וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים לוי: "סכנין תהיה הלהיט של הליגה"

הדס גרינברג

16.8.2010 / 16:00

המאמן העביר אימון בכורה. קבוצתו הקונגולזית של פטי הגישה תלונה בפיפ"א בטענה כי השחקן שייך לה. דריו זאהורה חתם

אדריאן הרבשטיין

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין
עריכה: עידן גוראל

בני סכנין ערכה היום (שני) אימון בכורה תחת הדרכת המאמן החדש חיים לוי, שהחליף את יובל נעים. לוי שכבר צפה במשחק ההפסד למכבי נתניה בגביע הטוטו (2:1), הפגין הרבה ביטחון: "הקהל צריך לבוא בהמוניו. אני בטוח ומשוכנע שסכנין תהיה הלהיט של הליגה. אני מצפה לעבודה קשה, אבל יש כאן קבוצה טובה עם שחקנים כשרוניים ואני לא מודאג".

למי שייך פטי?

קבוצת טורנדו הקונגולזית, שטוענת שהיא מחזיקה בכרטיסו של הבלם יא יא פטי, הגישה תלונה למוסדות פיפ"א כנגד בני סכנין וההתאחדות לכדורגל, המאפשרות מו"מ על השחקן. לטענת הקונגולזים, ברשותם מסמך שמוכיח כי השחקן שייך להם, ולמרות זאת סכנין ממשיכה לנהל עליו מו"מ תוך התעלמות מהעובדות ולכן עוברת על החוק.

כזכור, בימים האחרונים ניהלה בני סכנין מו"מ עם מכבי תל אביב על הבלם במטרה שזה יעבור לקרית שלום. כמו כן, מתחילת הקיץ נעשו פניות לבני סכנין ממכבי חיפה ומהפועל תל אביב בנוגע לפטי, אך הן הבינו כי הן אינן יכולות להעביר את השחקן, מאחר שכרטיסו לא שייך לבני סכנין וכי למעשה הן עוברות על החוק בעצם קיום המו"מ, ולכן הפסיקו אותו.

עו"ד יואב גולדברג, שמייצג את הקבוצה בארץ, מסר: "יו"ר קבוצת טורנדו הגיש תלונה למוסדות פיפ"א נגד ההתאחדות הישראלית ונגד בני סכנין על כך שהם מתעלמים מהוראה והחלטה מפורשת של ההתאחדות בקונגו לפיה יה יה פטי שייך לקבוצת טורנדו בלבד, ואין לסכנין ולהתאחדות הישראלית שום סמכות על השחקן. ההתאחדות מתעלמת באופן מוזר ותמוה, ובסופו של יום תיאלץ טורנדו לתבוע גם את ההתאחדות. כרגע יש בידינו צו מניעה שיאסור העברה של השחקן ובקשה לשמור על סטטוס קוו ולהקפיא את השחקן. טורנדו המציאה הוכחות שהשחקן נרכש על ידיה לפני כשנתיים, הושאל למכבי הרצליה ועבר שלא כחוק לבני סכנין. ההתאחדות לכדורגל בישראל שוגה, טועה ומטעה, ובסופו של יום זה יעלה לה כסף והיא תשלם את המחיר"

יו"ר סכנין חאסן אבו סלאח מסר בתגובה: "אני קיבלתי את כרטיס השחקן של פטי כשהוא עבר אלינו ממכבי הרצליה. הוא שחקן חופשי, והוא גם חתם לי על מסמך שהוא שחקן חופשי ושאין לו שום שייכות לקבוצה בחו"ל. היום על פי חוק הוא שייך לסכנין, ואפילו קיבלתי אישור מההתאחדות לכדורגל שהוא שייך לסכנין כחוק".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "לא התקבלה כל פנייה מפיפ"א. מי שקובע בנושאים הללו זו פיפ"א, ולפי הרישום בהתאחדות, הוא משתייך לבני סכנין. למרות שהתקבל מכתב לפני זמן מה מקבוצת טורנדו שהשחקן שייך לה, זה עדיין לא מוכיח זאת, ופיפ"א היא שקובעת. אם פיפ"א תורה לנו לבצע פעולה, נבצע".

נכון לכרגע עומדת בפני סכנין הצעה ממכבי תל אביב על סך מיליון שקלים לרכישתו של פטי. בסכנין העבירו הצעה נגדית שעומדת על 1.5 מליון שקלים ובקשה להעביר גם את ניסו קפילוטו במסגרת העסקה.

דריו זאהורה חתם

בתוך כך בבני סכנין יערכו אחר הצהריים את האימון הראשון עם המאמן החדש, חיים לוי. לוי כזכור הגיע לקבוצה לאחר פיטוריו של יובל נעים וישמש כמאמן עם תעודת פרו לצדו של עבאס סואן, ובקבוצה מנסים לצאת לדרך חדשה.

הבוקר הודיעה הקבוצה על החתמה ראשונה בעידן לוי, ועל הנייר בהחלט מדובר בהחתמה מעניינת, כאשר החלוץ הקרואטי, דריו זאהורה, ישחק בדוחא בעונה הקרובה. זאהורה, שעבר בכל הנבחרת הצעירות של קרואטיה וערך 18 הופעות בינלאומיות בנבחרת הצעירה, יחבור בחוד החדש של סכנין לחלוץ הרומני כריסטיאן דנלאקי, שהגיע מוקדם יותר הקיץ.

זאהורה (28, 1.78 מ') התחיל את הקריירה המקצועית שלו בדינמו זאגרב הגדולה, ממנה בעיקר הושאל לקבוצות אחרות בקרואטיה וסלובניה. את עונת 2007/8 העביר החלוץ בדומז'אלה הסלובנית, במדיה כבש 22 שערים ב-34 משחקים בדרך לזכייתו בתואר מלך השערים, ובעונה שלאחר מכן, בלובליאנה, הרשית 13 פעמים ב-21 משחקים. בקיץ שעבר חתם באימפריה הנורבגית רוזנברג, אך שוחרר לאחר מספר משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully