וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול, קום

מתי ברסקי

27.7.2010 / 13:30

הפגישה בין כריס פול וניו אורלינס אמנם הוכרזה כמוצלחת, אבל זה לא אומר שהרכז יישאר בהורנטס. להלן ארבע אופציות אחרות

עם הדעיכה באיכות שוק המלפפונים של קיץ 2010, כאשר הבולטים שנותרו הם אלה שכבר מזמן לא בעונה – שאקיל אוניל, טרייסי מקגריידי ואלן אייברסון – לפתע צף שמו של כריס פול כמי שעשוי להיות השחקן השני במשמעותו אחרי לברון ג'יימס שמחליף מדים הקיץ. למי שישן במהלך השבוע האחרון, להלן תקציר מצומצם למדי: הרכז הנפלא אמנם יכול להשתחרר מהחוזה שלו רק בעוד שנתיים, אבל הגיעו מים עד נפש, מסתבר, ועל כן החליט פול לקחת דוגמה מחבריו לדרים טים, ולדרוש טרייד – רצוי למקום עם סופרסטאר או שניים, ולעזאזל הקבוצה איתה האריך את החוזה לפני שנתיים בלבד.

התנהלותו של פול בימים האחרונים עשויה להיות מונעת ממקום נוסף, בו דגל בשעתו קובי בריאנט עם הלייקרס: אני אדרוש טרייד, אתם – ההנהלה – תבחרו אם לאבד אותי, או להתחיל לבצע חיזוק משמעותי בקבוצה. אפשרות זו נראית סבירה יותר, במיוחד לאור "הפגישה הטובה" של פול עם ראשי ההורנטס אמש (שני). לפי הצהרותיו, הרכז מסופק מחזון הקבוצה שהוצג בפניו. אולי בשבועות הקרובים נגלה אם מדובר במהלכים יותר מרגשים מ- "טרייד על ג'וליאן רייט בתמורה לבחירת סיבוב שני עתידית, בשביל לרדת עוד יותר מתחת לסף מס המותרות"; באותה מידה, האם ייתכן ונגלה שכריס פול בסך הכל תודרך לשמור על פה סגור, כדי לא להמשיך ולפגוע ביכולת של ההורנטס למקסם את התמורה העתידית עבורו? כך או כך, לאוהדים שעדיין רוצים לחלום, הנה ארבעה תרחישים לטרייד עתידי על כריס פול, אחד על כל אחת מארבע הקבוצות שקיימות ברשימה שלו. או שלא קיימות, אנא עארף.

גארד ניו אורלינס הורנטס כריס פול. רויטרס
בוא נמצא לך בית חדש, חביבי/רויטרס

דאלאס מאבריקס

האפשרות שכריס פול ישתף פעולה עם דירק נוביצקי נשמעת מלהיבה, אך קלושה. למאבריקס אין יותר מדי כשרונות צעירים ומוכחים, מעבר לרודריג בובואה שתפקד היטב בפלייאוף הקודם, אבל יושב על המשבצת של דארן קוליסון - המועמד הטבעי לרשת את CP3 בעמדת הרכז של ההורנטס הנבנים מחדש. אגב, אם בובואה יגיע למשבצת של קוליסון בהורנטס, גם בדאלאס עשויה להיווצר בעיה דומה עם פול וקיד.

מבחינת כלכלית, דאלאס תוכל להרכיב חבילת חוזים מסתיימים שכוללת את טייסון צ'אנדלר, קארון באטלר ודשון סטיבנסון, בתמורה לספיגת החוזים של אמקה אוקאפור וג'יימס פוזי, בנוסף לזה של פול עצמו. בכלל, אוקאפור הוא החשוד המיידי להצטרפות לפול בכל טרייד אפשרי, מכיוון שהוא מחזיק בחוזה של 52 מיליון דולר לארבע השנים הקרובות. פוזי חתום על 13.3 מיליון דולר לשנתיים הקרובות, ואילו שאר החוזים היקרים בסך המשכורות של ההורנטס מסתיימים בקיץ הבא (פז'ה סטויאקוביץ', דריוס סונגיילה) או נוחים להעברה (דייויד ווסט). אם הצרעות יצליחו להיפטר בעסקה אחת מאוקאפור ופוזי גם יחד, יהיה מדובר בצעד משמעותי לקראת בניה מחדש בריאה וחלקה יותר.

בשורה התחתונה, הסיכויים של המאבס להשיג את פול היו טובים בהרבה לפני כמה שבועות, כשעוד החזיקו בחוזה הבלתי מובטח של אריק דאמפיר. ההורנטס יכלו להתפתות להעביר את פול ליריבה מהבית, בתמורה לחיסכון כספי ומיידי, אבל כעת חוקי הליגה מונעים את העברת טייסון צ'אנדלר ביחד עם שחקנים אחרים, עד ה-13 לספטמבר. עד אז, סביר שנראה את פול במדים של קבוצה אחרת, או במדי ההורנטס המחוזקים.

אורלנדו מג'יק

השילוב של כריס פול עם דוויט הווארד נשמע אפילו יותר מלהיב משת"פ עם נוביצקי, כי פול מסוגל להביא את סופרמן לגבהים חדשים. חשוב מכך, הרכז התזזיתי יהיה הגו-טו-גאי שאורלנדו כל כך צריכה בקלאץ'. עם צלפי שלשות מסביבו וחסימות ברוחב של חומת כדורגל שהווארד יסדר לו, פול ייראה יותר בלתי עציר בהתקפה מאי פעם.

טרייד אפשרי בין המג'יק להורנטס עשוי להיראות כך: פול, אוקאפור, פוזי וג'וליאן רייט תמורת וינס קארטר, ג'אמיר נלסון, מרצ'ין גורטאט וריאן אנדרסון. החוזה של קארטר ניתן לביטול בקיץ הבא, גורטאט ייתן להורנטס מענה מיידי בעמדת הסנטר לקראת הבנייה מחדש ואנדרסון הוא פאוור פורוורד נייד וצעיר עם קליעה מצוינת מחוץ לקשת.

הנוכחות של נלסון בטרייד הנ"ל שוב מעלה סימני שאלה לגבי מידת המחויבות של ההורנטס לדארן קוליסון. גם כאן קבוצה שלישית שזקוקה לרכז ומעוניינת בנלסון תאפשר את הטרייד, במיוחד אם תרצה גם באוקאפור, שאינו מתאים לשחק לצד הווארד ומרוויח המון בכדי לשמש כמחליפו. גם גורטאט, המחליף הנוכחי של הווארד, מרוויח המון ביחס לתפוקה שלו. מצד שני, כסנטר פותח הוא עשוי להיתפס כמציאה עם החוזה הנוכחי שלו לארבע השנים הקרובות. מצד שלישי, קבוצה כמו ההורנטס, שמתנהלת בחסכנות (וזה עוד לפני הבנייה מחדש), אולי לא תרצה בהימור כה יקר.

אורלנדו היא אומנם הפייבוריטית של פול, אבל המג'יק רחוקים מלהיות הפייבוריטים במירוץ, כפי שהודו גם המאמן סטן ואן גנדי והג'נרל מנג'ר אוטיס סמית. וזה בסדר; לעומת שאר הקבוצות ברשימה זו, המג'יק מרגישים הכי הרבה נוחות וביטחון בסגל הנוכחי שלהם, כולל עם נלסון בעמדת הרכז.

פורטלנד טריילבלייזרס

לקראת דראפט 2005 הבלייזרס ויתרו על כריס פול עם הבחירה השלישית ובחרו להרכיב קו אחורי של תיכוניסטים – סבסטיאן טלפייר ומארטל וובסטר. כעת יש להם את היכולת לכפר על הטעות ולהרכיב את הקו האחורי הטוב בליגה – כריס פול וברנדון רוי; שניים ממקבלי ההחלטות הטובים בליגה עם הכדור בידם, שמושכים דאבל טים מראשית ההתקפה, יעשו זה לזה חיים קלים בהרבה. מי ישחקו לצדם בקו הקדמי? ובכן, לשאלה זו כמה תשובות אפשריות.

דרישת ההורנטס להעביר את אוקאפור בצוותא עם פול עשויה להקל על הבלייזרס לוותר על גרג אודן: הראשון שיחק 82 משחקים בכל אחת משלוש העונות הקודמות, בעוד אצל השני מדובר ב-82 משחקים מצטברים בשלוש עונות. יחד עם מרכוס קמבי, לבלייזרס עדיין תהיה מצבת סנטרים עמוקה ואיכותית.

במידה וההורנטס ירצו להמר על אודן, הם יוכלו לקבל אותו יחד עם החוזים המסתיימים של אנדרה מילר, ג'ואל פריזבילה ואולי גם לדרוש את אחד מהכישרונות הבלתי ממומשים מפורטלנד – רודי פרננדז או ג'רד ביילס.

מצד שני, ייתכן שההורנטס לא ירצו להמר על הברכיים של אודן, שזכאי להארכת חוזה בקיץ הזה או הבא. המאמן החדש שלהם, מונטי וויליאמס, שימש בשנים האחרונות כעוזר מאמן בפורטלנד ומכיר מקרוב ביכולותיו המרשימות של ניקולה באטום. הבלייזרס יכולים לצרף את הסמול פורוורד הצרפתי המוכשר לחבילה של מילר, פריזבילה וביילס, לשמור את אודן לעצמם ולשלוח את קמבי (חתום לשנתיים בלבד) להורנטס או לקבוצה שלישית (שארלוט, בתמורה לחוזה של דאמפיר שניתן לבטלו?). בתרחיש כזה, פורטלנד תוכל לספוג גם את החוזה של פוזי.

אם אודן יישמר מפציעות ומפאולים, פול יוכל להפוך אפילו אותו לסיפור הצלחה, כשמאחוריו יעלה אוקאפור כתעודת ביטוח. הבלייזרס יזדקקו ליותר מזל והתנסות בפלייאוף, אבל עקרונית הם יהיו קונטנדרים. ההורנטס, מנגד, יצרפו את באטום לחמישייה עתידית שכוללת את קוליסון ות'ורנטון, שניים מגניבות דראפט 2009, יגלו האם ביילס מסוגל ליותר כשהוא ממלא ואקום של סופרסטאר, ויתחזקו בהתאם עם בחירת דראפט גבוהה משלהם, בחירות נוספות מפורטלנד, ומקום בתקרת שכר החל מהקיץ הבא.

איפה המכשול? ההורנטס והבלייזרס משחקים באותו קונפרנס, ושתיהן מינו לאחרונה ג'נרל מנג'ר חדש וחסר ניסיון. אף אחד משני הצדדים בעסקה לא ירצה לצאת פראייר ולהכתים את המוניטין שלו כבר במהלך המשמעותי הראשון בקריירה.

ניו יורק ניקס

בדומה להייפ סביב לברון וקיץ 2010, גם חרושת השמועות סביב כריס פול התחילה בתפוח הגדול. הניקס נאלצו להסתפק באמארה סטודמאייר כפרס הגדול של הקיץ, אך מקווים שבעקבותיו יגיעו עוד סופרסטאר אחד או שניים. כרמלו אנתוני, שעשוי להשתחרר מהחוזה שלו בקיץ הבא, הוא המטרה הקרובה יותר. אבל הניקס לוטשים עיניים גם לעבר פול, על כך יעיד החוזה שניתן לאחרונה לריימונד פלטון, שבו רק השנתיים הקרובות מובטחות – כך שניתן לסיימו בקיץ 2012, אז פול אמור להפוך לשחקן חופשי במידה ולא יגיע למעוז חפצו.

אם כבר הזכרנו את פלטון, חשוב לציין שלא ניתן להעביר אותו הלאה עד ה-15 לדצמבר, מכיוון שחתם על חוזה חדש לאחרונה. לכן הדרך של הניקס להשגת פול מתחילה קודם כל דרך החוזה הגדול והמסתיים של אדי קרי. החשוד המיידי להצטרף אליו הוא אנתוני ראנדולף, פרוספקט צעיר ועתיר פוטנציאל שהניקס יכולים לוותר עליו בלב שלם, בעיקר בגלל החפיפה בינו לבין אמארה בעמדת הפאוור פורוורד.

מבחינת צמד החוזים הגרועים של ההורנטס, הניקס ישמחו לקבל גם את אוקאפור. אומנם הוא אינו אידיאלי לשיטה של מייק ד'אנטוני, אבל החיפוי שלו על אמארה בהגנה יפצה על כך. בשביל לאזן את החוזה של אוקאפור, הניקס יוכלו לתת את החוזה הקצר של רוני טוריאף (שנתיים), בנוסף לדנילו גלינארי ועוד חוזה קטן, כמו אלה של ביל ווקר או טוני דגלאס. ייתכן והניקס יעדיפו להשאיר את האיטלקי ולהעביר את ווילסון צ'אנדלר וקלנה אזובוקי (עוד חוזה מסתיים), אבל בניגוד לשאר הקבוצות שהוזכרו עד כה, להם אין בחירות דראפט לתת עד 2013, בגלל אותו טרייד עם יוסטון בפברואר האחרון. מכאן ייתכן שההורנטס ידרשו מהם כמה שיותר כישרונות צעירים ולטעמם.

בכל קומבינציה שלא תהיה, הניקס יישארו עם פול ואוקאפור לצד אמארה, עם 2-3 שחקני כנף אתלטיים (צ'אנדלר, אזובוקי, ווקר) ו/או גלינארי הצלף, עם פלטון בתור קומבו גארד מהספסל או נכס עתידי לטרייד נוסף. ההורנטס יקבלו קו קדמי מסקרן של גלינארי/צ'אנדלר, ראנדולף וטוריאף. יש שיגידו כי פורטלנד מסוגלת להציע חבילות טובות יותר, אבל יתרון לא מבוטל בטרייד עם הניקס טמון בהעברת פול למזרח - מהלך קל יותר לבליעה עבור האוהדים והנהלת הקבוצה.

אז מה יהיה?

כרגע מסתמן שפול כן יפתח את העונה במדי ההורנטס, עד כמה הם יצליחו להתחזק – זו כבר שאלה אחרת. יש ברשותם כמה נכסים, כמו החוזה המסתיים של פז'ה, או קוליסון, שמניותיו בשיא רגע לפני הפיכתו מחדש לרכז המחליף של CP3. בכל אופן, אם שתי הפייבוריטיות להשיג את פול הן פורטלנד והניקס, הרי שהזמן משחק לטובת האחרונים, מכיוון שהבלייזרס יהיו פחות סבלניים וילכו על שדרוג אחר, במידה שיתאפשר להם. דבר אחד בטוח: אחד משני הרכזים הטובים בליגה אמנם יצא מהפגישה עם ראשי ההורנטס אופטימי לגבי עתידו, אך כוכבי-על שמבקשים טריידים לא נוהגים להתרצות כל כך מהר. אז התשובה לשאלתכם היא כן, כריס פול עשוי להישאר בהורנטס – אך איתו יישאר גם סימן השאלה, ככל הנראה עד שיחליט לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully