וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם רועה, מנהיג

7.7.2010 / 7:20

שווינשטייגר עשה התקדמות עצומה השנה וגם התדמית השלילית שלו נעלמה. פתאום הוא הפך למועמד להיבחר כמצטיין בטורניר

ההתקדמות של בסטיאן שווינשטייגר בשנה האחרונה עצומה בכל קנה מידה. לפני שנה הוא נחשב אמנם לשחקן מוכשר ביותר, אך סבל מתדמית שלילית למדי, ומעולם לא נתפס כשחקן קריטי בבאיירן מינכן או בנבחרת. היו לכך לא מעט סיבות. "שווייני", שגדל בעיר קטנה בדרום בוואריה, מדבר במבטא שהגרמנים אוהבים מאוד לצחוק עליו, ובתחילת דרכו התבלט בעיקר כעשה בעיות מחוץ למגרש, הרי מי מצפה לאחריות מבחור צעיר שמחליף את תספורת שיערו המחומצן על בסיס שבועי, שם לק שחור על הציפורניים, ועושה לעצמו שם של בליין חסר תקנה? החליפות שנהג ללבוש עוררו גיחוך, הראיונות לא היו חכמים במיוחד, ובפרסומת המרתקת ביותר בה השתתף הוא גילם משום מה דווקא את דמות התרנגול.

ניסיונו הבינלאומי של שווינשטייגר עצום – הוא עוד לא בן 26, אך יציין הערב מול ספרד את משחקו ה-80 במדי הבונדסטים. הוא עבר כבר יותר ממחצית הדרך עד לשבירת השיא של לותר מתיאוס, שעומד על 150 הופעות, ובקצב הנוכחי אין ספק שישבור אותו בקלות. עם זאת, עד לפני שנה היה ל"שווייני" תפקיד די זוטר בסגל. הוא תופקד באגפים, ומקומו בהרכב לא תמיד היה מובטח. יורגן קלינסמן, למשל, ויתר עליו בחצי גמר המונדיאל הקודם מול איטליה. יואכים לב הפך אותו לשחקן ספסל לקראת יורו 2008, בו גילה שווינשטייגר את שני הצדדים של כישרונו ואופיו. בהפסד לקרואטיה בשלב הבתים הוא נשלח למגרש כמחליף בדקה ה-56, והספיק לספוג כרטיס צהוב ואדום ישיר בדרך למקלחת מוקדמת. לעומת זאת, ברבע הגמר מול פורטוגל הוא פתח בהרכב, כבש ונבחר לשחקן המצטיין על המגרש בניצחון 2:3. לב השאיר אותו בהרכב עד לסיום הטורניר, ולצערו בהפסד לספרד בגמר היה "שווייני" חלש יחסית.

אבל כל זה היה בעידן הקודם, לפני שלואיס ואן חאל הסיט את שווינשטייגר לעמדת הקשר המרכזי בבאיירן בתחילת העונה החולפת. השינוי הוכיח את עצמו באופן כמעט מושלם – "בסטי" הפך למנהיג הקישור של הבווארים, שדהרו לדאבל ולגמר ליגת האלופות, וחלק מהפרשנים אפילו כינו אותו "צ'אבי של באיירן" – לא פחות.

המעבר הכין אותו לשמש יורשו של מיכאל באלאק בנבחרת, ופציעתו של הקפטן הוותיק בגמר הגביע האנגלי, באדיבות קווין-פרינס בואטנג הידוע לשמצה, הגיעה בעיתוי נפלא מבחינתו. לב הצהיר לפני הטורניר: "שווינשטייגר ייקח על עצמו את התפקיד של באלאק, אבל יבצע אותו בדרכו שלו". מהר מאוד התברר שהדרך של "שווייני" עדיפה בהרבה אפילו על זו של באלאק בשנות השיא שלו, שלא לדבר על העונות האחרונות הירודות בצ'לסי. עם שווינשטייגר בקישור, המשחק הגרמני מהיר יותר, זורם יותר ויצירתי יותר. כשחקן כנף לשעבר, בסטיאן יודע בדיוק איזה כדורים אוהבים תומאס מולר ולוקאס פודולסקי ביציאה למתפרצות. בהתקפות מסודרות הוא מנווט את המהלכים בדייקנות, ובוחר בדרך כלל באופציית המסירה הטובה והמסוכנת ביותר.

כבר לא שוטה הכפר

"השינוי שהציע ואן חאל היווה שלב חשוב מאוד בהתפתחות הקריירה שלי. המאמן סייע למשחק שלי להשתפר במובנים רבים, ואני מודה לו מאוד על כך. כעת אתרום מניסיוני החדש גם בנבחרת. יהיה לי תפקיד מרכזי הרבה יותר, ואשתדל להשפיע יותר על הדרך בה אנו משחקים", אמר שווינשטייגר לפני תחילת המונדיאל.

מי שחזה במופע המדהים שלו נגד ארגנטינה התקשה להאמין שרק לפני שנתיים ראו בו אוהדים גרמנים רבים סוג של שוטה הכפר. לשווינשטייגר היה חלק פעיל מאוד בעבודת הגנה על לאונל מסי, ותוך כדי כך הוא הספיק לבנות את ההתקפות מאחור, להצטרף אליהן, ולבשל את ה-0:3 של ארנה פרידריך באחד המהלכים האישיים המרהיבים שנראו בדרום אפריקה בחודש האחרון.

אז עכשיו איש כבר לא צוחק על שם המשפחה שלו. הנער המוזר והלא ממושמע הפך לאחד המועמדים המובילים לזכות בתואר השחקן המצטיין במונדיאל וגם שחקן השנה בעולם ב-2010. אם יגבר על דויד וייה וצ'אבי הערב, ועל וסלי סניידר ואריאן רובן ביום ראשון, זה בדיוק מה שיקרה. בעצם, למה לא? לפני 36 שנה הניף את הגביע שחקן ששם משפחתו הוא, בתרגום חופשי, "בונה כיורים". אין סיבה שרועה החזירים לא ילך בדרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully