וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות של פעם בחיים

29.7.2010 / 14:14

הרכש נוצץ, השאיפות בשמיים, אבל לאולימפיאקוס יש לא מעט בעיות ולמכבי תל אביב יש אפשרות להפתיע ולעלות שלב

בתום משחק האימון בין אולימפיאקוס לדינמו זאגרב (1:1), נראה מאמן היוונים, אוואלד לינן, מוטרד. ולא מהתוצאה. "חסרים לי 12 שחקנים. דיברתי עם ההנהלה על חיזוק ואני לא יודע מה קורה", אמר המאמן לכתבים שליוו את הקבוצה למחנה האימונים במינכן. מעבר לחיזוק, שהגיע באיחור, אולימפיאקוס סבלה מבעיה כלל עולמית בקיץ הנוכחי – המנוחה שצריכים לקבל שחקנים ששיחקו במונדיאל. כך, נאלץ המאמן החדש בפיראוס להעביר שבועיים עם לא מעט שחקנים שכלל לא יהיו בקבוצה בעונה הקרובה. למעשה, במשך כל ההכנות, ללינן לא הייתה ולו הזדמנות אחת לתרגל את ההרכב האידיאלי שלו ואת שיטת המשחק החדשה שהוא מעוניין להנחיל.

חלוץ אולימפיאקוס קוסטס מיטרוגלו כובש שער לרשת בורדו. רויטרס
הוא כבר מכיר את הקבוצה, רוב החברים שלו לא. קוסטאס מיטרוגלו/רויטרס

בדומה למכבי תל אביב, אולימפיאקוס ביצעה בקיץ מהפכה רבתי בסגל במטרה אחת – להחזיר לעצמה את האליפות. ההבדל בין השתיים הוא שהקבוצה הישראלית עבדה מהר יותר וקיבלה כמה שבועות של גיבוש ותרגול הסגל החדש. שלא תטעו, הפערים המקצועיים והתקציביים בין שני המועדונים עצומים. אבל אם יש זמן נכון לפגוש את האימפריה היוונית, זה הזמן. אולימפיאקוס עסוקה ברכש, לא מוכנה, לא מחוברת ובעיקר לא רגילה לשחק בתחילת יולי. הנתונים האלה מקטינים את הפערים ומספקים למכבי תל אביב הזדמנות מעניינת לסנסציה. האם הצהובים יידעו לנצל את נקודות התורפה של היריבה?

אליפות מעל הכל

אולימפיאקוס עברה אשתקד עונה מסויטת בכל הקשור לזירה המקומית. שלושה מאמנים שונים עברו בקבוצה במהלך העונה, כשהאחרון ביניהם היה בוזידאר בנדוביץ', סקאוט המועדון. לראשונה מאז 2004, איבדה אולימפיאקוס את האליפות ליריבה השנואה, פנאתינייקוס, ולאחר מכן קרסה בפלייאוף, הידרדרה למקום החמישי ונותרה בלי הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. תוצאת הכישלון הייתה מהפכה ניהולית-מקצועית. נשיא חדש, מאמן חדש ו-10 שחקני רכש חדשים. איל הספנות ונגליס מרינאקיס רכש את השליטה ולינן הגרמני קיבל את המושכות.

המטרה שהציב מרינאקיס ברורה לכולם, מהמאמן ועד אחרון השחקנים – אליפות בכל מחיר. למען הסר ספק, טס הנשיא החדש למינכן על מנת להרביץ תורה בשחקניו: "יש לנו מחויבות לזכות השנה באליפות", נאם לשחקנים. "בואו ניתן את הכל כדי להשיג את המטרה. אני מאמין בכולכם". הצהרות דומות נשמעות חדשות לבקרים מצד כמעט כל גורם במועדון. למשל, קשר הרכש דניס רומדאל אמר במעמד החתימה: "באתי לשנתיים ואני רוצה לזכות בשתי אליפויות".

במקביל לרעב לאליפות, אפשר לזהות זחיחות מסוימת בכל הקשור לליגה האירופית. מאז 1997 (להוציא עונה אחת בה הודחה במוקדמות), שיחקה אולימפיאקוס כל שנה בשלב הבתים של ליגת האלופות. השלבים המוקדמים של המפעל המשני פחות מטרידים את ראשי המועדון, מה שיכול להסביר את העיכוב בהשלמת הסגל.

"אולימפיאקוס לא רגילה לשחק באירופה באמצע חודש יולי", מסביר העיתונאי היווני ספיירוס גרומיצריס, המסקר את הקבוצה עבור העיתון 'צ'מפיון'. "המטרה העיקרית והחשובה היא אליפות ועל זה כולם מדברים, אבל במועדון רוצים לעשות צעד קדימה באירופה. אחרי שבשנה שעברה הקבוצה הגיעה לשמינית גמר ליגת האלופות, מאמינים שם שבמפעל ברמה נמוכה יותר, אפשר להגיע לפחות לרבע הגמר. ההעברות שהם עשו הגבירו את הציפיות גם באירופה".

מחנה אימונים בסגל מאולתר

הנתונים הללו הפכו את מחנה האימונים במינכן לרחוק מאידיאלי. לינן נאלץ לקחת 11 שחקנים צעירים, שמתוכם רק שלושה צפויים להישאר בסגל המורחב, כמו גם את כריסטיאן לדסמה שכבר שוחרר ודניס אפסטין הגרמני, שיושאל לפניוניוס. הבלם השבדי אולף מלברג קיבל מנוחה והצטרף באיחור ואילו, הבלם הצרפתי פרנסואה מודסטו, שהגיע ממונאקו, הצטרף למחנה רק לקראת סיומו. שחקני נבחרת יוון ואסיליס טורוסידיס ואברם פפאדופולוס קיבלו חופש ושחקני הרכש הבכירים: דניס רומדאל, אריאל איבגאסה, חוסה הולבאס ואלברט ריירה חתמו מאוחר ולא נטלו בו חלק.

בעוד התקשורת היוונית חגגה עם רשימת מועמדים פוטנציאלים שכללה בין היתר את רונאלדיניו, קמוראנסי, בפטיסטה וגוטי, לינן התמודד עם סגל מאולתר במחנה. הוא נאלץ לשנות תפקודים במהלך משחקי האימון כדי להתאים אותם לשיטה, נראה מוטרד מהעיכוב בהחתמות ומרמת המוכנות של קבוצתו והסתודד ארוכות עם הבעלים מרינאקיס. "המחנה היה בסדר מקצועית, אבל הבעיה בו הייתה שהקבוצה עבדה בלי שחקני המפתח שלה. שחקני הרכש ואלה ששיחקו במונדיאל לא עשו הכנה טובה ורובם לא יכולים, בשלב זה, לשחק יותר מדי דקות", מסביר גרומיצריס.

רומדאל, איבגאסה, טורוסידיס ופפאדופולוס שיחקו לראשונה בקיץ רק ביום ראשון במשחק האימון נגד ארגוטליס (0:0). הארבעה שיחקו 45 דקות, אבל לינן יצא מאוכזב. מהיכולת ומהכושר: "רומדאל כמעט מוכן למשחק נגד מכבי תל אביב. האחרים צריכים עוד זמן", אמר. הדני אמור לפתוח, אבל לא ברור אם יהיה כשיר ל-90 דקות. איבגאסה נטול כושר משחק ואמור לקבל דקות בודדות כמחליף ואילו היוונים לא נראים מוכנים לשחק כלל. גם ריירה, שלא רשום למשחק הקרוב, ערך בינתיים אימון ריצה אישי של 20 דקות ולא ברור אם יהיה מוכן לגומלין בישראל.

המשחק עם ארגוטליס היה, כאמור, מבחן כשירות לאלה שלא היו במחנה והמשמעות היא שגם בו לא הצליח לינן לתרגל לראשונה הקיץ את ההרכב החזק שלו. "אולימפיאקוס עדיין לא מחוברת", מנתח סטברוס לברקיס, המנהל הספורטיבי של ארגוטליס. "הם עשו הרבה העברות ולחבר שחקנים טובים לקבוצה זה דבר שמצריך זמן. אנחנו שיחקנו טוב, יצרנו מצבים והקשנו עליהם מאוד בהתקפות מתפרצות. בסך הכל, אולימפיאקוס גדולה וחזקה, אבל בשלב הזה של הקיץ, לא מחוברת כקבוצה".

הזדמנות בלתי חוזרת?

מעבר לבעיות בסגל, מחנה האימונים חשף מספר בעיות מקצועיות. לא מעט שחקנים שממשיכים בסגל ספגו ביקורת על כושרם ויכולתם במחנה ובראשם, אנצו מארסקה. הקשר האיטלקי נבחר למאכזב המחנה במספר עיתונים ביוון לאחר שגילה יכולת חלשה ונקלע לתקרית אלימה עם מאט דרבישייר האנגלי במהלך אחד האימונים.

בעיה מקצועית אחרת קשורה בשיטה. במהלך ההכנות, ניסה לינן להנחיל שיטת משחק חדשה – 4-2-3-1 – שבבסיסה שני קשרים אחוריים שמנהלים את המשחק ושני שחקני כנף. רומדאל וריירה הם אלה שאמורים למלא את התפקיד באגפים, ובינתיים לינן מאלתר עם המחליפים. בסיבוב המוקדמות השני, אולימפיאקוס לא נתקלה בקשיים מול בסה האלבנית (1:11 בסיכום שני המשחקים), אבל המאמן לא ראה מה שרצה: "תקפנו טוב דרך המרכז, אבל משחק האגפים היה חלש. קבוצה צריכה 6-7 שבועות כדי להיות מוכנה". מלברג הוסיף: "הוחתמו שחקנים טובים ואני מקווה שרומדאל וריירה יוסיפו לנו את המהירות שחסרה לנו באגפים. יחסית למשחק רשמי ראשון זה היה בסדר, נצטרך להשתפר בהמשך".

אלא שעם כל הכבוד לבסה, אולימפיאקוס החדשה עדיין לא עמדה בקיץ במבחן אמיתי. כזה שייתן אינדיקציה לגבי כוחה, מחד, ובעיות המוכנות שלה, מאידך. ברור שעל הנייר, מכבי תל אביב נחותה מאולימפיאקוס בכל עמדה במגרש, כשגם בכל הקשור למסורת וניסיון באירופה, יחסי הכוחות ברורים. אלא שבכל זאת אפשר להצביע על הזדמנות מסוימת: אולימפיאקוס תעלה הערב עם הרכב שמעולם לא שיחק או אפילו תורגל יחד, עם לא מעט חוסרים ולאחר הכנה לא מספקת. הראש בעיקר בשחקני הרכש שעוד צפויים להגיע וההרגשה הכללית היא שההעפלה נמצאת בכיס.

"אולימפיאקוס לא פחות טובה מזו של העונה שעברה ואני בטוח שהם עוד ישתפרו", טוען לברקיס. "הם פייבוריטים מול מכבי תל אביב, אבל אם יש זמן לפגוש אותם זה עכשיו, כשהם לא לגמרי מחוברים". גרומיצריס מסכים, אבל מסייג: "אולימפיאקוס לא בכושר טוב, לא מוכנה ולא מחוברת, אבל למכבי תל אביב יש את אותה בעיה. גם הם הביאו 10 שחקנים חדשים ועדיין לא נראים טוב. זה יהיה מפגש בין שתי קבוצות לא מוכנות".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
ועכשיו התפקיד שלכם לנצל את כל החורים של היריבה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully