וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את יריבות מכבי ת"א ביורוליג

איתן נוח

8.7.2010 / 13:57

השינויים בסגל של ויטוריה, הכוכבים שעזבו את פרטיזן, סופוט המפתיעה וז'לגיריס הקורסת. יריבות הצהובים בבית א'

קאחה לאבורל וליאור אליהו, פרטיזן בלגרד מיודעתינו, סופוט, ז'לגיריס ויריבה מהמוקדמות. אלה הקבוצות אותן תפגוש מכבי תל אביב בבית א' של היורוליג. בסך הכל, לאור הבתים האחרים, מדובר בהגרלה נוחה עבור הצהובים המתחדשים. סגנית האלופה הישראלית נמנעה ממפגש עם ברצלונה וצסק"א מוסקבה החזקות בדרג א' וכן ממוקשים כמו ולנסיה או מפגשים פיקנטיים וטעונים נגד הקבוצות הטורקיות אפס פילזו ופנר/אולקר. כמו מכבי תל אביב, גם היריבות צפויות לעבור לא מעט שינויים בפגרה, אבל זו הזדמנות מצוינת לעשות היכרות ראשונה עם היריבות שיחממו את החורף ביד אליהו.

קאחה לאבורל

הקבוצה של ליאור אליהו היא לא יריבה זרה למכבי תל אביב. גם בשנה שעברה התמודדו שתי הקבוצות בשלב הבתים הראשון ביורוליג והספרדים ניצחו בשני המפגשים. כמו מכבי, גם קאחה הודחה בשלב הטופ 8 על ידי עוד קבוצה מהבית של שתי הקבוצות האלה בשני שעברה, צסק"א מוסקבה. למרות ההדחה מהיורוליג, בויטוריה יזכרו את העונה האחרונה כמוצלחת ביותר לאור זכייתה של הקבוצה באליפות ספרד אחרי 0:3 מפתיע מול המועמדת הטבעית לתואר, ברצלונה.

כרגע לא ברור כיצד יראה הסגל של ויטוריה. טיאגו ספליטר, שקלע בעונה האחרונה 13 נקודות ביורוליג, נמצא בדרכו לסאן אנטוניו ספרס, כשגם עתידו של אליהו, שהיה המצטיין של הקבוצה במשחק המכריע מול ברצלונה, עדיין לא ברור. מי שכן הצטרף הוא דיוויד לוגאן, שחקנה של סופוט הפולנית בעונה האחרונה, שהיה בין האחראים הבולטים לכך שקבוצתו הגיעה לטופ 8 של היורוליג כאשר הוא קולע 15.3 נקודות למשחק.

פרטיזן בלגרד

הקבוצה הסרבית שהטילה איימה על אוהדי מכבי תל אביב בשנה שעברה בשלב ההצלבה, חוזרת ליד אליהו. כזכור, הסרבים נחשבו ליריבה נוחה, אבל ניצחו את המשחק הראשון בתל אביב והמשיכו ל-1:3 בסדרה בדרך לפיינל פור. למרות זאת, פרטיזן שתפגוש את הצהובים תהיה קבוצה אחרת לחלוטין וקשה להאמין שתוכל לשחזר את ההישג המדהים מהעונה שעברה.

השינוי הגדול ביותר הוא על הקווים. דושקו וויושביץ', שאימן את פרטיזן לאורך כמעט כל העשור האחרון, החליט לעבור לכסף של צסק"א מוסקבה והשאיר את פרטיזן בידיו של עוזרו, ולאדה יאבונביץ'. גם סלבקו וארנש, הענק הסרבי, עזב לקאזאן הרוסית. עוד בין העוזבים צפויים להיות הרכז הנהדר, בו מקאלב, שמחוזר בכל אירופה ואלכס מאריץ', הסנטר אוסטרלי-סרבי, שגם כן נמצא על הכוונת של מספר קבוצות. מי שכן אמור להישאר הוא יאן וסלי, הצ'כי הצעיר, שהחליט למשוך עוד שנה בסרביה לפני שהוא הולך היישר ל-NBA.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פרוקום סופוט

אחת הקבוצות המפתיעות של היורוליג בשנה שעברה תנסה לנצל המומנטום החיובי שלה לעוד עונה טובה ביורוליג. האלופה הפולנית הדהימה כשהעפילה לשלב ההצלבה תוך שהיא משאירה מאחור את מלאגה הספרדית. בסדרת הטופ 8 הצליחה סופוט לגנוב משחק מאולימפיאקוס והותירה רושם מצוין.

כאמור, השינוי העיקרי בסגל של הפולנים הוא עזיבתו של לוגאן. כרגע, לא ברור מי יישאר בסגל הפולני, שהתבסס בעיקר של שחקנים אמריקאים טובים כגון קינטל וודס (16.9 נקודות למשחק ביורוליג), דניאל יואינג (11.6 נקודות למשחק ביורוליג) ורוני ברל (8.6 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק ביורוליג). מי שהוביל את סופוט להצלחה בשנה האחרונה היה תומאס פאצ'סס, ששיחק ארבע שנים במועדון הפולני וזו תהיה השנה השלישית שלו כמאמן הקבוצה.

ז'לגריס קובנה

המועדון הליטאי הגדול ירד במעט מגדולתו בשנים האחרונות, כשהוא לא מצליח לשחזר את הישגי העבר שלו. בעונה האחרונה זה הסתיים במקום הרביעי והאחרון בשלב הטופ 16 בבית א'. כשבעצם מאז זכייתם בגביע אירופה בעונת 1998-1999 הליטאים מדשדשים ביורוליג.

בקבוצה מינו לפני כשבוע את אקו פטרוביץ' הסרבי למאמן הקבוצה, והוא יזכה להזדמנות ראשונה לאמן קבוצת יורוליג. בינתיים לא ביצעה הקבוצה ולו החתמה אחת לקראת העונה הקרובה וסביר להניח שגם השנה, כמו בשנים עברו, הסגל על שחקנים מקומיים עם תוספת קלה של אמריקאים. בשנה שעברה שיחקו בקבוצה מרקוס בראון, אקס מכבי תל אביב וטרוויס ווטסון, ששיחק לפני שנתיים בהפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully