וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט גמר

26.7.2010 / 16:04

לא פחות מ-15 אתלטים ייצגו את ישראל באליפות אירופה שתפתח ביום שלישי בברצלונה. בסימן חילופי הדורות, המטרה היא להשיג גמר או שניים

ביום שלישי תצא לדרך בברצלונה אליפות אירופה באתלטיקה קלה, ואת ישראל ייצגו הפעם לא פחות מ-15 ספורטאים. אלכס אברבוך כבר לא נמצא שם כדי להביא לנו מדליות, אבל גם החומר הנוכחי בנבחרת יכול לספק לנו לפחות גמר או שניים, שיכולים להפוך תחרות שבה העיקר ההשתתפות, למשימה מוצלחת במיוחד.

בניגוד לתחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים או באליפות העולם, אליפות אירופה נמשכת שישה ימים בלבד, וזה מבטיח לנו אקשן ישראלי במשך כל אחד מהימים. את רוב התחרויות תוכלו לראות בשידור ישיר ביורוספורט, החל מיום שלישי בבוקר.

הקופצים - התקווה הגדולה

קפיצה לגובה - דניאל פרנקל ומעיין פורמן

עד האליפות הזאת, ישראל מעולם לא שיגרה קופצת לגובה לתחרות גדולה. למעשה, מדובר במקצוע שהיה זניח באתלטיקה הישראלית עד להופעתן של מעיין פורמן ודניאל פרנקל. הראשונה הייתה שיאנית ישראל עד לקיץ הנוכחי, אבל השניה רשמה קפיצה אדירה והדהימה באליפות ישראל האחרונה עם גובה של 1.91 מ'. שתי הקופצות נזקקו לתוצאה של 1.89 מ' כדי להבטיח את המקום בברצלונה, אבל להגיע שם לגמר זה כבר סיפור אחר לגמרי. רק 12 הקופצות הראשונות מבין 26 שיתחרו במוקדמות יעלו לגמר, כאשר הגובה שנקבע לעלייה אוטומטית הוא 1.92 מ'. אם מסתכלים על הכושר הנוכחי של הקבוצות, נראה שפרנקל בהחלט יכולה לעשות זאת, מה גם שזה כבר קרה במסגרת אימון. לפורמן יש את הכשרון והיכולת להגיע לגובה הזה גם והשאלה הגדולה היא אם תוכל לחזור למומנטום שאותו איבדה קצת בתחרויות האחרונות בארץ.

* מוקדמות הקפיצה לגובה - שישי, 11:05 שעון ישראל

קפיצה משולשת - יוחאי הלוי

למרות שההישג המרשים האחרון שלו היה שיפור שיאו הישראלי העתיק של רוגל נחום בקפיצה לרוחק (7.99 מ'), בחר יוחאי הלוי להתרכז גם הפעם בקפיצה המשולשת. 28 קופצים יתחרו במוקדמות המשולשת, ומי שיקבע תוצאה של 16.75 מ' יתפוס מקום בגמר. שיאו האישי של הלוי גבוה בסנטימטר אחד מהתוצאה הזאת, אבל צריך לזכור שהוא עדיין לא הוכיח את עצמו בתחרות גדולה. באליפות העולם בקיץ האחרון הוא לא הורשה להשתתף במוקדמות מפני שאיחר לכינוס הספורטאים לפני הקפיצות בברלין, הפעם אפשר להמר בוודאות שהוא יגיע לשם ראשון. בנוסף, הלוי יתחרה גם בקפיצה לרוחק, כשבמקרה הזה הוא יצטרך לקבוע תוצאה היסטורית של 8.00 מ' כדי להבטיח את מקומו בגמר.

מוקדמות הקפיצה המשולשת - שלישי, 21:20 שעון ישראל


מוקדמות הקפיצה לרוחק - שישי, 19:35 שעון ישראל

קפיצה במוט - ייבגני אולחובסקי ובריאן מונדשיין

ישראל שולחת שני נציגים למוקדמות המקצוע שהביא לנו כל כך הרבה גאווה בעשור הקודם, אבל קשה להאמין שמישהו מהם יצליח לעלות לגמר. אולחובסקי, שסומן כיורשו של אברבוך, ומונדשיין, שעלה לאחרונה מארצות הברית, מעולם לא השיגו את התוצאה שתספיק לקופצים בברצלונה לגמר, 5.65 מ'. מצד שני, הרבה פעמים אנחנו רואים בקפיצה במוט מקרים שבהם פחות מ-12 קופצים עברו את הגובה שנקבע לעלייה לגמר. בסיטואציה מסויימת זה יכול לקרות להם, במיוחד למונדשיין שנראה יותר טוב באליפות ישראל האחרונה. מצד שני, אל תבנו עליהם.

מוקדמות הקפיצה במוט - חמישי, 11:15 שעון ישראל

הספרינטרים - בונים על הנסיון של לנסקי

100 מטר משוכות - אירנה לנסקי

בגיל 39 אירנה לנסקי לא עוצרת לרגע, ואחרי שקבעה לאחרונה את תוצאת השנה שלה (13:20 שנ') בתחרות הלילה בהדר יוסף, היא מיד ניגשה להנהלת התחרות וביקשה ריצה נוספת, רק כדי להיות מהירה יותר ולהרגיש טוב יותר לפני הנסיעה לברצלונה. שיאה הישראלי של לנסקי נחשב לטוב בכל קנה מידה עולמי ועומד על 12.80 שנ', אבל אין ממש סיכוי שבגילה המופלג היא תוכל להתקרב אליו. במקרה כזה, היא הייתה יכולה להגיע רחוק בברצלונה. התסריט האופטימי הוא שלנסקי תוכל להגיע לאיזור זמן של 13:10 שנ', ואולי להגיע כך לחצי הגמר. במוקדמות הריצה הזאת יהיו ארבעה מקצים, כאשר שלוש הראשונות בכל מקצה יעלו אוטומטית לחצי הגמר, ואליהן יצטרפו ארבע הרצות עם הזמנים הטובים ביותר.

מוקדמות 100 משוכות נשים - שישי, 11:00 שעון ישראל


100 ו-200 מטר - דימיטרי גלושצ'נקו

הספרינטר שעלה לארץ בשנה שעברה מאוקראינה עומד בציפיות פחות או יותר. אמנם בריצת ה-100 הוא היה רחוק משיאו האישי שעומד על 10:25 שנ', אבל במרחק הכפול הוא כבר הספיק לשבור שיא ישראלי ולקבוע 20:86 שנ'. וגם על המסלול, אם יש משהו שאפשר לצפות ממנו זה לשבור שוב את שיאו הישראלי ב-200 מטרים ואולי לעבור את הסיבוב הראשון. במוקדמות ריצת ה-200 לגברים יתקיימו חמישה מקצים, כשארבעת הראשונים מכל אחד יעלו לחצי הגמר ואליהם יצטרפו עוד ארבעת הרצים המהירים.

מוקדמות 100 מטר גברים - שלישי, 20:15, שעון ישראל

מוקדמות 200 מטר גברים - חמישי, 12:30 שעון ישראל

מרחקים בינוניים וארוכים - שמות חדשים לצד ותיקים

800 מטר - דסטין אמרני

הרץ המוכשר הזה הגיע אלינו בשנה שעברה מארצות הברית, ושיאו האישי טוב יותר מהשיא הישראלי העתיק שנקבע על ידי עוז כץ בשנת 1983. מבחינת איגוד האתלטיקה, ברגע שהשיא הזה יינפץ, דסטין אמרני יעשה את העבודה שלו, ולא משנה באיזה מקום יסיים את התחרות. אחרי הכל, ריצת ה-800 תמיד מתעלה לרמה גבוהה באליפות אירופה. הפעם יתקיימו בברצלונה חמישה מקצי מוקדמות, כשארבעת המנצחים יעלו אוטומטית ואליהם יצטרפו ארבעת המהירים.

מוקדמות 800 מטר - רביעי, 13:10 שעון ישראל


5,000 מטר - גזאצ'ו יוסף

ריצת ה-5,000 מטרים לגברים מתחילה למעשה משלב חצי הגמר, בו יתקיימו שני מקצים. חמשת הראשונים מכל מקצה יעלו לגמר ואליהם יצטרפו חמשת הרצים המהירים. לפי שיאו האישי והישראלי של גזאצ'ו (13:31:45 דק'), הוא בהחלט יכול לעלות לגמר, אבל צריך לזכור שריצות למרחקים ארוכים במעמדים כאלה הן בדרך כלל טקטיות. זה אומר שהרצים בעלי התוצאות הגבוליות, כמו גזאצ'ו, זקוקים להרבה מזל ונסיון כדי להתברג בדבוקה הראשונה ולהבטיח מקום אוטומטי בגמר. לגזאצ'ו עדיין לא ניתנה הזדמנות להוכיח את עצמו בתחרות גדולה באמת, אולי רק באליפות העולם באולם שהתקיימה בחורף האחרון. הלוואי שזה מה שיעזור לו.

חצי גמר 5,000 מטר גברים - חמישי, 19:45 שעון ישראל


10,000 מטר - מוגס טסמה

הרץ הצעיר והמוכשר הזה שעלה מאתיופיה מוגדר על ידי רבים בתחום האתלטיקה בארץ כמי שעומד להיות בשנים הקרובות רץ המרחקים הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים. בגיל 22 הוא כבר מתמחה בריצות ה-5,000 וה-10,000, כשבריצה הארוכה יותר הוא קבע לאחרונה זמן של 28:51:23 דק'. טסמה רחוק מהצמרת הגבוהה של הרצים שישתתפו כאן, והוא נשלח בעיקר כדי לצבור נסיון ואולי להתקרב לשיאו הישראלי של גזאצ'ו יוסף. בכל מקרה, במרחק הזה מתקיימת ריצה אחת בלבד שהיא הגמר, בהשתתפות 26 רצים.

מרתון - שיא של חמישה ישראלים

חמישה רצים ייצגו את ישראל בריצת המרתון לגברים שתתקיים ביום הנעילה - שניים ותיקים ושלושה שמות חדשים, אסף בימרו היה אמור להשלים שישיית רצים, אלא שהמרתוניסט השני בטיבו לפי התוצאה פרש בסופו של דבר בגלל מחלה. היילה סטאין, שהשתתף בכל אחת מתחרויות האתלטיקה הגדולות בשנים האחרונות, יופיע ככל הנראה בשירת הברבור שלו, כאשר לוודג' זבדיה יש עדיין מה להוכיח. אליהם יצטרפו הפעם סוונך דסטאו, וובה בריהון וזוהר זמירו, שמעולם לא ירדו מגבול 2:20 שע', אבל נמצאים רק בתחילת דרכם כרצי מרתון. חשוב לציין כי בתחרות הזאת קיים גם אלמנט קבוצתי, כאשר שלושת הרצים הטובים ביותר מכל מדינה יוצרים זמן משוקלל, שנחשב בסופו של דבר בדירוג המדינות ומזכה במדליות.

ריצת המרתון - ראשון, 11:05 שעון ישראל

ריצת 10,000 מטר גברים - שלישי, 22:05

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully