וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיה בסופו?

6.8.2010 / 8:00

מצד אחד כשרוני, מצד שני בעייתי. מצד אחד אטרקטיבי, מצד שני כבד. אודי הירש עם חמש סיבות לכך שסופוקליס שחורציאניטיס יצליח במכבי, וחמש שבגללן ייכשל

למה הרכישה של שחורציאניטיס היא צעד טוב:

1. כי לא נשארו גבוהים טובים באירופה – כמעט כל גבוה אירופי מוביל השתלב בקיץ האחרון ב-NBA. טיאגו ספליטר חתם בסן אנטוניו, ניקולה פקוביץ' הלך למינסוטה, ואפילו שני הטורקים הצעירים והלא בשלים, עומר אסיק וסמיח ארדן, נדדו לשיקגו ולבוסטון, בהתאמה. אלכס מאריץ' נדד לפנאתינייקוס, קוסטה פרוביץ' לברצלונה ואפילו סנטר צעיר מהדרג השני כמו הנפיל בובאן מריאנוביץ' נחטף על ידי צסק"א. קשה היה למצוא בשוק שחקן כשרוני יותר – גם אם לא מוכח – מסופוקליס שחורציאניטיס.

2. כי כשיש לו אוויר לנשימה, אי אפשר לעצור אותו – בדקות שבהן הוא טרי ורענן, שחורציאניטיס הוא סנטר אדיר. כמעט בלתי אפשרי למנוע ממנו לתפוס עמדה בצבע, וכשהכדור מגיע לידו יש לו התמצאות מפתיעה וטאץ' מצוין. בדקות האלה, הוא כנראה שתי הנקודות הבטוחות ביותר בכדורסל האירופי.

3. כי הוא הרבה יותר זריז ומהיר ממה שאתם חושבים – כמו במקרה של שמנמן כדורסל אחר, צ'רלס בארקלי, שחורציאניטיס מוכיח שאין יחס ישר בין משקל לבין היכולת לנוע על המגרש. כשהמשקל שלו סביר, שחורציאניטיס מסוגל לרוץ את המגרש ולשמור על פיק אנד רול הרבה יותר טוב משחקנים רזים ממנו.

4. כי מכבי תוכל להסתדר בלעדיו בליגה – כבד? בלי כושר גופני? לא יכול לשחק יותר מ-20 דקות למשחק? אין שום בעיה. בליגה הישראלית הוא לא יצטרך לשחק יותר מ-10. גם כך הוא לא ימצא מץ' אפ ראוי מול קבוצות הננסים המקומיות. את רובן מכבי תנצח בקלילות גם בלעדיו, והוא יוכל להתרכז בימי חמישי.

5. כי הוא אטרקטיבי – נסו להיזכר בחמישה שחקנים אירופאים שבאמת צדו לכם את העין בעשור האחרון, כאלה שפתחתם את הטלוויזיה כדי לראות אותם, כאלה שדיברתם עליהם אחרי המשחק. משימה לא קלה, נכון? בגלל הפער בין מימדי הגוף החריגים לכישרון, שחורציאניטיס הוא אחד השחקנים המרתקים ביבשת, וסיפור קליטתו בתל אביב יהפוך את העונה הקרובה למעניינת הרבה יותר עבור כולנו.

למה הרכישה שלו היא צעד רע:

1. כי אין לו מחליף – הפעם האחרונה שבה שותף שחורציאניטיס 26 דקות במשחק ביורוליג הייתה בנובמבר 2005. בשנים האחרונות הוא היה מוקף בוועידת הגבוהים של אולימפיאקוס, בראשות ניקולה וויצ'יץ' ויואניס בורוסיס, שאיפשרו לקבוצה להתאושש מההשעיות, הדיכאונות ובעיות הכושר שלו. במכבי, מול הקבוצות הבכירות ביבשת, שחורציאניטיס יהיה הסנטר האמיתי היחיד. האם הוא מסוגל להתמודד עם העומס?

2. כי מוני פנאן לא בסביבה – כל הסימנים מעידים ששחורציאניטיס הוא בחור רגיש, שזקוק לפיקוח צמוד, ולא רק תזונתי. מכבי תל אביב של השנים האחרונות, בהיעדרו של האיש והבנק, לא הצטיינה בתחום, ושחקניה הרבו להסתבך ולהתקוטט. מי יאמץ לחיקו החם את הענק היווני?

3. כי האנשים שעבדו איתו מעקמים את האף – כשמדברים עם כמה מהם, קשה לאותם ישראלים להסתיר את הסתייגותם מהמהלך. לפי עדותם הישירה, שחורציאניטיס מסתמן כאדם בעייתי, שמצריך הרבה אנרגיות מהצוות המקצועי. לא בטוח שמכבי הלחוצה תוכל לספק לו את תשומת הלב הזאת.

4. כי הוא מתנשא לגובה 2.06 מ' בלבד – בהנחה שפוט יושאל, מכבי מתחילה עוד עונה בלי שחקן מעל 2.10 מ'. כמעט כל קבוצה גדולה ביבשת חמושה בסוללת ענקים, שתוכל לנטרל את שחורציאניטיס. בצד השני של המגרש, הוא מעולם לא נודע כשחקן הגנה מוביל. מעבר לכך, ספק אם יוכל לשחק יותר מ-20 דקות בערב. ייתכן שבנוסף כל הבעיות שיעמיס על המערכת, שחורציאניטיס לא באמת יפתור את הבעיה מתחת לסלים, שממנה סבלה מכבי בעונות האחרונות.

5. כי הקונספציה לא ברורה – רגע, אז בונים לטווח ארוך או מנסים למכור מנויים? מי בונה את הקבוצה, בלאט או ההנהלה? שחורציאניטיס הובא בגלל ההתאמה לשיטה של בלאט או כיוון שהוא שם גדול? איך ההשקעה בשחורציאניטיס והמרדף אחרי ליאור אליהו היקר מתיישבות עם הרכישה של מיקאיל טורנס הזול והצעיר? פרט לריצ'רד הנדריקס, מי יספק למכבי את יכולת החסימה בהגנה שבלאט כל כך אוהב? ואיך תשרוד מכבי עונה כל כך לחוצה כששני השחקנים הכי הפכפכים ולא צפויים שלה, פרקינס ושחורציאניטיס, משחקים בעמדות הכי קריטיות על המגרש – רכז וסנטר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully