הוא מאוד גדול, ואני מקווה שכמועדון למדנו מטעויות שעשינו, ועשינו טעויות. את זה נוכל לדעת רק בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ברוכיאן: "השנה יש לי יותר אחריות"

לאחר מכן פינו קורנפיין ומלמיליאן את הבמה לשחקנים, ואל מסיבת העיתונאים הצטרפו הקפטן אבירם ברוכיאן, דריו פרננדז, כריסטיאן אלברז, חן עזריאל והשוער אריאל הרוש. ברוכיאן נשאל איך ההרגשה לשחק תחת מלמיליאן, דודו וגיבור ילדותו, והשיב: "אני יודע שהשנה יש לי יותר אחריות והדברים תלויים בי, אבל אני לא רוצה להפחית ואומר שיש לנו עוד שחקנים מצוינים בקבוצה. השנה אני מקווה שאהיה בריא במאה האחוז ואם אהיה בריא, אני אהיה טוב ובית"ר תהיה טובה, את זה אני מבטיח. זה משמח לעבוד תחת אורי, וזה גורם לי לעבוד יותר קשה ולהוכיח לשחקנים כקפטן. לא משנה מי על הקווים, אני אתן את כל-כולי ואעשה הכל שבית"ר תצליח".

"אני מקווה שתהיה לנו עונה יותר טובה מזו שעברה ושנילחם בחלק העליון", אמר הרוש. "אני מקווה שנוכל להסתכל להפועל תל אביב בגובה העיניים". אחריו דיבר חן עזריאל, שאמר: "אנחנו כבר ארבע שנים במועדון, ויחד עם הוותיקים והרכש נעשה עונה נפלאה".

"הלכתי עם הלב ולא עם הכסף", אמר פרננדז לגבי חתימתו בקבוצה, שקיבל הצעות מקבוצות אחרות, "אני מרגיש בישראל כמו בבית. בית"ר היא כמו משפחה גדולה ובשנים האחרונות בקריירה אני רוצה מקום שבו אני מתחבר אליו. יש לי פה הרבה חברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully