וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ורמוט הולך עם הספרדים?

גילי ורמוט

10.7.2010 / 19:43

פרשן וואלה! מונדיאל גילי ורמוט מסמן את ספרד כפייבוריטית ברורה לניצחון בגמר המונדיאל, אבל מציע להולנד ללחוץ גבוה במגרש כדי למנוע מאלופת אירופה את הנעת הכדור שלה ואולי להפתיע

למרות שבמשחק גמר אנחנו יודעים שהכל יכול להיות, ועל אף שבהולנד יש שחקנים כמו ווסלי סניידר ואריאן רובן, שהיו החוליות המרכזיות בקבוצות שלהם והוליכו אותן העונה להרבה תארים - מי שתגיע כפייבוריטית הברורה לגמר הגביע העולמי היא נבחרת ספרד. משחק חצי הגמר נגד גרמניה הראה בדיוק למה.

ספרד מאוד מזכירה לי את ברצלונה. צמד הבלמים, כמו גם בוסקטס, צ'אבי, אינייסטה ועכשיו גם פדרו, הם כולם שחקנים של אלופת ספרד, אבל הדמיון מתבטא בעיקר בצורת המשחק, ולא רק בזהות השחקנים. כמו ברצלונה, גם הנקודה החזקה ביותר של ספרד היא הנעת הכדור שלה, ונגד גרמניה היא עשתה את זה מצוין.

הנעת הכדור של הספרדים בחצי הגמר השאירה את גרמניה חסרת אונים. גם כששחקניו של דל בוסקה איבדו כדורים, הם מיד לחצו והרוויחו אותם בחזרה. הלחץ הזה, הדומה לזה שברצלונה עושה נגד היריבות שלה, הרג את הגרמנים, שלא ידעו איך להגיב. ספרד לא תמיד הייתה מסוכנת במשחק, כמו גם במשחקים אחרים לפני כן, אבל היא שלטה בכדור, הכתיבה את הקצב וזה מה שהיא אוהבת לעשות. לדעתי, הדבר היחיד שמבדיל בין נבחרת ספרד לברצלונה הוא לאו מסי. נבחרת ספרד הנוכחית, עם תוספת של שחקן כמוהו, גם כן הייתה מנצחת בהפרשים של שלושה וארבעה שערים ודורסת את יריבותיה, כמו ברצלונה.

השחקן החשוב ביותר במערך הספרדי, כפי שכבר אמרתי בעבר, הוא צ'אבי, שמשמש כצינור בין ההגנה להתקפה. התכונה החשובה ביותר שלו, זו שהופכת אותו לכוכב נדיר באיכותו, היא שהוא שומר על יציבות. אתה יודע שתמיד תראה ממנו את אותה יכולת, שהוא תמיד ישמור על אותה רמה, ושבכל פעם הוא יהיה שחקן המפתח של הנבחרת שלו. כמו כן לספרדים יש את אנדרס אינייסטה, שמשחק בצורה מאוד חכמה ונוהג להיכנס מהאגף למרכז כדי ליצור יתרון מספרי ולעזור בהנעת הכדור.

אבל להולנד יש דרכים להתמודדות עם הנעת הכדור. לברט ואן מרוויק יש שלושה "טרקטורים" במרכז המגרש - נייג'ל דה יונג, מארק ואן בומל ו-ווסלי סניידר, שמשחק מלפניהם. המאבק בין השלישייה הזו לבין בוסקטס, צ'אבי אלונסו וצ'אבי יהווה את המפתח במשחק. הולנד תצטרך למנוע מספרד כמה שיותר את הנעת הכדור המפורסמת שלה, ולמאבק במרכז המגרש תהיה חשיבות גדולה, אבל לדעתי הולנד יכולה לעשות דבר נוסף.

עד עכשיו השחקנים ההולנדים תמיד חזרו לעמדות שלהם וחיכו ליריבות שלהם, אבל דווקא בגמר אני חושב שהם ירוויחו אם ילחצו מקדימה וינסו למנוע מספרד את הנעת הכדור שלה כבר מההגנה. אני תמיד בעד לעשות לחץ בחלק המגרש של היריבה ואני חושב שאם הולנד תתנפל כבר על פויול, פיקה ושני המגינים, ותעשה כמה שיותר על מנת למנוע מהכדורים להגיע לצ'אבי וגם האחרים, היא תעשה צעד גדול וחשוב.

בסך הכל הולנד לא הבריקה עד עתה בטורניר, אבל עמדה במבחן התוצאה והיא היחידה שניצחה עד עכשיו בכל המשחקים שלה. ההולנדים יודעים איך לעשות את העבודה, מדובר בנבחרת עוצמתית וחזקה ואני מאמין שאם היא תמנע כמה שיותר מספרד להכתיב את הקצב ולהניע כדור, יהיה לה סיכוי להפתיע את הפייבוריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully