וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייה? קלוזה? רונאלדו!

גילי ורמוט, פרשן וואלה! מונדיאל

7.7.2010 / 13:02

פרשן וואלה! מונדיאל גילי ורמוט מנתח את חצי הגמר בין ספרד לגרמניה (21:30, ערוץ 1 ו-511 HD), מתרשם מהמץ' אפ האיכותי ומבקש מהספרדים: אל תתנו לקלוזה לעבור את הברזילאי

שחזור גמר היורו מלפני שנתיים, בין אלופת אירופה ספרד לסגניתה גרמניה, צפוי להיות מעניין במיוחד. נבחרת גרמניה נראית צעירה ורעננה בטורניר בדרום אפריקה ומפתיעה לא בתוצאות, אלא בתצוגות הסוחפות על כר הדשא וביכולת המלהיבה של שחקניה. ספרד נבחרת טכנית מאוד, אבל גם הרבה יותר רכה מגרמניה. במפגש הזה אין פייבוריטית ברורה. אם היו שואלים אותי לפני הטורניר אז אין ספק שהייתי מצביע על ספרד, אבל אחרי ההצגות הגדולות של גרמניה כל ההערכות נזרקו לפח.

ספרד, בחצי גמר ראשון שלה אי פעם, מגיעה לראשונה במונדיאל הזה למשחק בו היא לא מועמדת ודאית לניצחון. גרמניה, לעומתה, אולי תגיע מעמדה שונה בעקבות הניצחונות המרשימים על אנגליה בשמינית הגמר ועל ארגנטינה ברבע, אך אי אפשר להגיד שיש עליה לחץ גדול יותר או שהיא הפייבוריטית. אולי מול נבחרת אחרת היה על הגרמנים איזשהו לחץ עצום, אבל נגד ספרד הם יעמדו בלחץ המתאים למעמד כמו חצי גמר המונדיאל. לא יותר מאשר על הספרדים, שלהם יש גם את הציפיות הגדולות מאחוריהם וגם את התחושה של חצי גמר ראשון.

הנקודה המרכזית בגרמניה היא יכולתו של בסטיאן שווינשטייגר. בהיעדרו של מיכאל באלאק הפצוע, קשר באיירן מינכן היה האיש שלקח את המושכות בקישור. כל השחקנים בנבחרת הגרמנית טכניים מאוד ומשתתפים בהנעת הכדור, אבל שווינשטייגר הוא הברומטר במרכז המגרש. הוא מנווט את המשחק באמצע, מחלק כדורים לחבריו ומוציא מתפרצות בצורה נהדרת. הוא תואם צ'אבי, רק שלכל אחד מהם סגנון שונה. המאבק שלו במרכז המגרש מול צ'אבי, על השליטה בקצב המשחק, יהיה המרכזי בהתמודדות הזו ואולי יכריע אותה.

בספרד, מעניין יהיה לראות האם פרננדו טורס ימשיך להיות בהרכב. עד עכשיו החלוץ קיבל אמון מלא מהמאמן ויסנטה דל בוסקה, שהולך איתו באש ומים. טורס עשה את ההבדל בגמר בין שתי הנבחרות לפני שנתיים, אבל כרגע הוא פקטור הרבה פחות משמעותי. הוא נראה חלוד מאוד ובשני המשחקים האחרונים דווקא הוצאתו מההרכב, פעם לטובת פרננדו יורנטה ופעם לטובת ססק פברגאס, הובילו לשינוי במשחק הספרדי.

בזמן שטורס מדשדש, דויד וייה תפס את עמדת המוציא לפועל העיקרי. וייה הבקיע חמישה מששת השערים של ספרד בטורניר ונראה שהכל הולך לו. יש תקופות כאלה לשחקן, כשהכדור חוזר אליו מהקורה ונכנס לרשת אחרי פגיעות בשתי הקורות, כמו שקרה לו מול פרגוואי. כל זה, למרות שהוא מוצב באגף שמאל ונאלץ לרדוף אחרי המגן שלו. נגד ההגנה הגרמנית יהיה לוייה הרבה יותר קשה, כי מדובר בהגנה מתואמת מאוד. הגרמנים עומדים נכון על המגרש ומציגים מערך מאוד ממושמע עם קבוצתיות רבה. בכלל, אם קבוצה או שחקנים רוצים ללמוד משהו על טקטיקה הגנתית – נבחרת גרמניה היא המאסטר. זו הגדולה של המאמן שלה, יואכים לב.

בחוד הגרמני יעמוד מירוסלב קלוזה, שכבש כבר 14 שערים במונדיאלים ורוצה להשתוות ואולי גם לעבור את רונאלדו הברזילאי (15 שערים). אם נגיד את האמת, קלוזה לא ברמה של וייה מבחינת המאצ'-אפ בין הסקוררים. לטובת ההיסטוריה של המונדיאל, עדיף שהשיא יישאר ברגליים של שחקן גדול כמו רונאלדו. גרמניה אמנם גורמת לספקות רבים אצל כל האנשים אחרי הניצחונות המרשימים, אבל למען הכדורגל היפה והטכני אני מקווה שספרד תעפיל לגמר היסטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully