וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חיים מחוץ לפלורידה

17.7.2010 / 14:00

משיקגו ועד סקרמנטו, מיוטה ועד אוקלהומה סיטי, עונת ה-NBA הבאה התמלאה בקבוצות מבטיחות עם פוטנציאל לא רע גם לקיים

מפה לשם ואחרי הטרראם הגדול, העשן מתחיל להתפזר על קיץ 2010. אמת, אמנם יש סיכוי לעוד כמה טריידים מעניינים, אבל הרוב הגדול כבר נעשה. מיאמי משכה את האש והעניין בשבוע האחרון והשאירה מאחור כמה מהלכים מעניינים שבהחלט שווים התייחסות; כבר התייחסנו למהלכים של הקונטנדריות ושל מאוכזבות לברון, עכשיו נותר לבדוק לאילו קבוצות כדאי לשים לב לקראת העונה הבאה. כאילו, פרט לאותה חבורה עליזה שמתגבשת לה בפלורידה.

לא כדאי לזלזל בהן

1. יוטה ג'אז

אחרי שאיבדו את קרלוס בוזר וכל שחקן משנה חופשי שהסתובב אצלם, אחרי שנדמה היה שזה זמן טוב להתחיל להתייאש, יוטה הופיעה עם אחת ההברקות של הקיץ והביאה את אל ג'פרסון תמורת שיעור פרטי בלוגיקה לדיוויד קאן. ג'פרסון אמנם סחב פציעה בשנה וחצי האחרונות, אבל לפני כן הוא היה אחד הביגמנים הטובים בליגה: מכונת דאבל-דאבל, סקורר אדיר בצבע ונוכחות הגנתית הרבה יותר משמעותית מזו של בוזר. אם ג'פרסון יהיה בריא, הוא בהחלט יהווה שדרוג למשחק הפנים של יוטה - זה שיחד עם אוקור ומילסאפ הוא גם ככה אחד החזקים ב-NBA.

הג'אז העדיפו לא לרדוף אחרי שחקני הכנף שנעלמו לכל עבר ובמקומם הביאו את ראג'ה בל קשישא, מה שאומר שלראשונה בהיסטוריה יהיה להם קובי-סטופר אמיתי, אלא שבל יחגוג 34 אביבים בקרוב וביוטה מקווים שנשארו לו ברכיים כדי לעצור סקוררים אימתניים, בעיקר את הבחורצ'יק שהתעלל בהם בשלושת הפלייאופים האחרונים. יחד עם סי ג'יי מיילס והרוקי גורדון הייוורד, משחק הכנף של הג'אז לא אמור לרדת ביחס לשנים קודמות. ובנוסף לכל זה, קווין אוקונור מחזיק בקלף חשוב מאוד: החוזה הגמור של אנדרי קירילנקו, שיכול להפוך במהלך העונה לכוכב נוסף (משהו בסגנון אנדרה איגודאלה) שיהפוך את יוטה לקונטנדרית אמיתית.

2. אוקלהומה סיטי ת'אנדר

באוקלהומה סיטי לא עשו כמעט כלום הקיץ. הם ויתרו על המרדף אחרי השחקנים החופשיים למרות שהיה להם מקום תחת התקרה והעדיפו להמשיך לבנות לקווין דוראנט קבוצה צעירה שהוא יוכל לקחת לצמרת. KD חתם על חוזה מקסימום והודיע על כך בספיישל מיוחד לאמא שלו בטלפון, מה שלא משנה את השורה התחתונה: בשנים הקרובות הוא הולך להנהיג את אחת הקבוצות המוכשרות בליגה.

פרט לכך, סם פרסטי דאג לעשות עוד כמה מהלכים קטנים ומצוינים: הוא ניצל את שלב מכירת החיסול במיאמי כדי לשים יד על הצלף הנפלא דקוואן קוק שישפר את הקליעה מבחוץ והביא בחירת סיבוב ראשון שעזרה לו להתקדם ללוטרי ומשם לבחור בקול אולדריג', שיכול להפוך לחוליה החסרה אצל שחקני הפנים של הת'אנדר. כך פרסטי מצא פתרון לשתי הבעיות העיקריות של הקבוצה שלו בעזרת עוד רול פליירס צעירים ומבטיחים. יחד עם השיפור הצפוי של ג'יימס הארדן וסרג' איבקה, הת'אנדר אמורים להיות הרבה יותר טובים בשנה הבאה גם בפנים וגם בחוץ. לא במקרה רוב הפרשנים רואים בהם מועמדים רציניים לכבוש את המקום השני במערב בעונה הקרובה.

3. שיקגו בולס

אין מנוס מלהזכיר אותם שוב. למרות האכזבה העצומה מחוסר היכולת להחתים את לברון, וויד או אפילו ג'ו ג'ונסון, ולמרות שבשביל הצ'אנס להחתים אחד מהם הבולס עשו מהלכים שעכשיו הם מתחרטים עליהם, שיקגו הפכה הקיץ לקבוצה עם סיכוי אמיתי לדבר בליגה בשנים הקרובות. קרלוס בוזר ייכנס להם בול לתפקיד הגבוה שמייצר נקודות והפיק&רול שלו עם דרק רוז יכול להיות קטלני. הפוינט גארד הנפלא מוכן להישבע שהוא שיפר את הקליעה מרחוק, ואם זה נכון לא ברור איך ניתן יהיה לעצור אותו. מלבד זאת, הבולס הביאו את המפציצן קייל קורבר ואת רוני ברואר האתלטי כדי לשפר את המצב בכנפיים, ויש להם מקום לעוד שחקן או שניים. אל תבנו על הפסד בסיבוב הראשון במזרח השנה.

יהיה מעניין

1. מילווקי באקס

הפתעת העונה שעברה החליטה להאמין בעצמה והתחזקה באופן משמעותי. ג'ון סלמונס הוחתם מחדש, קורי מגטי ודרו גודן הצטרפו ויחד עם ברנדון ג'נינגס ואנדרו בוגוט הם ישלימו את החמישייה הכי מוכשרת שהייתה למילווקי הרבה מאוד שנים. מייקל רד עדיין בתמונה, אבל רוב הסיכויים שהוא יהפוך לעוד אחד מהחוזים הגמורים האטרקטיביים במהלך העונה.

מחד, כיף לראות קבוצה שחושבת בגדול למרות הסיכוי הקלוש להתמודד ברצינות על אליפות; מאידך, לא בטוח שכל המהלכים האלה יתבררו כמוצלחים. בעונה שעברה שחקני הבאקס יצרו קבוצה קלאסית לסקוט סקיילס - צעירים, ממושמעים ואנרגטיים. האם הוא יסתדר עם מגטי וגודן, שני שחקנים מבוגרים ובעייתיים ששכחו מתי ניסו לשמור לאחרונה? ואיך ישתלבו בקבוצה הזאת כוכבי העונה שעברה כמו דלפינו, איליאסובה ומ'בה מוטה? במילווקי מסתובבים יותר מדי שחקני כנף (גם כריס דגלאס רוברטס הגיע) שיתחלקו במעט מדי דקות. מעניין אם זה יעבוד.

2. יוסטון רוקטס

גם הטילים לא עשו שום דבר מיוחד בקיץ פרט לכך שדאגו להשאיר את השחקנים החופשיים לואיס סקולה וקייל לאורי, ולבחור בפטריק פטרסון היעיל בדרפאט. הם נמצאים כאן מסיבה אחרת: זוכרים שהיה פעם סנטר סיני מאוד מאוד גבוה בליגה? ובכן, יאו מינג הודיע שהוא החלים מהפציעה בכף הרגל שהשביתה אותו לכל העונה האחרונה ואיימה על הקריירה שלו, ומתכנן להיות כשיר לחלוטין לפתיחת העונה.

לפני שנתיים יוסטון מתחה את הלייקרס לסדרה של שבעה משחקים כשיאו מינג היה פצוע בחלקה השני. באותה תקופה ארון ברוקס ולואיס סקולה רק התחילו להוות פקטור ב-NBA וקווין מרטין לא היה בקבוצה. בעונה הבאה החמישייה של הרוקטס תכלול את ברוקס, מרטין, באטייה/אריזה, סקולה ויאו - חמישייה נפלאה מכל בחינה, כאשר על הספסל מחכים צעירים מבטיחים ומאמן נהדר. אם מינג יצליח לחזור ליכולת שלפני הפציעה (וזהו 'אם' ענק, כמובן), יכול להתפתח כאן סיפור גדול. אם לא, הוא יצטרף לרשימת החוזים הגמורים ודריל מורי הפעלתן עשוי להיות הראשון שיקפוץ על האולסטאר שיתפנה בפברואר.

3. סקרמנטו קינגס

מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מוקדם להסיק מסקנות, אבל הרושם הראשוני הוא שג'ון וול ודמרקוס קאזינס הם שני התותחים הכבדים של דראפט 2010. יהיה מעניין לבדוק את השילוב של קאזינס עם טייריק אוואנס; הם יכולים להפוך לאחד הצמדים הקטלניים בליגה. סביבם יש רול פליירס טובים ומגוונים, כולל אחד מישראל, כאשר לזכות הקינגס עומד גם חוזה נגמר אטרקטיבי (של סם דאלמבר) ואם לא ישתמשו בו יהיה להם המון מקום בקיץ הבא להחתים תותחים כאלה או אחרים. הקינגס זקוקים לעונה טובה כדי לפתות שחקנים להגיע, ויש להם כלים לספק אחת כזו. אפילו פלייאוף במערב זו לא מילה גסה.

חכו חכו

1. ניו אורלינס הורנטס

כבר חודש שכולם מדברים על טרייד עבור כריס פול שבסוף לא קרה. יכול להיות שההורנטס ויתרו על זה בגלל שהסתדרו מבחינת מס מותרות, אבל עדיין הם מחזיקים בשני פוינט גארדים נפלאים (השני הוא דארן קוליסון שנראה נהדר בהיעדרו של פול בעונה שעברה) ואין סיבה שלא ינסו לשווק אחד מהם כדי להתחזק במקומות אחרים. הבשורה הטובה ביותר לאוהדי הצרעות היא שהמועמד המוביל לעמדת הג'נרל מנג'ר החדש הוא קווין פריצ'ארד הנהדר, שיכול בקלות להפוך לאחת ההחתמות החשובות של הקיץ. אם הוא יגיע, יש סיכוי לא רע שהוא יידע להוציא את המקסימום מטרייד על פול או קוליסון. בכל מקרה, יש תקווה חדשה לכך שאחד השחקנים הטובים בליגה יקבל בקרוב סיטואציה הרבה יותר טובה וראויה.

2. גולדן סטייט ווריירס

גם אצל הלוחמים הבשורה המשמעותית נמצאת מחוץ לפרקט: הקבוצה נמכרה בימים האחרונים ומחליפה בעלות. אין לי מושג מי אלה ג'ו לאקוב ופיטר גאובר, אבל אני מקווה שהויכוח העיקרי בינהם הוא אם ביום שני מפטרים את דון נלסון בשמונה או בתשע. אחרי שזה יקרה, הם יוכלו לשים לב שיש להם ביד את אחת השלישיות המוכשרות בליגה - מונטה אליס, סטפן קרי ודיוויד לי, ומספיק כלים לבנות סביבם קבוצה טובה.

3. פורטלנד טריילבלייזרס

יכול להיות שהתרגלתי לפריצ'ארד, אבל קשה שלא להרגיש שהבלייזרס זוממים משהו. הם הביאו את ווסלי מתיוס במחיר מופרז למרות שיש להם בערך שישה שחקני כנף ראויים גם ככה ובכלל, סגל עמוס בכל טוב. האם הם מתכננים מהלך גדול? הם אולי היחידים שיכולים להרשות לעצמם, למשל, לספוג את החוזה של אלטון בראנד כדי לקבל את אנדרה איגודאלה ולמלא את פילדלפיה בכל טוב סביב אוון טרנר. או לבנות את החבילה האטרקטיבית ביותר תמורת כריס פול. או לבדוק אם הספרס מוכנים לוותר על טוני פארקר ולתת את המפתחות לג'ורג' היל. האמת? גם בלי מהלך מהסוג הזה, פורטלנד בריאה תהיה אחת הקבוצות המסקרנות בליגה בעונה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully