וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'יפ החסר

גילי ורמוט, פרשן וואלה! מונדיאל

6.7.2010 / 9:51

סבסטיאן אבראו אולי היה טוב בשביל פנדל מכריע, אבל ספק אם הוא יכול להחליף את סוארז. הולנד תסבול מחסרונו של דה יונג וממעמד הפייבוריטית. פרשן וואלה! מונדיאל גילי ורמוט מתכונן

חצי הגמר בין הולנד לאורווגואי צפוי להיות מפגש מרתק בין שתי נבחרות שכבר זמן רב לא חוו מעמד כזה. הולנד אמנם הגיעה לחצי הגמר ב-1998, אבל הפעם היא ניצבת כשהיא פייבוריטית מובהקת עם אפשרות להעפיל לגמר ראשון מאז 1978. מולה אורוגוואי, שחצי הגמר האחרון שלה היה ב-1970 ועדיין נשענת על שתי האליפויות ההיסטוריות מלפני 80 ו-60 שנים. היתרון האיכותי במאבק הזה הוא לזכות ההולנדים.

צריך לזכור שאורוגוואי הייתה האחרונה להעפיל למונדיאל הזה מבין 32 הנבחרות, כשסיימה רק חמישית בבית המוקדמות הדרום אמריקאי ועברה בפלייאוף את קוסטה ריקה. עכשיו היא נותרה הנציגה האחרונה של דרום אמריקה, כשברזיל וארגנטינה כבר חזרו הביתה מושפלות. כמו כל הנבחרות הדרום אמריקאיות, לשחקני אורוגוואי יש מחויבות אדירה לחולצה ולדגל בכל פעם שהם עולים על המגרש. הם תמיד מלוכדים ומאוחדים, רואים שהם מחויבים מאוד אחד לשני ואם צריך גם משחקים מלוכלך כדי להשיג את המטרה.

מול הולנד מצפה להם אתגר גדול מאוד, בעיקר מפני שהחלוץ לואיס סוארז יחסר בעקבות האדום שקיבל בדקה ה-120 ברבע הגמר נגד גאנה. המהלך של סוארז אמנם עזר לנבחרתו להגיע לפנדלים ולהעפיל לחצי הגמר, אבל מול הולנד האורוגוואים יתגעגעו אליו מאוד. מי שצפוי להחליף אותו הוא סבסטיאן אבראו, שהוא שחקן עם משחק ראש מצוין, אבל הרבה יותר סטטי ולא אנרגטי ודינמי כמו סוארז, שבנוסף גם נתן עד עכשיו טורניר טוב ונהנה מתיאום מצוין עם דייגו פורלאן. כך לאורוגוואי יהיה קשה הרבה יותר להפתיע את ההגנה ההולנדית היציבה עד כה.

הולנד כמובן פייבוריטית בעיניי בדו קרב הזה. זו נבחרת מאורגנת ומסודרת, שגם קיבלה זריקת ביטחון אחרי הניצחון על ברזיל ברבע הגמר ועכשיו רוצה להגיע עד הסוף. היתרון הגדול של ההולנדים הוא היכולת הנפלאה של ווסלי סניידר ואריאן רובן, שני שחקנים מהרמה העולמית הגבוהה ביותר שעושים את הפעולות שמכריעות משחקים. לאורוגוואי יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתמודד עם המהירות האדירה של רובן בצדדים, למרות שהם ודאי נערכים אליו בצורה מיוחדת ולא יתנו לו לעשות את האחד על אחד שהוא כל כך אוהב, ולהיכנס מימין לכיוון המרכז עם רגל שמאל.

בעיה גדולה שתהיה להולנדים היא במרכז השדה, שם נייג'ל דה יונג יחסר בגלל צהובים. דה יונג משלים אמצע חזק מאוד יחד עם מארק ואן בומל ועבור המאמן ברט ואן מרוויק מדובר בעיקר בחור גדול בצד ההגנתי, ללא כל קשר לאיש שיחליף אותו. בנוסף, ביורו 2008 הולנד הרשימה בשלב הבתים עם ניצחונות על איטליה וצרפת, האופוריה הייתה גדולה, היו דיבורים על זכייה בתואר ואז הם הפסידו לרוסיה הנחותה על הנייר 3:1 ברבע הגמר והלכו הביתה. זה תסריט שהם חוששים מאוד שיחזור, אבל לדעתי זה לא יקרה. הולנד עדיפה והיא תעבור את המכשול הזה בדרך לגמר שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully