וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים ראיות מוקדמות

15.7.2010 / 7:30

יוסי מזרחי צודק כשהוא אומר שלמכבי תל אביב ייקח זמן להתחבר, אבל ההשפלות שספגו באירופה בשנים האחרונות מחייבות את הצהובים לתת הצגה כבר הערב מול מוגרן, גם כדי לשלוח מסר לליגת העל: השנה אנחנו על אמת

מכבי תל אביב, למי שלא זוכר, הייתה הקבוצה הישראלית הראשונה ששיחקה באירופה כשהתמודדה עם פ.צ. ולטה במוקדמות ליגת האלופות. מאז המפגש ההוא חלפו 18 שנים, שבמהלכן נוסו מספר תיאוריות על הנציגות הישראליות במפעלים השונים – אנחנו לא בשלים למסגרת האירופית (ואז באה מכבי חיפה מול פארמה), לא נעלה אף פעם לליגת האלופות (אהלן, יעקובו), קמפיין אירופי טוב פוגע בליגה (ד"ש מהדאבליסטית הטרייה), הדחה מוקדמת ובעיקר משפילה גורמת לעסק להידרדר (נגיע לזה בהמשך) ועוד כהנה וכהנה. בכל התפישות הללו יש היגיון מסוים, אולם תמיד הייתה נציגה זו או אחרת שסטתה מההיגיון הזה.

מאז שהניחה את אבן הפינה לעידן האירופי, מכבי תל אביב דאגה גם היא לפזז בין ישראל ליבשת הישנה בחוסר עקביות. ההפסד לגראסהופרס שמנע העפלה לליגת האלופות הומתק בדאבל משכנע, ודווקא כשכבר הגיעה הקבוצה לשלב הבתים, היא סיימה באקורדים צורמים ובנפנופו של השחקן שכבש את כל השערים שלה במפעל. בשנים האחרונות הגיעו שני קמפיינים מביכים במיוחד, עם הדחה מוקדמת על ידי אפואל ניקוסיה, הפסד מביש לסנטה קולומה ובעיטה מגביע אופ"א מארצ'ייספור הטורקית. שלוש ההופעות הללו הגיעו בסיטואציות שונות - האחת בעונת הגלקטיקוס והשתיים האחרות כשכבר היה ברור שהמערכת בתהליך קריסה - אולם נראה שדווקא הן מעידות על תהליך מסוכן. תהליך שמכבי תל אביב תהיה חייבת לעצור מול מוגרן. כי אם המשחק הראשון מכתיב את הלך הרוח של עונה שלמה, מכבי תל אביב חייבת לנצח הערב, ובהפרש של יותר משער אחד.

מכבי תל אביב של 14 השנים האחרונות סובלת מתמהיל רע של שבריריות ופרנואידיות. ההפסד הראשון מוציא מהמערכת את כל האוויר ויוצר כדור שלג שנעצר בדרך כלל רק ביוני, אחרי עוד עונה של מקום שלישי, רביעי או שישי. זה ממש לא קשור לחומר השחקנים – הסגל יכול להיות טוב ויקר כמו זה שהיה לרן בן שמעון או סולידי ואקונומי כמו בעונה האחרונה - כשההפסד הראשון מגיע, באים גם הנסיגה ביכולת, הפחד הרגיל ממפלה בדרבי והנטישה המוקדמת של מאבק האליפות. לכל זה תוסיפו קהל מנויים גדול ולחוץ שדורש תמורה מיידית להשקעה לאחר כל כך הרבה אכזבות, ותקבלו מוקש לא פשוט בכלל.

על פניו, מכבי תל אביב של תחילת 2010/11 היא סיפור שונה מהגלגולים הקודמים והכושלים. יוסי מזרחי ואבי נמני נראים כמי שמשדרים על אותו גל, הבעלים נראה כמו אחד שבניגוד לשניידר מתכוון לבנות אופק לקבוצה ולעצמו, הבינוניות פינתה את מקומה לשחקני טופ כמו ברק יצחקי ורוברטו קולאוטי והזרים, במיוחד ניבאלדו והאריס מדוניאנין, מצטיירים כרכש נכון. ובכל זאת, תוצאה לא טובה הערב עלולה לגרום לסיר הלחץ לבעבע. מזרחי דיבר במסיבת העיתונאים המסכמת על כך שייקח זמן לחבר את הסגל והוא צודק, אלא שמצד שני גם הוא יודע שבלי לספק קבלות מיידיות לרבבת צופים פלוס שתשב ביציע, הוא עלול להיתקל בבעיה עוד בטרם החלה העונה.

הפועל תל אביב הביסה את ז'לייז'ניצ'אר האומללה 0:5 אבל ממש לא הייתה חייבת. היא יכלה להסתפק ב-0:1 או 1:2 ועדיין לצאת עם הרבה ביטחון לבוסניה, כי במקרה שלה משחק ביולי הוא כבר מזמן לא סיבה לכאב ראש. למכבי תל אביב אין ברירה, ניצחון גבוה שיאפשר לה להמריא למונטנגרו בראש שקט הוא בבחינת הכרח. אתמול, בהגרלת משחקי הליגה, התברר שהצהובים יארחו במחזור הראשון את מכבי חיפה. משחק עונה? ממש לא, כי משחק העונה האמיתי של מכבי תל אביב מגיע הערב. רק תוצאה משכנעת בו תעביר מסר ברור להפועל תל אביב ולמכבי חיפה: השנה אנחנו על אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully