וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימפריה מכה, זניט

30.7.2010 / 11:43

לוצ'יאנו ספאלטי הביא איתו לסט. פטרסבורג את הכדורגל הסוחף מימיו ברומא, רק שהפעם, ערב משחק העונה, זה כנראה יסתיים עם תואר

כמה שורות בעיתון, שסיפרו באוגוסט 2009 על כך שזניט סט. פטרסבורג מעוניינת במריו באלוטלי, הספיקו לאוהדי הקבוצה הרוסית בשביל להגיע למשחק ידידות בין הנבחרות הצעירות של רוסיה ואיטליה, ולתלות שם שלט באיטלקית, עליו נכתב "באלוטלי, אנחנו לא רוצים אותך כאן".

ב-2004 פרץ אוהד של הקבוצה למגרש במהלך משחק בגביע אופ"א כשעל גופו חולצה עם הכיתוב "בצבעים של זניט אין שחור" ולפני כשנתיים הודה המאמן דיק אדבוקאט ש"יש שחקנים שחומי עור שרציתי להחתים, אבל זה בלתי אפשרי בגלל האוהדים". בקבוצה מצפון מערב רוסיה קיימת מדיניות רכש בלתי רשמית, על פיה המועדון לא מחתים שחקנים שחומי עור כדי להימנע ממחאות של האוהדים, ולמנוע גיהינום משחקני רכש שחורים. אבל כאן זה לא נגמר.

אחרי פגישה עם נציגי האוהדים לפני כשנה וחצי, החליטו ראשי הקבוצה להפסיק למכור מנויים לנשים צעירות בגלל שהאוהדים טענו ש"אנחנו לא יכולים לקפוץ ולקלל כשלידינו נמצאות בנות המין היפה" וההצהרה של הכוכב לשעבר, אנדריי ארשבין, על פיה "אסור לתת לנשים רישיון נהיגה", התקבלה בטבעיות.

נכון, לזניט סט. פטרסבורג היו ויהיו שחקנים זרים (נכון להיום כולם אירופאים), אבל על פניו הקבוצה הזו נראית כאחד ממקומות העבודה הקשים בעולם הכדורגל לזרים שתופסים תפקיד בכיר. אלא שדווקא שם מאוהבים במאמנים זרים ואחד כזה, לוצ'יאנו ספאלטי שהגיע למועדון בדצמבר 2009, עושה היום חיל. ביום שבת הקבוצה שלו תפגוש את רובין קאזאן למשחק העונה בליגה הרוסית וניצחון יגדיל את הפער שלה על פני האלופה ל-10 נקודות, אולי בדרך להשבת התואר לסט. פטרסבורג.

רושם ראשוני

התקשורת הרוסית לא תמיד חיבקה מאמנים זרים וחלק ממאמני העבר הרוסים, שכתבו טורי פרשנות קבועים, התנגדו נחרצות למינוי מאמן זר לנבחרת והתנגחו פעם אחר פעם בחוס הידינק. אלא שההצלחה של ההולנדי שינתה גם עבור מתנגדים רבים את דרך המחשבה. "בסופו של דבר, מה שקובע הן התוצאות, כמו בכל מקום אחר בעולם", מספר העיתונאי הרוסי רומן אנין, "אבל היום מקבלים ברוסיה מאמנים זרים בידיים פתוחות כי מבינים שהם יכולים להביא דברים חדשים ולפעמים גם לשכנע שחקנים טובים להגיע".

ספאלטי, שהתפטר מרומא בתחילת השנה שעברה אחרי ארבע שנים בהן הפכה הקבוצה לחברה קבועה בצמרת הגבוהה וזכתה בשני גביעים, הפך למאמן הזר השלישי ברציפות של זניט מאז 2003, אם לא מחשיבים את אנטולי דוידוב ששימש כמאמן זמני בסוף 2009, והוא כבר השתייך לאותם מאמנים שזכו לקבלת פנים חמה. אם למישהו עוד היו ספקות בקשר למינוי, הרי שהאיטלקי בן ה-51 הפיג אותן כבר במסיבת העיתונאים בה הוצג.

לעומת קודמו הקפוא, דיק אדבוקאט, ספאלטי הביא עמו חמימות וחוש הומור, והתקשורת והאוהדים התאהבו ברגע. "אני גאה לאמן את זניט", הוא פתח ברוסית לפני שחזר לאיטלקית וזכה למחיאות כפיים מהנוכחים באולם. העיתונאים דיווחו בשמחה שהוא מתכוון ללמוד רוסית ולהביא את אשתו להתגורר איתו בעיר.

בהמשך הוסיף ש"שמעתי שברוסיה יש חמישה מיליון מאמנים. ובכן, אני מחכה ללמוד מהם", לא נבהל כשעיתונאי מקומי שאל אותו אם הוא מודע לכך שמאמן קירח מעולם לא זכה באליפות רוסיה, ובזכות אופיו עבר בהצלחה גדולה את מבחן הרושם הראשוני. כעת הכל היה מוכן לתחילת העבודה, אך בפני ספאלטי הוצבו אתגרים גדולים במסגרתם דרישות של ההנהלה לזכות בגביע, להחזיר את האליפות ולעלות לשלב הבתים של ליגת האלופות.

23 שערים, 10 שחקנים

רומא של ספאלטי שיחקה כדורגל שוטף, תוך שימוש במערך גמיש בו החלוץ הופך לפתע לקשר קדמי ושחקני הכנף נכנסים כל העת לרחבה ומאיימים על השער. רבים החשיבו את הג'אלורוסי כמועמדים לתואר מלכי היופי של הכדורגל האירופאי, ולמרות שהאליפות לא נחתה באולימפיקו, המאמן זכה לתהודה על עבודתו כשזכה בתואר מאמן השנה באיטליה בשנים 2006 ו-2007. כשהגיע לזניט, ספאלטי ביקש לשחק כדורגל דומה.

אלכסנדר קרז'אקוב, אחד מהחלוצים הטובים והפוריים ברוסיה בשנים האחרונות ומי שפותח בדרך כלל כחלוץ החוד היחיד, נכנס מבחינתו של ספאלטי לנעליו של פרנצ'סקו טוטי והחל לחזור יותר אחורה במגרש ולפנות שטחים לשני הקשרים הקדמיים, שחקנים מהקו האחורי מצאו את עצמם בתוך רחבת היריבה ו-23 שערי הליגה של הקבוצה עד כה התחלקו בין 10 שחקנים שונים.

אחרי פתיחת עונה בה השחקנים עדיין התרגלו למאמן החדש ולשיטתו, וסיימה בשלושה מתוך שבעת המשחקים הראשונים בתיקו, ניצחה הקבוצה 0:2 בחוץ את צסק"א מוסקבה השאפתנית ויצאה לרצף ניצחונות, במסגרתו גם 0:1 על סיביר בגמר הגביע וזכייה ראשונה בתואר הזה מאז 1999. הניצחון 1:3 על רוסטוב בחוץ, היה השמיני שלה ברציפות והקבוצה עדיין לא הפסידה תחת ספאלטי.

ביום שבת, זניט תפגוש כאמור את רובין קאזאן, שזכתה בשתי האליפויות האחרונות ומפגרת מאחורי ספאלטי ושחקניו בשבע נקודות. קאזאן תחסר את החלוץ המצטיין שלה בשנתיים האחרונות, אלכסנדר בוחארוב, שעבר לאותה זניט. משחק העונה של הליגה הרוסית יחתום חצי עונה שבלי שום קשר, הייתה מוצלחת למדי עבור ספאלטי, שלדעתם של מירב הפרשנים נמצא בדרכו לזכות באליפות ראשונה בקריירה. גם אם הוא זר ואין לו שחקנים שחומי עור בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully