וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו סאבו פאביצ'ביץ', הבלם החדש של מכבי תל אביב?

16.8.2010 / 21:20

במונטנגרו הוא תופקד כמגן, ובקבאלה נקלע לעימות עם הבעלים. האם פאביצ'ביץ' יתאקלם במהירות במרכז הגנת מכבי ת"א?

בשבת האחרונה, במחצית משחק האימון בין קבאלה לפנתראקיקוס, התפרץ לחדר ההלבשה של קבאלה מאקיס פסומיאדיס, לשעבר הבעלים של א.א.ק אתונה וכיום האיש החזק במועדון, והביע את מורת רוחו מהיכולת שהציגו שחקניו. דממה שררה מצד השחקנים בחדר ההלבשה, מלבד אחד, סאבו פאביצ'ביץ', שלא אהב את התפרצות הזעם (או כפי שהגדירו זאת במועדון: פשוט לא קיבל את התרגום המלא). הזר המונטנגרי ענה לפסומיאידיס ולאחר מכן לקח את ציודו האישי ונטש את המקום, לפני שהאירוע התפתח לכדי עימות פיזי.

יומיים לאחר המקרה הזה, לא מפתיע לגלות שהשחקן כבר סגר את תנאיו במכבי תל אביב. עוד לפני התקרית המדוברת, פאביצ'ביץ' ניהל בשבוע האחרון מגעים עם לאריסה, אותה מאמן יאניס פפאקוסטס, האיש שהביא את המונטנגרי לקבאלה בעונה שעברה. בלאריסה ייעדו לו את משבצת הקשר האחורי בהרכב, אבל המהלך לא הבשיל לכדי חתימה ופאביצ'ביץ' המתוסכל ממצבו בקבאלה מצא מפלט בקרית שלום.

סאבו פאביצ'ביץ', מועמד למכבי תל אביב. Matthias Kern, GettyImages
מגיע לישראל, באיחור של שנה. פאביצ'ביץ'/GettyImages, Matthias Kern

לימין שור

סאבו פאביצ'ביץ' נולד בקיקינדה, יוגוסלביה, ב-11 בדצמבר 1980. את הקריירה החל השחקן בלובצ'נאץ הסרבית ולאחר מכן המשיך להיידוק קולה, לה השתייך מ-1999 עד 2007, כשבשנים הראשונות יצא למספר תקופות השאלה. רק ב-2007 ביצע הבלם המתנשא לגובה של 1.85 מטרים קפיצת מדרגה נוספת, כשעבר לוויבודינה נוביסאד והפך לשחקן נבחרת מונטנגרו מיום היווסדה, עם 21 הופעות בינלאומיות עד כה.

המקום בנבחרת, שם הוא מרבה לשחק דווקא כמגן ימני, העניק לו חשיפה רחבה יותר וגם מעבר יוקרתי לבונדסליגה, עם חתימה בשורות אנרגי קוטבוס. הקבוצה המזרח גרמנית אמנם ירדה לליגת המשנה בסיום עונת 2008/9, אך פאביצ'ביץ' התאקלם במהירות לכדורגל הגרמני, היה מהבולטים בקבוצה ורשם לזכותו 24 משחקי ליגה, רובם כמגן.

"הוא הראה שהוא יכול לשחק מצוין כמגן, התפקיד לשמו הבאנו אותו, אלא שהיציאות למחנות אימון במונטנגרו הזיקו לו בסופו של דבר", סיפר מאמנו בויאן פראשניקר. מחליפו של פראשניקר, קלאוס-דיטר ווליץ, החזיק בדעה שונה לגמרי ולא כלל את פאביצ'ביץ' בתוכניותיו לקראת העונה בליגה השנייה.

צהובים בסיטונות

בקיץ 2009, בזמן שמיטש גולדהאר ניסה להשלים את השתלטותו על מכבי תל אביב, ניסה אבי נמני לצרף את פאביצ'ביץ', אז עדיין שחקנה של קוטבוס. המונטנגרי כבר קיבל הודעה מקבוצתו כי קיים סיכום עם מכבי תל אביב לגבי מעבר שלו אליה, אבל הצהובים התמהמהו עקב העברת הבעלות ופאביצ'יץ' נענה בסופו של דבר להצעתה הכספית המפתה של קבאלה וחתם על חוזה לשלוש שנים.

300 אלף יורו שילמו היוונים עבור הבלם, שפתח ב-25 משחקים מתוך 30 מחזורי הליגה והציג יכולת יציבה וטובה במרכז ההגנה. הנקודה הבעייתית מבחינתו הייתה ספיגת הכרטיסים, כשבמהלך העונה צבר תשעה כרטיסים צהובים ונחשב לאחד המכסחים הבולטים בליגה. אלא ששביעות הרצון במועדון מיכולתו לא שינתה עבור פאביצ'ביץ' את תחושת אי הנוחות. המונטנגרי לא התאקלם ביוון, התקשה בעיקר להתמודד עם המנטאליות המקומית, כפי שנחשף באותה תקרית בחדר ההלבשה, ודיבר לא אחת על רצונו לעזוב.

לכן אפשרויות לעבור ללאריסה או אפילו לא.א.ק אתונה שהביעה התעניינות במהלך החודש שעבר לא נשקלו על ידו בכובד ראש. הפציעה של ניבאלדו והצורך של מכבי תל אביב בחיזוק מיידי להגנה, באו לפאביצ'ביץ' כמתנה משמיים. הצהובים חיפשו חיזוק בקישור האחורי, נאלצו למצוא בלם בבהילות וקיבלו שחקן שיכול למלא את שני התפקידים וגם את עמדת המגן הימני. עכשיו נותר לראות האם התאקלמותו תהיה מהירה כמו זו של יתר הזרים בקבוצה, או שמא השהות בישראל תגרום לו להתגעגע לחברי ההנהלה חמי המזג מיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully