וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שפירא בר אור לא התכוון להשתתף באליפות אירופה"

3.8.2010 / 21:19

איגוד השחיה טוען שהשחיין תקף את מאמן הנבחרת וסירב להשתתף באליפות. עוה"ד של השחיין: "נמרוד הוצא מהסגל ללא סיבה"

על רקע המתיחות שנמשכת בין איגוד השחיה לשחיין נמרוד שפירא בר אור והעובדה שהשחיין הישראלי לא ישתתף באליפות אירופה, הוציא האיגוד הודעה שבה הוא טוען כי בר אור סירב לשתף פעולה ולהשתתף בתחרות.

"בפברואר ומרץ 2010 יצאו פניות לכל שחייני הנבחרת השוהים בחו"ל להעביר תוכניות מקצועיות ובמיוחד להודיע מתי הם מתכוונים לחזור ארצה ולהצטרף לנבחרת ישראל", נכתב בהודעה. "בחודש מאי, כאשר הוועדה המקצועית של איגוד השחייה דנה ביוצאים לאליפות אירופה והחליטה להוציא את נמרוד שפירא למרות שלא עשה קריטריון, הסתבר שהשחיין הוא היחיד שלא הגיש למאמן הלאומי פרטים על אימוניו ובמיוחד לא על מועד חזרתו לארץ והצטרפותו לנבחרת ישראל".

בהמשך נטען על ידי האיגוד כי המאמן העביר מכתב לשחיין לצורך עדכון פרטים, אך התשובה שלו באמצעות עורך דינו הייתה "אינך ראוי בכל הכבוד לתפקידך, מאמן לאומי, ותפקידך נידון לכישלון חרוץ". לטענת האיגוד, במכתב הואשם המאמן כי הוא שקרן. בעקבות המכתב ביקש ממלא מקום יושב ראש האיגוד, גבי אבידר, מהשחיין להודיע שאינו עומד מאחורי הדברים של עורך דינו, אך לטענת האיגוד, שפירא בר אור עמד בסירובו להודיע מתי הוא מגיע ואם הוא מתכוון להצטרף לסגל הנבחרת.

באיגוד טוענים כי נעשו לא מעט פניות מצד יושב ראש היחידה לספורט הישגי, גלעד ויינגרטן, מנהל היחידה, גילי לוסטיג, להעביר מסרים לשחיין, אך אלה לא צלחו. "השחיין שב ארצה במחצית יולי מבלי להודיע דבר וחצי דבר לאיגוד השחייה ולא הצטרף לנבחרת", נכתב בהודעה. "שיחה שקיים עם גילי לוסטיג העלתה שהוא מסרב לפגוש את יושב ראש הוועדה המקצועית של האיגוד והוא אינו מעוניין שגילי יפעל להשתתפותו באליפות אירופה". נסיונות נוספים לתיווך לא צלחו, כך לטענת האיגוד.

"איגוד השחייה מצהיר שאם השחיין יתייצב מיידית לשיחה עם המאמן הלאומי ומשם ימשיך לאימון הנבחרת, דרכו לאליפות אירופה פתוחה", נכתב בהודעה. "מאידך אם יסרב לעשות זאת, הגיע הזמן שלכולם יהיה ברור שהשחיין מלכתחילה לא התכוון ואינו מתכוון להשתתף באליפות אירופה".

עורך דינו של בר אור: "נמרוד הוצא מהסגל ללא כל סיבה"

עורך דינו של בר אור, עו"ד אייל יפה, מסר בתגובה:

דובר איגוד השחייה, ולא בפעם הראשונה, אינו נצמד לאמת, בלשון המעטה, בהקשר לנמרוד שפירא. בתגובתו "שכח" דובר האיגוד לציין כי במרץ 2010 שלח מאמנו הישראלי של נמרוד, תוכנית מקצועית לאיגוד השחייה עבור נמרוד שפירא ובה הדגשה כי תאריך חזרתו של נמרוד לישראל אינו ידוע לנמרוד, והוא תלוי בתוכנית הלימודים בקולג' שלא נקבעה עדיין. עוד "שכח" להזכיר דובר האיגוד כי הנהלת איגוד השחייה בישיבתה ביום האחרון לאליפות ישראל, בתאריך 25 ליולי קיבלה החלטה ברוב קולות שלא לאשר את יציאתו של נמרוד לאליפות אירופה למרות דרישה תקיפה חוזרת ונשנית, חד משמעית של חבר ההנהלה עו"ד אריק בן ארי, כי יש להחליט על צירופו של נמרוד לנבחרת מייד. במקום זה הוחלט על יציאת נבחרת שליחים ללא נמרוד ונטען שהמאמן הלאומי אומר כי היא תגיע לגמר.

דובר האיגוד גם "שכח" לציין כי עם חזרתו של נמרוד ארצה, בתגובה לשאלה לגבי אימוניו של נמרוד עם מי צריך לתאם, ענה האיגוד כי על אגודתו לשכור מסלול על חשבונה וכך היה (כלומר גם להתאמן כשחיין נבחרת לא איפשרו לנמרוד). נמרוד טען שאינו צריך שיפעלו מול האיגוד להשתתפותו באליפות אירופה, ואם הוא ראוי הוא צריך להיות שם, כשאם לא אין לו סיבה להיות שם. רק בעקבות התחקיר בעיתונות מסר האיגוד באמצעות דוברו שנמרוד יכול לבוא לאימונים ולצאת לתחרות (לראשונה מוזמן ספורטאי באמצעות העיתונות לנבחרת).

דובר האיגוד הכחיש והתעלם מדרישת הנאמנות לדגל שהופנתה לנמרוד כתנאי לכניסתו לנבחרת, והעלים את הלחצים הבלתי פוסקים על נמרוד שיתנצל בפני המאמן למרות שנמרוד לא עשה דבר, והתעלם מהתנהגות המאמן. עובדות אלה כל אחת בנפרד וכולן ביחד, מבהירות באופן חד וחלק כי נמרוד שפירא הוצא מסגל נבחרת ישראל לאליפות אירופה ללא כל סיבה.

הודעתו האחרונה של דובר האיגוד הינה תרגיל כושל ביחסי ציבור וכל קשר בינה לבין המציאות מקרי בהחלט. אגב בחוצפתו הרבה טען הדובר כי הישגיו של נמרוד באליפות ישראל לא מעידים על כושר טוב. להזכירכם נמרוד היה המצטיין באליפות ישראל. מי שטוען היום כי נמרוד יכול להגיע לאימוני הנבחרת ולצאת איתה בעוד יומיים לאליפות אירופה, אינו מקצוען ואינו רציני, וזאת שבוע וחצי לאחר החלטת ההנהלה שנמרוד מושעה מהנבחרת, ובהעדר החלטה אחרת.

נמרוד וצוותו מתייחסים לייצוג המדינה באליפות אירופה בהרבה יותר כבוד מאשר הנהלת האיגוד. למרות שנת עבודה מפרכת, נמרוד יצפה באליפות אירופה בכאב לב בטלוויזיה בארצות הברית, וכל מי שהיה שותף לדרך הייסורים אותה מעבירים את נמרוד, מן הראוי שיעשה חשבון נפש נוקב. מי שרוצה שספורטאי יביא כבוד למדינת ישראל, מן הראוי היה כי יתייחס בכבוד גם לספורטאי, יודה בטעויותיו ויפעל בהגינות וביושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully