וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכן, תקינות פוליטית

זאב אברהמי

22.7.2010 / 13:36

מה מלמד הצעד של דרום קליפורניה על האוניברסיטה ומה מלמדת ההתנהגות של בית"ר כלפי טוטו תמוז? הבלוג של אברהמי

1. אוניברסיטת דרום קליפורניה החליטה שנמאס לה. שספורט בשבילה לא עומד מעל האקדמיה, שכוכבי הספורט, בעבר או בהווה, חייבים לשמש דוגמה, אות ומופת עבור סטודנטים ואתלטים פוטנציאליים. תדע כל אם אמריקאית שחושבת לשלוח את הבן שלה לדרום קליפורניה שלאוניברסיטה הזו יש סטנדרטים.
הנה, הצעד הראשוני של האוניברסיטה אחרי העבירות על החוק במסגרתה שהובילו לעונשים חמורים מצד ליגת המכללות, היה להחליט להחרים את רג'י בוש, למחוק אותו מההיסטוריה של בית הספר, מוויטרינות הפרסים. אכן מעשה ראוי להערכה: אם בוש עבר על החוקים, נהג באופן לא אתי, טינף את השם של האוניברסיטה ופגע ברווחים העתידיים שלה ובקריירת המכללות של הבאים אחריו, אנחנו לא רוצים אותו פה. הנה, אנחנו מורידים רפליקת ה"הייזמן", השחקן המצטיין של המכללות שבו זכה בוש, ומחזירים אותה למקום ממנה באה.

אפשר להיות פופוליסטים וציניים ולכתוב שאם לדרום קליפורניה באמת אכפת מהטוהר האתי שלה, כדאי שתעשה חישובים גם כמה כסף היא הרוויחה ישירות ובעקיפין מהתקופה שבה כיכב בוש בשורותיה ותתרום אותו לצדקה או לארגון שילמד נוער פוטנציאלי כיצד לא לעבור על החוק. אבל עזבו. תדע כל אם אמריקאית שחושבת לשלוח את הבן יקיר לה לאוניברסיטת דרום קליפורניה, שמדובר באוניברסיטה שיש לה משנה ברורה: שחקן פוטבול שמקבל כסף שלא כחוק הוא אאוט. רוצח כפול הוא אין.

2. הפסקה לציטוט השנה: "הם תמיד מסתכלים על מה שקרה מוקדם יותר בקריירה שלי". אין, לא היה וכנראה שלא יהיה אתלט נטול מודעות עצמית כמו טרל אואנס.

3. אזהרה: בדיחת ללא חותמת תקינות פוליטית בדרך. סטיבי וונדר נפגש עם חברים. "איזה שיט שאני עיוור, זה ממש לא פייר", הוא מבכה את מר גורלו. אבל מכיוון שזה סטיבי וונדר ומשום שהוא תמיד יכול למשש את הצד הטוב, את חצי הכוס המלאה, הוא מיד מסייג: "מזל שאני לא שחור". נזכרתי בבדיחה הזאת כשקראתי על פרשת בית"ר ירושלים וטוטו תמוז. יש בפרשה הזו כל כך הרבה רוע וניכור, בוגדנות וחוסר יכולת לעמוד בהסכמי עבודה, דריסה מכוערת של זכויות הפרט שאני יכול רק לצקצק: "מזל שטוטו תמוז לא ערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully