וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחץ להצלחה

8.7.2010 / 7:06

ספרד הגיעה לחצי הגמר משוחררת מלחצים, הפעילה את משחק הלחץ המפורסם שלה על גרמניה ותופיע לגמר עם יתרון. מעקב

הרף

לתרגם את הפייבוריטיות לתואר

הקפיצה האחרונה

המילה המאפיינת רוב הספרדים היא "טרנקילו" (רוגע). לפני, אחרי ובמהלך הסיאסטה. לאחר ההעפלה לחצי הגמר והורדת הקוף - מכשול רבע הגמר ההיסטורי - מהגב שלה, נבחרת ספרד זכתה מחדש בשקט ובשלווה מהבית. קולות המבקרים נאלמו כמעט לחלוטין, בזמן שהאוהדים והתקשורת שידרו לשחקנים מסר רגוע מתמיד: "המטרה הושגה, עכשיו תיהנו ותביאו את הבונוס". כך נבחרת ספרד הגיעה לחצי הגמר הראשון שלה אי פעם, כשהיא משוחררת מכל לחץ ונטולת הפייבוריטיות המעיקה, שדבקה בינתיים בגרמנים המסכנים. שלא ידעו להתמודד איתה.

היעדר הלחץ עשה טוב גם למאמן ויסנטה דל בוסקה, שחרג ממנהגו ובחר לוותר על פרננדו טורס לטובת פדרו ולהסיט את דויד וייה לתפקיד חלוץ החוד. כתוצאה מכך, מלבד הדינמיות שהוסיף פדרו התוסס בחלק הקדמי כשחגג על האגף של ג'רום בואטנג, ספרד הרוויחה עוד שחקן קישור, חזרה להפעיל את הלחץ המפורסם שלה על הכדור בצד ההגנתי והשתלטה בקלות על מרכז השדה. החשש הגדול של דל בוסקה היה מהדומיננטיות של בסטיאן שווינשטייגר, אבל צ'אבי וצ'אבי אלונסו הוציאו ממשחקו את העוקץ ואילצו את הגרמנים לנסות לתקוף באמצעות כדורים ארוכים ולא בצורה מסודרת. כשגרמניה כבר הוציאה לפועל התקפה מתוכננת (ובדרך כלל לא באמצעות שווינשטייגר העצבני), שימש סרחיו בוסקטס, שמציג יכולת מרשימה לאורך כל הטורניר, כתחנה אחרונה.

למעשה, הניצחון 0:1 בחצי גמר מונדיאל 2010 היה שחזור כמעט מדויק לגמר יורו 2008. ספרד, בעזרת משחק הגנתי מרשים ושליטה אבסולוטית בקצב המשחק - גם אם הנעת הכדור הסבלנית של שחקניה מעייפת לפרקים - החזירה את הנבחרת הצעירה של יואכים לב לגודלה הטבעי. הספרדים העבירו את יריביהם שיעור והזכירו לכולם מי כאן אלופת אירופה ומי נבחרת המבוססת על שחקנים צעירים שצריכים עוד לעבור כברת דרך מסוימת. שווינשטייגר אמר יומיים לפני המשחק כי "את גמר היורו אפשר היה לסיים בדקה ה-70, לא היה לנו שום סיכוי לחזור". את חצי הגמר הזה אפשר היה לנעול בדקה ה-73.

הניסיון הבא

עכשיו ספרד ניצבת בפני אפשרות עליה לא העזו לחלום במדינה לפני יותר משנתיים - להיות בו זמנית אלופת אירופה ואלופת העולם. ספרד תפגוש את הולנד בגמר שבכל מקרה ינפק זוכה היסטורית, אך אין ספק שהרוחוס מגיעים עם עדיפות איכותית ברורה. למרות עליונותה על הנייר, גם הפעם ספרד תתייצבה כשהיא רגועה יותר מיריבתה. להולנד יש את עול ההיסטוריה העצום שמונח על כתפיה, בעוד השחקנים הספרדים כבר הועלו לדרגת גיבורים בארצם וייזכרו בכל מקרה כפורצי דרך שקבעו תקדים היסטורי.

הנינוחות הספרדית רק מתגברת על המגרש, בעיקר כשהנבחרת למדה ש-0:1 מספיק לניצחון, גם אם השער מגיע לקראת סיום. זו אולי לא ספרד מסחררת כמו ביורו לפני שנתיים, אך זו נבחרת יעילה יותר, מנוסה יותר ו"רעה" יותר. בקיצור, הנבחרת של קרלס פויול. כמו שסימנו את שווינשטייגר בחצי הגמר, ינסו שחקני הקישור הספרדי למנוע מווסלי סניידר לנווט את משחקה של הולנד, אם זה על ידי לחץ עליו או בדרך הפשוטה יותר - שמירת הכדור ברגליים שלהם. ובצד ההתקפי? אם ההגנה היציבה של גרמניה, עם צמד המגנים המהירים, סבלה מפדרו ואנדרס אינייסטה, מה יהיה על ג'יו ואן ברונקהורסט וחבריו הכבדים בהגנת הולנד המסורבלת? היתרון ברור, רק אל תזכירו לספרדים שהם שוב פייבוריטים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully