וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

16.8.2010 / 10:18

פרנסיסקו רודריגז מקבל את הסעיף, בעוד אלכס רודריגז מפציץ על המגרש ורון גארדנהייר מבטל משחק של נו היטר לקווין סלואי

AL מזרח

מאזן הבית:

ניו יורק יאנקיז – 45:72
טמפה ביי – 46:71
בוסטון – 52:67
טורונטו – 55:62
בולטימור - 77:41

טמפה ביי נהנתה משבוע בינוני של ניו יורק ובוסטון והתמקמה במרחק של משחק אחד בלבד מהיאנקיז. טורונטו ממשיכה בעונה המצוינת שלה ובקצב טוב למאזן חיובי ובולטימור נרגעה אחרי הפתיחה הטובה של באק שוואלטר כמאמנה.

הלך הכסף: בתחילת השבוע נתן ג'ונתן פפלבון הופעה שהזכירה את ימיו היפים, כשהכיש את כל הצד בניצחון 1:2 של בוסטון ביאנקי סטדיום. אלא שאחר כך הגיעה סצנה מבישה, שהזכירה שהוא כבר לא פפלבון של 2007. ליטל פאפי נכנס למשחק בטורונטו במצב של 3:5 לבוסטון והזדמנות לסוויפ קליל על הבלו ג'ייז. הוא הצליח לחרב את המשחק והשאיר לדניאל בארד בסיסים מלאים, בדרך להפסד 6:5. פפלבון ציפה לקבל חוזה גדול מהרד סוקס, אבל על פי השנתיים האחרונות, לא נראה שת'יאו אפשטיין ישלם לו והוא יצטרך למצוא מקום אחר להרוויח את לחמו.

אם היה ספק מי המלך: שבוע לאחר שירה להומר ה-600 שלו בקריירה, התפוצץ אלכס רודריגז עם שלוש הפגזות בקנזס סיטי במוצ"ש. בשנים עברו עוד נהוג היה לחשוב שהמטווחים הללו יימשכו עד סוף ספטמבר, אבל לאחר הפלייאוף של השנה שעברה מסוכן לחשוב על א-רוד נכנס לאוקטובר בפורמה טובה.

אין הגנה: ג'יימס שילדס סומן בעונת 2008 כאס בהתהוות, אבל המגיש של טמפה ביי לא ממש עושה סימנים של פריצה. בשני המשחקים האחרונים שלו, בטורונטו ומול בולטימור, הרשה שילדס 19 חבטות וספג שמונה ריצות מהבלו ג'ייז וארבע מהאוריולס בדרך להפסדים. ה-ERA שלו האמיר ל-4.98. לשמחת הרייז, שאר המגישים עובדים היטב והם מצליחים למצוא את עצמם במרחק נוח מהרד סוקס.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 50:68
שיקגו וייט סוקס – 53:65
דטרויט 60:57
קליבלנד – 69:49
קנזס סיטי – 69:49

פריצה אדירה של מינסוטה, שפתחה את השבוע בפיגור מהווייט סוקס ומסיימת אותו ביתרון של שלושה משחקים על שיקגו. דטרויט ממשיכה לדשדש את דרכה למוות וקליבלנד הצליחה, סופסוף, להדביק במאזנה את קנזס סיטי.

מתעורר בזמן: אחרי עונת פריצה ב-2009, ג'ייסון קובל פתח בצורה מאוד מקרטעת את 2010. האאוטפילדר של מינסוטה נתן שלושה שבועות בינוניים על אחד טוב, ובשלב מסוים לא היה שחקן הרכב קבוע. בשבועיים האחרונים קובל לא מפסיק להפציץ, ובסדרה החשובה מול שיקגו וייט סוקס רשם חמש הכנסות רצים וחמש ריצות, בהן שני הומרים. מינסוטה חזרה לראשות הבית לא מעט בזכותו של קובל, שמסייע להתקפה שלה להתרומם.

וואט דה פאק: שבעה אינינגים, 106 הגשות, שלוש הולכות, יתרון 0:4 על אוקלנד. שמישהו יסביר לנו, למען השם, מה בער לרון גרדנהייר, מאמן הטווינס, להוציא את קווין סלואי באמצע נו היטר? ההסבר של גארדנהייר הוא בעיות המרפק של המגיש. "הייתי חייב להיזהר אתו", אמר גארדנהייר. למה, אם ככה, נתת לו לזרוק 106 פעמים?

יש עתיד: קליבלנד כבר מזמן לא במירוץ לפלייאוף, אבל כשהאינדיאנס מסתכלים קדימה הם יכולים לשאוב עידוד מההופעות של המגיש הצעיר מוונצואלה ג'יאנמאר גומז. גומז עלה לפתוח במייג'ורס רק לקראת סוף יולי, ובארבע הופעות יש לו שלושה ניצחונות, כולל ה-1:4 על בולטימור ביום חמישי. שחקני פנטזי שמחפשים מגיש לקראת סוף העונה צריכים לעקוב אחרי המגיש המבטיח.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס 49:67
לוס אנג'לס איינג'לס 59:60
אוקלנד 59:57
סיאטל 72:46

טקסס ממשיכה לצעוד בבטחה והוכיחה שמקומה בין הגדולות לאחר סדרה שוות כוחות (אם כי הסתיימה בהפסד) עם היאנקיז וניצחון על בוסטון. האיינג'לס החליפו מקומות עם אוקלנד, שצנחה חזרה למאזן שלילי ובסיאטל סופרים את הדקות לסיום העונה.

לא נס ליחו: האיינג'לס חזרו למקום השני בבית, ולמרות המרחק הגדול מטקסס, עדיין נותרה בהם תקווה למהפך של ספטמבר. הם עשו את זה בעיקר בזכות יכולת טובה של בובי אבריו. הוונצואליאני הרגוע (לשם שינוי) בן ה-36 רשם שבוע עילאי, שכלל שלושה משחקים רצופים של יותר מחבטה אחת בסדרה מול הרויאלס. לא בטוח שזה יספיק, אבל אם האיינג'לס לא יגיעו לפלייאוף, אבריו לא יסומן כגורם המכשיל.

אופס, פדיחה: נפתלי פליז, הקלוזר של טקסס, נותן עד כה עונה סבירה, אבל ביום רביעי מול היאנקיז גם הוא זכה לטעמה של התרופה המרה שמסוגלים מחבטי הפסים לרקוח. פליז הרשה שתי ריצות, שסייעו לניו יורק לחזור מפיגור בן חמש ריצות ולנצח 6:7. לפחות במקרה שלו אנחנו יודעים שזו תקלה חד פעמית, כשפליז נתן הופעה מרשימה של שני אינינגים ללא ריצות, ונתן לריינג'רס הזדמנות לנצח את בוסטון ביום שישי.

NL מזרח

מאזן הבית:

אטלנטה – 49:68
פילדלפיה 51:68
ניו יורק מטס – 59:58
פלורידה 59:57
וושינגטון – 67:51

אטלנטה שומרת על מקומה בראש הטבלה, אבל פילדלפיה לא מוותרת ולשתי הקבוצות חמישה ניצחונות משבעה משחקים בשבוע האחרון. המטס שוב במאזן שלילי, בשבוע סוער שבו עשה פרנסיסקו רודריגז כותרות בעיקר מחוץ למגרש פלורידה מחוץ למשחק ובוושינגטון נרגע הלהיט סטיבן שטרסבורג.

משוגע, משוגע, משוגע: סיפור השבוע בבית הזה לא היה על המגרש, אלא מחוצה לו. פרנסיסקו רודריגז, הקלוזר של המטס, היכה את אביו של חברתו לאחר המשחק של יום רביעי. הוא נעצר, שוחרר, התנצל והבטיח שיילך לסדנה למיגור כעסים. המטס השעו אותו משני משחקים ללא תשלום. האם זהו האופי הוונצואליאני החם, או אולי הדיכאון התמידי שיש בלשחק עבור המטס?

גמר את הקריירה: צ'יפר ג'ונס עבר ניתוח בברך וסיים את העונה. כל הסימנים מראים שצ'יפר בן ה-38 אמר את המילה האחרונה בבייסבול, ובכך ניפרד מעוד אחד מהנצרים החשובים של שושלת הברייבס משנות ה-90. עם זאת, לשחקן יש תוכניות אחרות, והוא מתכנן להיות כשיר לאימוני האביב של 2011: "אני לא רוצה שהתמונה האחרונה שלי בבייסבול תהיה זו שבה אני יורד מהמגרש פצוע".

נכנס לעניינים: רוי אוסוולט הראה להנהלת פילדלפיה מדוע היה כל כך חשוב לעשות טרייד שיביא אותו לעיר האחווה. ביום רביעי הגיש אוסוולט שבעה אינינגים נקיים, במהלכם סילק חמישה חובטים בסטרייקאאוט, בניצחון החשוב 0:2 על הדודג'רס. סביר להניח שלאוסוולט יהיו עוד הופעות כאלה, במיוחד לאור העובדה שהוא בדרך כלל טוב מאוד בספטמבר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי - 51:67
סט. לואיס – 51:65
מילווקי – 64:55
יוסטון – 65:51
שיקגו קאבס – 68:50
פיטסבורג – 78:39

השבוע נפתח בסוויפ של סט. לואיס בסינסינטי, אבל לפני שהספקנו להגיד מייק ליק, הוא הסתיים כשהרדס שוב בראש הבית. מי שסייעה לסינסינטי היא שיקגו קאבס, שבסדרת סוף השבוע ניצחה את הקרדינלס ועשתה כאב ראש לטוני לה רוסה. יוסטון לא הולכת לשום מקום ופיטסבורג ממשיכה לצלול, עם שבוע ללא ניצחון.

מי הבוס: כמו במשחק שבו האב נותן פור לבנו הקטן, השתעשעו גם הקרדינלס ונתנו לרדס לעקוף אותם בטבלה, עד שהגיעה סדרת אמצע השבוע בסינסינטי. סט. לואיס לקחה בסוויפ מרשים את שלושת המשחקים, שבמהלכם נרשמה תגרה ענקית, והראתה לרדס שעם כל הכבוד למרדף ולעונה המוצלחת, הם עדיין הטים-טו-ביט בבית הזה.

יום יום חג: הסדרה מול סינסינטי הייתה גם הסדרה של מאט הולידיי, שאחרי שבועות לא מעטים של חוסר יציבות מתחיל להיכנס לפורמה של סיום עונה. הולידיי רשם בסדרה הזו שלושה משחקים של שתי חבטות או יותר, כשבמשחק השני הפליא עם ארבע חבטות. עכשיו כשגם אלברט פוחולס שוב נראה כמו המפלצת שהוא, קשה מאוד לחבוט נגד מרכז הליינאפ של הקרדינלס.

עכשיו באים? ועדיין, את השבוע הזה סיימו הרדס בראש הבית, תודות לשיקגו קאבס שלקחו את הסדרה מהקרדינלס, ובמיוחד הודות לדרק לי. שחקן הבסיס הראשון הוותיק חזר מפציעה וקרע את הציפורים האדומות עם הומר בשבת ועוד שניים ביום ראשון. קצת חבל שלי והקאביס התעוררו רק עכשיו, כשהכל הפך להיות חסר משמעות ובריגלי פילד מתים כבר שעוד עונה מקוללת תיגמר.

NL מערב

מאזן הבית:

סן דייגו – 47:69
סן פרנסיסקו – 52:67
קולורדו 56:61
לוס אנג'לס דודג'רס 58:60
אריזונה – 72:47

סן דייגו עשתה את שלה, כשבמשחק האחרון בסדרה בסן פרנסיסקו היכתה את טים לינסקאם והגדילה את הפער בראש הטבלה ל-3.5 משחקים. הבית הזה, שהיה צמוד בשבועות האחרונים, נפתח לרווחה כשקולורדו והדודג'רס משתרכות הרחק מאחור. כרגע, עושה רושם שהפאדרס בדרך הנכונה לאוקטובר.

עוד שמן ירד מהמצבה: לאחר הירידה הדרסטית ביכולת של בובי ג'נקס וג'ונתן פפלבון, קיבל עוד אחד מהקלוזרים היותר טובים של השנים האחרונות מינוס אכזרי בגליון הציונים. ג'ונתן ברוקסטון היה המניה הבטוחה של הדודג'רס עד העונה, אבל לא עוד. המגיש הסוגר של לוס אנג'לס לא הפסיק לפשל לאחרונה, והמניות שלו צנחו במהירות היסטרית. זה הספיק לג'ו טורה לזמן אותו לשיחה ולהודיע לו שהוא יורד לבולפן האמצעי. הקש ששבר את גב הגמל הוא יתרון בן ארבע ריצות שהתמסמס לברוקסטון בהפסד לפילדלפיה. לאחר ששבר שלוש מחמש השמירות האחרונות, הוא הוחלף על ידי הונג צ'י קו.

אקס פקטור: ריאן לודוויק עבר לפני הדדליין לסן דייגו, במטרה להעניק יותר כוח לפאדרס. ביום שלישי מול פיטסבורג, לודוויק העניק דיבידנדים ראשוניים עם שני הומרים בניצחון 1:4. הוא הוסיף הומר ב-0:3 על הפייראטס בחמישי. עם היכולת הטובה של מיגל טחאדה, עוד אחד שהגיע ביולי לקבוצה, הפאדרס ממשיכים לסמן את הדרך לאוקטובר.

קלאץ' במפרץ: לפני שבועיים ירה פאט ברל להומר בן שתי ריצות וניצח עבור הג'איינטס את הדודג'רס בסדרת מפתח ששברה את לוס אנג'לס. השבוע דחף ברל שלושה הומרים נגד שיקגו קאבס, ובמוצ"ש שינה את המומנטום בסדרה מול סן דייגו עם פסילה חכמה לשדה הימני, שהכניסה את הריצה המשווה בדרך לניצחון 2:3. זה כמובן לא עזר, כשביום ראשון ניצחו הפאדרס את טים לינסקאם החלש והגדילו את היתרון בראש הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully