וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יקח לי זמן לקלוט את זה"

15.8.2010 / 14:32

גילי חיימוביץ' מנסה להתרגל לתואר החדש שלו, אלוף אולימפי לנוער בטאקוונדו. השחיין יעקב טומרקין ילך על הזהב ביום שני

גילי חיימוביץ' בן ה-17 זכה היום (ראשון) במדליית הזהב כבר ביומה הראשון של אולימפיאדת הנוער בסינגפור. חיימוביץ' עלה לקרב הגמר לבדו, מאחר ויריבו האיראני, מוחמד סולימאני, פרש כצפוי מהקרב מסיבות פוליטיות. לפני כן גבר חיימובית' על שני יריבים, מה שהספיק לו כדי לעלות לגמר בתחרות שבה השתתפו שמונה לוחמים בלבד, בקטגוריית המשקל של עד 48 קילוגרם לגברים.

חיימוביץ' פתח את היום בקרב נגד קירק ברבוסה מהפיליפינים בשלב רבע הגמר. הישראלי פתח באגרסיביות, עם נסיונות בעיטה לראשו של יריבו בסיבוב הראשון, ובעוד שבפעם השניה השופט לא התייחס, מאמנו של חיימוביץ', יחיעם שרעבי, ניצל את זכותו לבדיקה במסכי הטלוויזיה, מה שבסופו של דבר עבד לטובת הישראלי שעלה ל-0:3. הפיליפיני התעורר בסיבוב השני וצימק ל-4:3, אלא שבעיטה נוספת של חיימוביץ' לראשו של בארבוסה העלתה אותו ל-5:8. במאני טיים בארבוסה צימק ל-8:7, אך חיימוביץ', בסיומת הגנתית מוצלח, שמר על היתרון ועלה לחצי הגמר.

בחצי הגמר פגש חיימוביץ' את ניקולס גוזמן הארגנטינאי, שפתח באגרסיביות ועלה ליתרון מהיר של 0:2. בסיבוב השני חיימוביץ' השיג את הבעיטה השלישית שלו היום לראש של יריבו, בדרך למהפך ויתרון 2:4. בסיבוב השלישי הארגנטינאי חזר לעצמו והצליח להשוות ל-4:4 ממש בסיום הזמן החוקי, כדי לכפות הארכה והכרעה בנקודת זהב. למרבה המזל, היה זה חיימוביץ' ששלט בהארכה וניצח בסופו של דבר 4:5.

לקרב הגמר עלה כאמור חיימוביץ' לבדו, וכשראה שיריבו לא עלה החל לעשות את הקפת הניצחון עם דגל ישראל, מלווה במאמנו יחיעם שרעבי. מדובר בהישג ענק לטאקוונדו הישראלי, שנהנה השנה ממדליית זהב של בת אל גטרר באליפות אירופה לבוגרות, וממדליית הזהב של אותו גילי חיימוביץ' באליפות אירופה לנוער.

כמה שעות לאחר הזכייה שלו גילי חיימוביץ' עדיין לא קלט את גודל ההישג וסיפר: "אני אחד כזה שלא ממש מרגיש ברגע שזה קורה, אלא רק אחר כך. גם אחרי אליפות אירופה לקח לי שבוע וחצי להבין את זה. הפעם נראה לי שאני אקלוט יותר טוב כי זו תחרות שונה וזו אווירה שונה. אין ספק שהשאיפה כעת היא מדליית זהב אולימפית". על הקרבות שבהם ניצח היום סיפר חיימוביץ': "כבר בתחילת הקרב הראשון נגד הפיליפיני ניסיתי לבעוט לו בראש וזה הלך לי. בקרב השני התמודדתי נגד ארגנטינאי שניצח אותי בתחרות המיון לאולימפיאדה, והצלחתי לנקום בו. למרות שהובלתי, עשיתי טעות בסוף הסיבוב האחרון שכמעט ועלתה לי במדליית הזהב. למזלי זכיתי בנקודת הזהב וניצחתי. אני ממש לא יודע מה היה התירוץ של האיראני לא לעלות לקרב, כל מה שאני יודע הוא שעליתי לבד כי הייתי חייב, וזה מה שעשיתי".

מנכ"ל התאחדות הטאקוונדו, מישל מדר, אמר: "גילי חיימוביץ' ממשיך להציב את הטאקוונדו במרכז מפת הספורט של ישראל. אנו מברכים אותו על ההישג ההיסטורי, מדליה אולימפית ראשונה לישראל במשחקים האולימפיים לנוער. חבל שהפוליטיקה שוב גברה על אחוות הספורט ולא ניתנה לגילי ההזדמנות לנצח את היריב האיראני על המזרן, מכל מקום זה לא מפחית מגודל ההישג. המדליה הזו מצטרפת אל מדליות הזהב של בת אל גטרר והארד של מוטי לוגסי באליפות אירופה ומסכמת שנה פנטסטית לטאקוונהדו הישראלי".

יעקב טומרקין סיים ראשון בחצי הגמר

השחיין הצעיר והמבטיח של ישראל, יעקב טומרקין, הבטיח הבוקר (ראשון) את מקומו בגמר המשחה ל-100 מטרים גב, שייערך ביום שני, באולימפיאדת הנוער הראשונה המתקיימת בסינגפור.

טומרקין, שהוכתר לא מכבר לאלוף אירופה בנוער במשחה זה, סיים ראשון במוקדמות, כשעצר את השעון במוקדמות בזמן של 55.55 שניות והקדים בשנייה אחת ו-55 מאיות את הבא אחריו במקצה שלו. לאחר מכן קבע טומרקין תוצאה הטובה ב-15 מאיות השנייה מהתוצאה שלו במוקדמות עם זמן של 55.40 שניות, ועלה לגמר המשחה מהמקום הראשון בחצי הגמר. הוא הקדים ב-70 מאיות השנייה את השחיין הסיני שהגיע שני בדירוג הכללי בחצי הגמר. גם אמרי גניאל עלה למשחה גמר, במקרה שלו ב-100 חזה לגברים. גניאל סיים רביעי במקצה חצי הגמר שלו בזמן של 1:04:27 דק' וקבע את הזמן השביעי בטיבו בדרך לגמר שיתקיים מחר.

פאני ביסרון סיימה במקום השישי בטריאתלון הנשים בזמן של 1:02:27.09 שעות. מיקומה של ביסרון מאכזב מעט נוכח העובדה שהיא כבר הייתה בעמדת הובלה במהלך התחרות. הטריאתלון לנשים באולימפיאדת הנוער כולל שחייה ל-750 מטרים, רכיבה על אופניים למרחק של 20 קילומטרים וריצה בת 5 קילומטרים. המנצחת של התחרות יוקה סאטו היפנית קבעה זמן של 1:00:49.69 שעות.

עדכון ראשון: 07:53

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully