וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי היום ה-26 במונדיאל

לירן שבתאי

6.7.2010 / 9:55

לירן שבתאי מכין אתכם עם המספרים שמאחורי המפגשים. והפעם, אורוגוואי והולנד שהולכות ראש בראש ורוצות גמר

הולנד – אורוגוואי

2:2 – המאזן של שתי הנבחרות בחצאי הגמר שלהן. הפעם אנחנו מקבלים דו קרב קלאסי בין אירופה לדרום אמריקה. 5 ניצחונות יש לאורוגוואי על נבחרות אירופאיות במונדיאלים. להולנד גם 5 ניצחונות מול הדרום אמריקאיות. אולם המץ'-אפ הזה הופך למיס-מצ'. להולנד, הנחשבת לברזיל האירופאית, רק שני הפסדים ב-11 משחקים מול דרום אמריקאיות לעומת 11 הפסדים ויחס שערים שלילי של האורוגוואים מול האירופאיות. האורנג', בזכות 18 שערים, נהנים ממאזן חיובי (למעט נבחרות יש מאזן חיובי מול ברזיל כמו זה של הולנד). במפגשם האחרון ב-1974, הולנד ניצחה 0:2 כאשר אביו של דייגו פורלאן, פבלו שיחק בהגנה וקרויף כיכב בהולנד. היום הן אותן גברות, באדרת שונה: הקפטן פורלאן מוביל את התקפת המשולש, וההולנדים רוצים להיפטר מתסביך האב קרויף.

4 - נבחרות נקלעו ברבע הגמר לפיגור לראשונה במונדיאל הזה. פרגוואי, ארגנטינה, ברזיל והולנד. טענו שהמונדיאל שייך לדרום אמריקאיות. כרגע היוצרות לא התהפכו הם בקושי הצטמצמו – האירופאית היא היחידה ששרדה. פעם ערכו אנלוגיות בין הז'וגה בוניטה והטוטאל פוטבול. כיום כולם מכונות. הסגנון הלטיני עבר מטמורפוזה לחינוך הצבאי והשחקנים צריכים לראות קב"ן, זה לא הם זו השיטה. רק דרך הרגש, היצר שגרם לסוארז להקריב את עצמו באינסטינקט של ילד, אוסקר טבארז יוכל להביא את אורוגוואי לגמר אחרי 60 שנה.

26 – משחקים לברט ואן מרוויק כמאמן הולנד. אפשר לספר את עלילתו באורנג' דרך דירק קאוט, היחיד שנטל חלק בכל 26 המשחקים, שב-24 מתוכם הולנד לא הפסידה. חבורה של מלטשי יהלומים. ההבדל בין ואן מרוויק ליתר מאמני העבר באורנג' נמצא באישיותו האפורה והתמודדותו עם הכוכבים, תוך ויתור על האגו. טבארז יתמקד ברובן וסניידר. אך כמו שתמיד לא סופרים אותו, הקספר והקמע של ואן מרוויק - דירק קאוט - יעניש אותו. החלוץ שעובד עבור כולם בלי שירגישו בו.

30 – שערים במדי נבחרת אורוגוואי כבש "אל לוקו", סבסטיאן אבראו. שערו ה-28 מול קוסטה ריקה העלה את אורוגוואי למונדיאל ואת ה-30 השלים מול ישראל. כעת שער בודד מפריד בינו לבין מלך השערים בתולדות הסלסטה ("כחול שמים" בספרדית), הקטור סקארונה, שמחזיק במלכות 79 שנים. אחרי הנונשלנטיות המטורפת והטץ' המשגע בפנדל מול גאנה, נגד ההגנה ההולנדית אבראו יפתח במקום סוארז. עם ממוצע שערים של 0.52 למשחק, המשוגע חייב לכבוש לראשונה בגביע עולם. עבורו ועבור הסלסטה במונדיאל "לוקו" שכזה, השמים הכחולים הם הגבול.

6 – מונדיאלים רצופים הולנד לא נטלה חלק בטורניר ובשביעי הגיע לגמר גביע העולם. זו הנבחרת היחידה לעשות זאת. זה קרה במונדיאל 74' תאריך הלידה הרשמי של הטוטאל פוטבול. מאז ההולנדים הפכו למיתוס אירופאי. מה ההבדל בין התפוז של מיכלס וקרויף לבין זה של ואן מרוויק וסניידר? שבמונדיאל 2010 רק ברזיל כבשה מול האורנג' במשחק פתוח. אחרי 36 שנים של כישלונות, ההולנדים כמהים לגמר. לכן הנהנתנות התחלפה ביעילות, הכדורגל היפה הפך למותרות, והתפוז נעשה מכני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully