וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

13.7.2010 / 15:28

טשיירה לוהט, קוונטין מעלה את הווייט סוקס לפסגה, קרנס חוטף מכל הכיוונים, אדן דאן מפגיז וקולורדו מרביצה קאמבק מהסרטים

AL מזרח

מאזן הבית:

ניו יורק יאנקיז – 32-56
טמפה ביי – 34-54
בוסטון – 37-51
טורונטו – 45-44
בולטימור - 59-29

היאנקיז לוהטים. מתחילת החודש הם הפסידו רק פעמיים, וההפסד בסיאטל בשבת הרס להם רצף של שבעה ניצחונות. הרייז התאוששו מהנפילה החופשית בסוף יוני, וניערו יפה את הסוקס מעליהם שנייה לפני משחק האולסטאר: כמו היאנקיז, הם עם מאזן 2:12 ביולי ומתמקמים במקום השני בבית. אין ספק כי לבוסטון יד בדבר – הרד סוקס הפסידו בחמישה משבעת האחרונים שלהם. הג'ייז רשמו שלושה W בחמישה משחקים, והאוריולס ניצחו ארבעה ברציפות.

הפצצת השבוע: הבלו ג'ייז ממשיכים להכאיב לכדור. טורונטו, שמובילה את כל הענף בהומרים כקבוצה עם 136 – 18 יותר מכל קבוצה אחרת – לא ריחמה על מינסוטה ביום חמישי. באוטיסטה, לינד, אוברביי, פרד לואיס ומולינה, כל אחד מהם שלח דינגר במשחק הניצחון 1:8. מלבד באוטיסטה, המוביל את המייג'ורס עם 24 הומרים, לבלו ג'ייז עוד שבעה (!) שחקנים עם לפחות 10 הומראנס – יותר מכל קבוצה אחרת.

לא רואה בעיניים: יהיו כאלה שימצאו במארק טשיירה באנקר למשחק האולסטאר. מבט על השורה הסטטיסטית שלו יצדיק את טענתם: הבסיס הראשון של ניו יורק חובט החודש ב-41.9% הצלחה בצלחת, והעוצמה מפוררת כדורים עם 83.7%. ב-43 הופעות בקופסה, טשיירה נפסל רק פעמיים עד כה ביולי, בזמן שהוא חובט לארבעה פצצות מחוץ לאצטדיון ומכניס 12 רצים. ביום שישי מול המארינרס בחוץ, הוא ירה שניים מעבר לקירות, אחד מכל צד של הצלחת, ובכל פעם ששמעת את ה'פאק' מהמחבט – ידעת שזה בחוץ. טשיירה מוביל את היאנקיז בהומרים עם 17.

מלצר השבוע: סי.סי. סבאת'יה פשוט לא עוצר. האס של הפסים המשיך השבוע בדהירה שלו עם הניצחון השביעי והשמיני שלו. מול האייז ביום שלישי, סבאת'יה פסל עשרה חובטים והעניק שבע חבטות וריצה אחת במהלך 7.2 אינינגים, וביום ראשון מול סיאטל הרשה שש חבטות וריצה אחת בשבעה אינינגים. היאנקיז ליקטו כמובן את שני הניצחונות, 1:6 ו-2:8 בהתאמה. מלבד אחד, בכל ניצחונותיו העונה CC הגיש לפחות שבעה אינינגים, ורק בניצחונו הראשון ברצף הקיים הרשה שיחבטו להומראן על חשבונו (שניים, מול בולטימור ב-3 ביוני). ה-ERA שלו החודש עד כה הוא 1.19, והוא מוביל את היאנקיז ב-K עם 104 וכן בניצחונות עם 12.

AL מרכז

מאזן הבית:

שיקגו וייט סוקס – 38-49
דטרויט – 38-48
מינסוטה – 42-46
קנזס סיטי – 49-39
קליבלנד – 54-34

מהפך בבית המרכז – והפעם לא מדובר בדטרויט. שלושה ניצחונות בלבד ביולי הביאו את התאומים לצלול עד מעמקי המקום השלישי בבית, כאשר רק הניצחון בראשון בלילה על הטייגרס הציל משהו מהכבוד שלהם וקטע רצף של ארבעה L. לעומתם, ההפסד לטווינס גדע לנמרים רצף W משלהם של חמישה, אבל הסיפור הוא של השי-סוקס, שפשוט התפוצצו בזמן כדי לכבוש את הפסגה ממש לפני משחק הכוכבים: שמונה ניצחונות רצופים ותשעה מעשרת האחרונים, והגרביים ראשונים, חצי משחק לפני מוטאון. בקנזס שיחקו יפה מול המארינרס ולקחו שם את כל משחקי הסדרה לפני שנפלו בכל שלושת המשחקים לגרביים הלבנים, והאינדיאנים לא הולכים לשום מקום עם חמישה הפסדים בששת האחרונים.

דפק הופעה: ג'וני דיימון היה בהחלט איש המשחק בין הטייגרס לבולטימור ביום שלישי. בתחתית השלישי וביתרון 0:1, דיימון חבט בהצלחה את החבטה מספר 2500 בקריירה, אך האאוטפילדר הוותיק ידע גם לסגור עניין לחיוב בסיום המשחק. בולטימור אמנם הצליחה להוביל 1:4 עד לשמיני, אך האוריולס כשלו לשמור על היתרון, כשפצצה של קבררה השוותה את התוצאה 5:5, מה שהביא לאינינגים נוספים. שם דיימון הותיר את חותמו בקומריקה פארק: עם רץ על הבסיסים ללא אאוטים, דיימון הכאיב לכדור כשחבט מעבר לחומות, בווק אוף הומר שהיה חבטתו ה-2,501. דיימון כאמור היה שתיים מחמש במשחק, יחד כמובן עם שני ריביז ושתי ריצות.

לא רואה בעיניים: קרלוס קוונטין מהווה אחת הסיבות המרכזיות לכך שהסוקס כבשו את צמרת הבית. אמנם השדאי הימני שיחק ביולי רק שבעה משחקים, אך המחבט הלוהט התורן של הגרביים העלה את מד הטמפרטורה, והחודש הוא לוהט עם 40.9% אחוזי חבטה ו-127.3% אחוזי עוצמה. שישה מתוך 19 ההומרים שלו העונה הוא רשם ביולי, ובמקביל גם הכניס 12 חובטים הביתה טרם החודש טרם משחק האולסטאר. את כל ששת ההומרים שלו קוונטין רשם בשלושה משחקים בלבד – שניים בכל משחק, ואיתם השיג בסך הכל עשרה משחקי מולטי-הומרים בקריירה. מול המלאכים ביום שני בבית הוא החל במסע כשעקץ פעמיים מעבר לחומה, להן הוסיף שלוש הכנסות רצים. בניצחון 1:5 על קנזס ביום שבת, קוונטין היה עם שני הומרים ושלושה ריביז, ואז קינח יום למחרת עם שני טיולים ארוכים סביב הבסיסים וחמש הכנסות ריצה בניצחון המונומנטלי על קנזס סיטי 5:15.

שק חבטות: שדר המשחק בין קליבלנד לטקסס ביום שני לא יכול היה לסכם זאת טוב יותר: "האם הוא מסתובב עם מטרה על גבו?". האמירה נאמרה רגע אחרי שאוסטין קרנס נפגע מהגשה – הבומבה השלישית (!) שלו במשחק. כל פגיעה שלו קרנס חטף ממגיש אחר: תחילה היה זה עומאר בלטרה בתחילת השלישי, אינינג לאחר מכן דאסטין ניפרט שיגר לעברו אחת לכף היד, ואת הדובדבן והפצפוצים על הקצפת לקח לעצמו אלכסיי אוגאנדו, ששפשף את ידו של קרנס. אין ספק שקרנס בילה באמבטיה של קרח אחרי המשחק. לפחות הפגיעות לא מנעו ממנו להשיג ריצה מתוך שתי הופעות בצלחת במשחק.

המספר הנוסף: העונה זאק גריינקי אינו אותו מגיש המוכר לנו מהעונה שעברה, אך ביום שלישי מול סיאטל החליט להעניק לצופים מחווה שתזכיר להם קצת מיכולתו האמיתית. מול המארינרס בחוץ, גריינקי הגיש שבעה אינינגים עם שתי חבטות, במהלכם נפנף תשעה חובטים ללא ריצות בניצחון 2:3. גריינקי על מאזן 0:4 עם ERA של 1.64 נגד סיאטל בקריירה, כשהוא מציב שיא חדש במועדון למגיש עם 31 אינינגים רצופים ללא ריצות כנגד קבוצה אחת.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 38-50
ל.א. איינגלס – 44-47
אוקלנד – 46-43
סיאטל – 53-35

נראה כי בטקסס מפגינים ביטחון, ולא משנה מה קורה על היהלום: גם רצף של ארבעה הפסדים לא הזיז את הריינג'רס מהפסגה, כשבנוסף ליתרון 4.5 המשחקים שיש להם על לוס אנג'לס, הם גם ליקטו בחטף את קליף לי מסיאטל. המלאכים בנסיגה עם שישה הפסדים בשבעה משחקים, ולאור מאמץ עלוב של האייז (נזכרו לנצח גב-אל-גב אחרי ארבעה הפסדים רצופים), הם מפגרים אחריהם בשלושה משחקים. עכשיו ללא קליף לי, בסיאטל גם הפסיקו להתיימר לנצח: המאזן שלהם החודש עד כה הוא 12:2.

שק חבטות: האוריולס היו נחושים להרוס לקליף לי את הבכורה במדינת הסיירים, ואכן עשו זאת. אוהד ביציע כתב "מי צריך את לברון כשיש לך את קליף לי?", אבל לי כנראה ראה זאת ונלחץ. בשתי ההגשות הראשונות שלו במשחק לי העניק שתי חבטות וריצה. בהמשך, בולטימור חבטה על חשבונו שלושה הומרים, ובסיום לי שרד איכשהו תשעה אינינגים, בהם העניק שש ריצות ותשע חבטות בהפסד 1:6. כזכור, גם את הבכורה שלו בסיאטל העונה לי הפסיד – ההבדל הוא שאז הוא עוד נתן הופעה טובה בניגוד לזו.

סינקר השבוע: מה לעזאזל עבר בראשו של האוהד הזה? בניסיון לתפוס כדור פאול שנחבט לכיוונו, אוהד טקסס נפל למעלה מתשעה מטרים מהשורה השנייה של היציעים מטה ביום שלישי, ובאורח פלא לא נהרג. המשחק בין הריינג'רס לקליבלנד הופסק ל-16 דקות, עד שהפרמדיקים לקחו אותו לבית חולים, שם נמסר שבדיקה ראשונית גילתה כי הוא יכול להניע את כלל גפיו. על היהלום, הריינג'רס רשמו 17 חבטות, 12 ריצות וארבעה הומרים בדרך לניצחון 1:12, במשחק בו התוצאה לא הייתה הדבר החשוב ביותר.

שק חבטות: האייז התחפשו למשאית סמיטריילר ביום שבת, כשמול האיינג'לס בבית דרסו את מגיש האורחים סקוט קאזמיר. האתלטים לא חיכו הרבה זמן, כשבאינינג השלישי התפוצצו עם שמונה ריצות ובכך יצרו את התשתית לדריסה המוחלטת של ההילות, 1:15. רחאי דייויס הוביל את הדרך עם ארבע מחמש בהם חבט להומראן, שלוש ריצות וחמש הכנסות ריצה, וקוקו קריספ הוסיף שתיים מארבע משלו עם הומר וארבעה ריביז. קאזמיר בקושי שרד חמישה אינינגים, בהם חילק לכל נפש חיה חבטות (11) וריצות (13), בהפסדו התשיעי העונה.

NL מזרח

מאזן הבית:

אטלנטה – 36-52
ניו יורק מטס – 40-48
פילדלפיה – 40-47
פלורידה – 46-42
וושינגטון – 50-39

ההפסד האחרון למטס הרס לאמיצים רצף של ארבעה ניצחונות, אך בכל מקרה הם לקחו את הסדרה וכך גדל הפער בפסגה בין השתיים לארבעה משחקים. המטס פספסו הזדמנות לזעזע את הסירה, עם רקורד של שני ניצחונות בחמישה משחקים וכאמור שני הפסדים באטלנטה. וזה לא הכל: בפילי התעוררו וניצחו ארבעה ברצף, והעירוניים מהתפוח הגדול מרגישים היטב את הנשיפות בעורפם, כשחצי משחק בלבד מפריד בין השתיים. בפלורידה פיתחו פטיש לנדנדה השבוע, כאשר שלוש פעמים ברצף הדגים רשמו ניצחון מיד אחרי הפסד. הנאטס לא משו מהמרתף עם שלושה הפסדים בארבעה משחקים.

הפצצת השבוע: איזה לילה מפלצתי היה לאדם דאן ביום רביעי. מול הפאדרס האורחים, דאן לא לקח שבויים כשסיים עם שלוש מארבע הופעות, כאשר כל השלושה הם הומרים בניצחון וושינגטון 6:7. הבסיס הראשון של הנאטס סיים עם חמש הכנסות רצות בזכות זה, ויחד עם ג'ואי ווטו הוא מוביל את הליגה בדינגרים עם 22.

דפק הופעה: כבר מתחילת העונה ובאופן עקבי מרטין פראדו בראש רשימת חובטי הליגה, ולכן זה לא מפתיע שעם הפסקת האולסטאר (שם יופיע לראשונה בקריירה), הבסיס השני של אטלנטה מוביל את הנשיונל ליג בממוצע חבטות של 32.5%. ביום רביעי, פראדו לקח את הפיליז לטיול פעמיים, כשהפגיז בשני הומרים עם שני ריביז ושתי ריצות בשלוש מחמש בקופסה, במשחק רב ההומרים השני בלבד שלו בקריירה. הברייבס ניצחו 5:7.

הקרב על הגבעה: במשחק פתיחת הסדרה בין האמיצים מובילי הבית לפיליז, רוי האלאדיי נעמד מול האס שמנגד דרק לואו. התוצאות לא אחרו לבוא: מערכה אחר מערכה המשחק נשאר צמוד עד השישי, כשאטלנטה נוטלת את היתרון 0:1. הפצצה של גרג דובס שינתה את פני המשחק, כשהוא לקח את לואו לטיול מחוץ לפארק להומראן בן שתי ריצות. למרות שלואו פסל את האלאדיי פעמיים במשחק (פעם אחת כשהבסיסים מלאים), האס של פילי לקח את הדו קרב, כמו גם את המשחק: האלאדיי סיים את המשחק עם חמש חבטות, ריצה ושבעה נפנופים במשחק שלם של תשעה אינינגים, לעומת שש חבטות ופסילות ושתי ריצות חובה של לואו בשבעה אינינגים. הפיליז ליקטו את הניצחון, 1:3.

קיפול פקלאות: הכל יכול היה להיות אחרת. ביום שלישי מול הפאדרס בבית, הנאטס יכלו עוד להפסיד את המשחק, כשבפסגת התשיעי התוצאה הייתה 5:5 והאחים היירסטון של סן דייגו תכננו לקחת את כל הקופה. סקוט היירסטון היכה בחזקה לפינת השדה השמאלי ואחיו ג'רי טס מהבסיס הראשון הביתה – אך המסירה הייתה בזמן ופאדג' הצליח לפסול אותו. כל זה הכין את הבמה לריאן צימרמן בתחתית התשיעי: עם עזיבת הכדור את יד המגיש, היה ברור שזים יטיס את הכדור החוצה. הוא הכה להומראן השני שלו במשחק, כשהיה שלוש מארבע עם דאבל וכמובן שתי ריצות וריביז, ויריית הסולו שלו בתשיעי סגרה את הניצחון, 5:6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי –41-49
סט. לואיס – 41-47
מילווקי – 49-40
שיקגו קאבס – 50-39
יוסטון – 53-36
פיטסבורג – 58-30

באוהיו הפסידו ארבעה רצופים ובמיזורי ארבעה משישה, כך שהפער בין הרדס לציפורים נשאר כשהיה. במילווקי פורחות השמועות שהברוורס שמים את פרינס פילדר על בלוק הטריידים, ולפתע, אחרי חמישה הפסדים, הברו-קרו ליקטו שלושה ניצחונות. הקאביז עדיין עובדים על היציבות שלהם עם שלושה הפסדים בארבעה משחקים אחרי רצף של שלושה ניצחונות, ביוסטון ניצחו ארבעה משישה ובפיטסבורג עדיין שודדים – את עצמם: הפיראטים בעיצומו של רצף של שישה הפסדים.

צלצל בפעמון: איזה משחק מרתק היה בין המטס לרדס בפלאשינג ביום שני. ג'ואי ווטו, שהיה נחוש ששמו יהדהד באוזני כל במהלך השבוע, החל במסע היחצ"נות בהשגת המקום האחרון לאולסטאר, כשדינגר על חשבונו של מייק פלפרי כבר בראשון העלה את הרדס ליתרון 0:1. אך הטוויסט במשחק חל באינינג החמישי: כשהאגמים מלאים בברווזים, פלפרי הגיש לרולן במצב של 2:2 ללא אאוטים. ספק נפגע ספק חבט, בעודו הולך לעבר הבסיס הראשון, רולן נדהם כשהשופט אמר שהוא בחוץ עקב סטרייק. דאסטי בייקר רץ החוצה להביע דעתו, ואחרי שחברי השופטים התייעצו ביניהם ההחלטה שונתה, רולן עלה לבסיס והרדס עלו ליתרון 1:2. זה הביא לג'רי מנואל את אם כל הקריזות, ואחרי שהשתגע שם הוא נזרק מהמשחק.

כל ההצגה הזו הייתה רק קדימון לאינינג הרע מאוד שבא על המטרופוליטנים: הרדס המשיכו לחבוט הביתה, כשהעלו על הלוח עוד חמש ריצות – שש בסך הכל. זה היה הסוף של פלפרי, שהגיש את כל שבעת הריצות יחד עם תשע חבטות ב-4.2 אינינגים בלבד. אולם המטס היו נחושים לא לוותר – יריית סולו של אנחל פאגאן ובין היתר גם שני ריביז של קורה הביאו את המטס להתקרב מרחק ריצה בודדת, 7:6. אך אז באו שוב ווטו והעצבים שלו בראשית השישי: דינגר סולו שלו לבולפן בימין-מרכז האאוטפילד טס החוצה כאילו ברח מהענן הוולקני באיסלנד, ו-ווטו סגר את העניין ותוצאת המשחק על 6:8. שלוש מארבע היו לבסיס הראשון של סינסי, ושני הדינגרים שלו הביאו אותו להוביל זמנית את הליגה בהומרים עם 21 – רק ארבעה פחות משיא הקריירה שלו בעונה. עד להפסקת קלאסיקת הקיץ, ווטו הוסיף הומר נוסף לרזומה.

NL מערב

מאזן הבית

סן דייגו – 37-51
קולורדו – 39-49
ל.א. דודג'רס – 39-49
סן פרנסיסקו – 41-47
אריזונה – 55-34

סן דייגו לא מוותרת על אינץ' בפסגה, ולמרות שניצחה רק פעמיים בשבעה משחקים, היא עדיין מובילה את הלהקה בשני משחקים. קולורדו והדודג'רס נעמדים בשוויון כסגנים, כששתי הקבוצות עם שלושה ניצחונות מארבעת האחרונים (בקולורדו התבאסו אף יותר: ההפסד האחרון לפאדרס קטע להם רצף של שישה משחקים). למרות שישה ניצחונות בשבעה משחקים, בני מפרץ מק'קובי לא יודעים מה לעשות כדי לצאת מהמקום הרביעי, ובמדבר מאוזנים בתינוק עם 2:2 בארבעת האחרונים.

המספר הנוסף: שלוש חבטות, ריצה בודדת ושש בעיטות בישבני חובטים הביאו את אובלדו חימנז להגיע לניצחון ה-15 שלו העונה – היחיד במייג'ורס. האס של קולורדו הינו הראשון מאז דייויד וולס של שנת 2000 להגיע להישג זה טרם משחק האולסטאר, והראשון ב-NL לעשות זאת מאז גרג מדוקס הענק – לא של אטלנטה, אלא של שיקגו ב-88'.

בוער בכל הצילינדרים: רפאל פורקאל דהר לעבר הופעת האולסטאר השנייה בלבד שלו בקריירה והראשונה מאז 2003. השורטסטופ של הדודג'רס, שיחליף את צ'ייס אטלי כפותח במשחק, חובט החודש ב-33.3% הצלחה ובעוצמה של 64.3%, בנוסף ל-10 ריביז ושלושה צלצולים מעבר לחומות. מול הקאבס ביום חמישי, פורקאל היה מושלם עם שלוש משלוש בצלחת, כאשר ההומר שלו (השישי שלו העונה), הדאבל ושני הריביז גיבו הופעה ניצחת של קרשאו על התלולית (12 פסילות), בדרך לניצחון לוס אנג'לס על שיקגו 2:3.

קיפול פקלאות: איזה יום משוגע היה ביום שלישי בקורס פילד. כבר בתחילת הצהריים, המרומים העידו על יום מטורף ומיוחד כשהגשמים ירדו, ואחרי דחייה קלה במשחק, התברר כי קבוצת הבית תיפול בתחילה מול האורחים הקרדינלים עד האינינג התשיעי. אך כאמור, יום משוגע חיכה לאוהדי הרוקיז: כשהתוצאה 3:9 לסט. לואיס, קאמבק אדיר של הרוקיז החל להירקם, כשדינגרים של איינטה (שלוש ריצות) וחבטות הכנסה של גונזאלס וג'יאמבי השוו את התוצאה ל-9:9. אולם הקאמבק טרם הושלם – עד שהגיע סת' סמית'. סמית' בעט את ריאן פרנקלין עמוק לתוך הלילה, השיגור שלו הביא הביתה שני חובטים מלבדו, בווק-אופ מטורף של 9:12, כשקורס פילד פשוט מתפוצץ והאוהדים יוצאים מדעתם. היה זה ההומר השני שהרשה פרנקלין באינינג, ושש הריצות נגדו היו החלק הארי בקאמבק הגדול בתולדות הרוקיז באינינג התשיעי – 9 ריצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully