וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: ”ישראל יכלה לעבור שלב במונדיאל"

דור בלך

15.7.2010 / 12:00

לואיס פרננדז סיפר במסיבת עיתונאים על האמונה שלו בנבחרת ישראל, פירט על ההכנות למוקדמות היורו ("מעדיף לא לשחק בארמניה"), והתייחס לשיקולים בבחירת הסגל: ”שמח שהליגיונרים חזרו. אין הבדל מבחינתי בין קבוצות גדולות וקטנות”

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בעוד כחודש וחצי תפתח נבחרת ישראל רשמית את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה, ובנבחרת עושים מאמצים להגיע מוכנים כמה שאפשר למשחק הראשון, שייערך באיצטדיון רמת גן, נגד מלטה (2 בספטמבר). עוד לפני כן עשוי להתקיים משחק אימון נגד ארמניה, שפרטיו טרם נסגרו, אך לא ברור אם הוא יתקיים בכלל. היום (חמישי) ערך מאמן הנבחרת, לואיס פרננדז, מסיבת עיתונאים שבה התייחס להכנות לתחילת הקמפיין.

בשמינית הגמר כבר היינו מתקשים...

"אין כבר נבחרות קלות", אמר הצרפתי בפתח מסיבת העיתונאים. "במהלך המונדיאל הנבחרות שיחקו ברמה גבוהה ואנחנו רואים שכל הנבחרות מעלות את הרמה כשהן צריכות, וזה מה שצריך לזכור מהמונדיאל הזה".

מאמן הנבחרת התייחס למשחק האימון הצפוי של הנבחרת בארמניה: "אנחנו מחויבים למצוא את הפיתרון הכי טוב בשביל הנבחרת. אני מאמין שכשמציעים לי משחק בינלאומי, אני צריך לחשוב על האפשרות הכי טובה. ב-2 בספטמבר אנחנו משחקים בבית מול מלטה, לכן אני מעדיף משחק אימון בבית. אני לא נגד לשחק בארמניה, אבל יש שחקנים שזה ייצור עבורם עומס. אני מעדיף לקחת סגל של 24 שחקנים, להתאחד איתם בארץ, להכיר אותם, לשוחח איתם, לגבש אותם, ולעשות משחקי אימון בינינו. ככה אני מעדיף".

פרננדז, שהגיע לאימונים של כמה קבוצות מאז תחילת ההכנות, סיפר על המטרה: "כשהגעתי לישראל, הבהרתי שמה שחשוב לי כמאמן הנבחרת זה לשתף פעולה עם כולם, לראות את השחקנים ולשוחח עם המאמנים. זה מאוד חשוב. העבודה דורשת ממני לראות משחקים ואימונים, וזה מה שאני עושה. אני משוחח עם כל המאמנים בליגת העל, ולא עושה הבדל בין קבוצות קטנות או גדולות. אני רוצה לראות משחקים גם בליגה הלאומית".

פרננדז שם דגש על כך שמבחינתו, הנבחרת היא לא משהו שצריך להתייחס עליו אחת לשלושה חודשים. מבחינתו, כל מי שבסגל המורחב (40 שחקנים) צריך לדעת שהוא חלק מהנבחרת ושהוא במעקב אחריו כל הזמן.

לגבי סיכויי הנבחרת להעפיל ליורו, אמר: "אני תמיד מאמין. קרואטיה היא החזקה בבית, ונבחרות כמו יוון, גאורגיה או מלטה יתמודדו איתנו. עכשיו ראיתי משחק אימון של גרמניה נגד מלטה, והגרמנים התקשו מאוד מולם. הם עמדו יפה על המגרש, לא יהיה משחק קל. אם נתכונן כמו שצריך, עם מנטליות טובה, יהיה בסדר. אני מאמין בנבחרת".

לגבי הסיכויים של ישראל, לו הייתה מעפילה למונדיאל, אמר המאמן: לישראל הייתה אולי אפשרות לעבור לשלב הבא, אבל בשמינית הגמר זה כבר נהיה קשה".

בנין: "הרצון לשחק הוא תמיד יותר חזק"

הצרפתי התייחס לסוגיית בן סהר ולסוגיה האם יעזוב את אספניול לטובת הפועל תל אביב: "בן סהר עזב את ישראל לצ'לסי, כך שיש לו פוטנציאל גדול וכישרון גדול. אני זוכר אותו במשחק של הנבחרת הצעירה נגד צרפת, הייתי פה במשחק הזה. הוא חלק מהשחקנים הצעירים של ישראל שיש להם הרבה כישרון. אני בונה על השחקנים הצעירים האלה, ומבחינתו כדאי שימצא את הקבוצה הכי טובה שהוא יכול לשחק בה. אני מכיר את מאמן אספניול, הוא אוהב את סהר וסומך עליו, אבל עכשיו סהר רוצה לשחק, וזה נורמלי. אני הייתי רוצה שהוא ישחק. אם הוא רוצה לחזור לישראל, זו החלטה שלו. זה לא מתפקידי להמליץ לו מה לעשות".

על חזרתם לישראל של רוברטו קולאוטי ויואב זיו, אמר פרננדז: "הם חוזרים לישראל אחרי שלא הייתה להם הזדמנות לשחק באירופה. זה ייתן לליגת העל עוד תנופה, בהתחשב בחיזוק שמכבי תל אביב עשתה השנה. הם ישחקו יותר, ואותי זה משמח". גם טל בנין התייחס לשובם של הליגיונרים, ואמר: "מי שיוצא לאירופה רוצה לשחק שם, אך אחרי שהגשימו את החלום, בסופו של דבר הרצון לשחק הוא תמיד יותר חזק. אי אפשר לשפוט אותם".

לגבי יריבת ישראל בבית, יוון, אמר פרננדז: "יהיו הרבה שינויים בנבחרת יוון. צריך להגיד כל הכבוד ליוונים, שהיו אלופי אירופה, ועכשיו, עם מאמן אחר, הם ינסו למצוא את הפתרונות כדי לנצח. אפשר לשחק עם הרבה חלוצים ולא להבקיע, ואפשר לשחק עם חלוץ אחד כמו ספרד ולהיות אלופי עולם. יש הרבה פרמטרים בכדורגל".

פרננדז התייחס ליכולת של הפועלת תל אביב ועל הסגל שלה: "הפועל ניצחה 0:5, וזה טוב. מבחינת הנבחרת, חשוב שתדעו שכשאני הולך למשחקים אני מסתכל על כולם וחושב רק על טובת הנבחרת. אני לא חושב על שינויים, רק על לקחת לסגל את הכי טובים. יש את מכבי, יש את הפועל, יש את חיפה, יש את בית"ר ויש עוד הרבה קבוצות. זה מה שעושה את הכוח של מאמן הנבחרת: לא לסגור את הדלת בפני אף אחד ולתת צ'אנס לכולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully