וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

5.7.2010 / 14:39

קליף לי מככב, אובלדו חימנז נופל, סן דייגו מנצחת בשניה האחרונה, פוחולס חוזר להפגיז וסינסינטי מוציאה מים מהסלע

AL מזרח

מאזן הבית:

ניו יורק יאנקיז – 31-50
בוסטון – 33-49
טמפה ביי – 33-48
טורונטו – 42-41
בולטימור - 56-25

המהפך הושלם. היאנקיז עדיין בראש הבית (3:3 השבוע), אך הפעם טמפה ביי כבר במקום השלישי, בפיגור חצי משחק מבוסטון, חרף ארבעה ניצחונות השבוע. הבלו ג'ייז בנפילה חופשית עם שבעה הפסדים בשמונה משחקים, ובולטימור ממשיכה בצניחה עם ארבעה הפסדים השבוע.

הפצצת השבוע: כל כך מתאים למפציצים מהברונקס לככב בקטגוריה הזו. במשך שני אינינגים היה המשחק בשבת מול הג'ייז שקול, אבל אז הגיע האינינג השלישי ויכולתם ללכת לישון: היאנקיז העלו על לוח התוצאות 11 ריצות – האופנסיבה הגדולה של הקבוצה מזה חמש שנים – וכל שאר המשחק הפך לגארבג' טיים. ברט גארדנר היכה את הגראנד סלאם הראשון שלו בקריירה בדרך לשתיים משלוש עם שתי ריצות וארבע הכנסות ריצה, ואלכס רודריגז הוסיף ארבעה ריביז משלו, כשהיאנקיז שייטו לניצחון 3:11.

מלצר השבוע: אחרי שני הפסדים רצופים בני שבע ריצות למארינרס, הפסים נשאו עיניים לאס סבאת'יה שישנה מומנטום. סי.סי. לא אכזב: בשמונה אינינגים, סבאת'יה הגיש לחמש חבטות וריצה (עוד אחת לא רשמית), כשהאאוטינג שלו היווה את תשתית ניצחון היאנקיז על סיאטל 2:4. היה זה ניצחונו השישי ברציפות של CC והעשירי שלו העונה, כאשר בכל עשר עונותיו כמקצוען ניצח לפחות עשרה משחקים.

AL מרכז

מאזן הבית:

דטרויט – 37-43
מינסוטה – 38-44
שיקגו ווייט סוקס – 38-42
קנזס סיטי – 46-36
קליבלנד – 49-32

גל השינויים לא פוסח על בית המרכז. כל שלוש הבכירות בבית מציגות מאזן של 3-3 השבוע, כשהטייגרס סופסןף מעיפים את הטווינס מהפסגה, גם אם לרגע קט. הכישלון בעניין הזה הוא לגמרי של הטווינס, שאמנם ניצחו שלוש פעמים השבוע, אך רושמים תשעה הפסדים ב-13 משחקים. וזה לא הכל: שיקגו ממשיכה לחמם את העניינים ועדיין במרחק נגיעה של משחק בודד מהצמרת. קיי-סי מצליחה לשמור על מקומה עם ארבעה ניצחונות השבוע, בעוד בקליבלנד ממשיכים לנסות לתפוס אותה. בתחילת השבוע האינדיאנים השיגו חמישה W רצופים, לפני שהפסידו שניים משלושת האחרונים.

נקלט בראדאר: עם פציעתו של לוק הוצ'בר, העיניים בקיי-סי היו נשואות לעבר אנתוני לריו שימלא את החסר בהצלחה, עם שלל תקוות והחזקת אצבעות. כמעט שבועיים עברו מאז נקרא מהמיינורס, ולריוו הצליח לרשום את ניצחונו הראשון בקריירה במשחקו השלישי בליגה העונה. ביום שני מול הסוקס, הרליבר לשעבר של אטלנטה הגיש נהדר כפותח, ואמנם הותיר כתם ברזומה עם ריצה בדמות הומר עצבני לקרלוס קוונטין הרותח, אך הייתה זו הריצה הבודדת שהוא הרשה בשישה אינינגים. הוא גם הרשה שלוש חבטות בלבד עם ארבע פסילות.

המספרים הנוספים: אחרי ארבעה הפסדים רצופים ואי הכרעה אחת, ניק בלקבורן עלה לדיונה בעיצומה של סדרת כתר הבית בין התאומים לנמרים ביום שלישי. אמנם ג'וני דיימון (שתיים מארבע עם שתי הכנסות ריצה) ומיגל קבררה (שתיים משלוש עם ריבי וריצה) קצת הקשו עליו, אך לאחר שבע חבטות וחרף ארבע ריצות בשבעה אינינגים, בלקבורן הצליח לשמור על מאזן נקי מהפסדים בבית. עד לאותו משחק, הרקורד של בלקבורן בטארגט פילד עמד על 0:5 עם ERA של 3.47 ושמונה הולכות ב-44.1 מערכות, כשמנגד, מחוץ למינסוטה הוא הציג מאזן עלוב של 4:1 ו-ERA אסטרונומי של 13.92 ב-16.8 אינינגים בלבד. את הנפילה הסופית רשם בלקבורן הלילה, כשההפסד 7:4 לרייז בבית דחה לבלקבורן את חגיגות סוף השבוע של יום העצמאות. ב-6.1 אינינגים, בלקבורן העניק תשע חבטות וארבע ריצות, יחד עם שלוש נוספות שלא נרשמו לו.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 33-48
ל.א. איינגלס – 38-46
אוקלנד – 42-41
סיאטל – 47-34

ארבעה הפסדים לא גרעו מהאחיזה של הריינג'רס בבית, כשלוס אנג'לס (3:3) במרחק 3.5 משחקים. האתלטים תפסו שוונג עם סיום החודש כשגברו על יריביהם בארבעה משחקים רצופים, והמשיכו במגמה בתחילת החודש כשניצחו בשלושה מארבעת האחרונים. לעומתם, המארינרס גנבו שניים מהיאנקיז באופן מרשים, אך נפלו בשלושה רצופים מארבעת האחרונים.

הפצצת השבוע: כבר הפך לנורמה העונה שאחד ממחבטי הסיירים יככב כאן, ושוב מדובר ב-ולאד גררו. מול האקסית מאנהיים, במגרש שהיה עד לעונה שעברה חצרו האחורית, גררו הפגיז עם שני שיגורים מעבר לקיר וחמש הכנסות ריצה, כאשר הוא היה רחוק טריפל מהסייקל. גררו מוביל את המייג'ורס עם 70 הכנסות ריצה והוא שישי בהומרים באמריקן ליג עם 18.

המספר הנוסף: עוד ריינג'ר שלא מפסיק לעשות כותרות העונה הוא ג'וש המילטון. המילטון הנהיג רצף של 23 משחקים רצופים בהם חבט בהצלחה, שנקטע ביום חמישי בהפסד טקסס לאיינג'לס 2:1. במהלך הרצף, המילטון הציב מספרים אימתניים עם 45.7% חבטה, תשעה צלצולים סביב הבסיסים ו-29 הכנסות ריצה, אולם במשחק מול המלאכים היה 0 משלוש והולכה אחת.

מלצר השבוע: ג'רד וויבר היווה גם הסיבה מדוע הרצף של המילטון נגמר. במהלך הניצחון של המלאכים 1:2 על טקסס, וויבר (3:8, מוביל יחד עם פיניירו את הקבוצה בניצחונות) הגיש שבעה אינינגים לשתי חבטות ושתי הולכות, ולא אפשר ריצה על חשבונו. במקביל, וויבר פסל שישה חובטים, שהציבו אותו בראש רשימת המייג'ורס בסטרייקאאוטים עם 124. בששת משחקיו האחרונים, וויבר עם רקורד של 1:4 ואי הכרעה, כשהוא פוסל 50 לעומת שש הולכות. הוא 1:3 עם ארבע אי הכרעות בבית, שם ה-ERA שלו דמוי לים המלח – רק 1.70. "הוא צריך להיות אולסטאר", אמר חברו לקבוצה טורי האנטר. "אם הוא לא", הוסיף מאמנו מייק סושה, "אז משהו לא בסדר".

ואם במלצרים עסקינן: קליף לי חזר לעצמו. האס לא מפסיק לספק תצוגות מרשימות, והוא בהחלט כוח אדיר בסיאטל. ביום שלישי מול היאנקיז, לי הגיש למרחקים במשחקו השלם השני ברציפות, כשבתשעה אינינגים אמנם העניק שמונה חבטות עם שני הומרים ושלוש ריצות, אך זכה בניצחון, 4:7. הלילה בדטרויט, לי הרשה תשע חבטות עם ריצה בודדת בעודו פוסל 11 חובטים, בניצחון המארינרס על הנמרים 1:8. היה זה ה-W הרביעי ברציפות שלו.

NL מזרח

מאזן הבית:

אטלנטה – 34-48
ניו יורק מטס – 36-46
פילדלפיה – 38-42
פלורידה – 43-38
וושינגטון – 47-36

עם ארבעה ניצחונות השבוע של האמיצים לעומת ארבעה הפסדים של העירוניים, באטלנטה שומרים על הצמרת ועל יתרון שני המשחקים מניו יורק. הפיליז שוב מועדים (שישה הפסדים בתשעה משחקים וארבעה בחמשת האחרונים), ושוב ניצבים במרחק חמישה משחקים מהברייבס. פלורידה קטעה את רצף שלושת הפסדיה רק הלילה בניצחון על אותם אמיצים, ובוושינגטון נראה כי התייאשו לגמרי עם ארבעה הפסדים השבוע, מה גם שהוחלט לבסוף כי סטיבן שטרסבורג לא ייקח חלק במשחק האולסטאר.

הקרב על הגבעה: עם הגעת שיגעון שטרסבורג לאטלנטה, נעמד מנגד טים הדסון. השניים הלכו ראש בראש עד האינינג השביעי, אבל אז הגיעו סאק-פליי של אריק הנסקי (שהכניס את צ'יפר ג'ונס) וסינגל של יונל אסקובר (ריצה של מק'קאן) שהביאו לברייבס יתרון 0:2, וסגרו עבור הרוקי את המשחק. שטרסבורג אמנם הוסיף שבע בעיטות חובטים לרקורד, אבל יחד עם שש חבטות גם הרשה ארבע ריצות מתוכן שלוש פורמליות, וכך העלה את ה-ERA שלו מ-1.78 ל-2.27. אחרי שניצח את שתי ההופעות הראשונות שלו באופן מרשים, המגיש הצעיר הפסיד ברצף בשלוש הופעותיו האחרונות. בסופו של יום, עם הדו -קרב גם הניצחון הלך להדסון: בשבעה אינינגים, מספר 3 של האמיצים פסל שישה והעניק רק חמש חבטות ללא ריצות, בזמן שהברייבס קוטפים את הניצחון 0:5. היתה זו ההופעה החמישית ברציפות שהדסון הגיש למרחקים, כאשר בכולם שיחק לפחות שבעה אינינגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי – 36-47
סט. לואיס – 37-45
מילווקי – 45-37
שיקגו קאבס – 47-35
יוסטון – 51-32
פיטסבורג – 52-30

חמישה ניצחונות השבוע מביאים את הרדס ליצור מרחק של משחק וחצי מהציפורים האדומות, שממשיכים לא להיות יציבים עם מאזן 3:4. מילווקי כשלה מול יוסטון, אך אז גנבה שניים מארבעה מסט. לואיס, ואת החושך בצינוק מספקים שיקגו והכוכבים: הקאביז מתקשים אפילו לצלוע כשהפסידו חמישה משבעת האחרונים, בזמן שיוסטון ברצף משלה עם שלושה L. האור בא דווקא מכיוון פיטסבורג – הפיראטים ניצחו בארבעה מחמשת האחרונים.

הפצצת השבוע: אלברט פוחולס יודע כנראה לעשות דברים רק בגדול. תשעה משחקים ברצף לא חבט הרובוט למרחק והיו לו רק ארבעה כדורים ארוכים בחודש יוני עד לתחילת השבוע, אך בארבעת הימים האחרונים של יוני הוא להט עם שלושה הומרים בארבעה משחקים, ובתחילת יולי לא עצר והכאיב פעמיים נוספות לכדור בשני דינגרים בשלושת המשחקים הראשונים. מול אריזונה ביום שלישי, פוחולס שיגר שניים מעבר לחומות, כששני ההומרים העניקו לו ארבע הכנסות רצים מתוך סך של חמש באותו יום, בהופעה שהיוותה גולת הכותרת מבחינתו. המכונה מוביל את הנשיונל ליג בהומראנס עם 20 ושלישי בהכנסות ריצה עם 60.

סינקר השבוע: איך שהלב יצא לאוהדי הקאבס ביום שישי. "אווווווווו" נשמע שוב ושוב בריגלי פילד, כשהקהל לא האמין למה שראה: קבוצתם האהודה פשוט העניקה את הניצחון לרדס האורחים באינינג השביעי, כשסינסי עולה ללוח התוצאות תשע פעמים על חשבון שתי חבטות בלבד, אך בזכות שש הולכות שמגישי שיקגו העניקו להם. 0:12 (!) הייתה התוצאה לזכות האדומים בסיום.

נקלט בראדאר: אחרי דרך ארוכה ופתלתלה, טראוויס ווד סופסוף הגיש בליגת הגדולים. אחרי שבמרץ חתם על חוזה לעונה אחת בתמורה ל-400 אלף ירוקים, ווד נלחם עד הרגע האחרון באימוני האביב על המקום החמישי ברוטציה. כשלבסוף נחתך כשמייק ליק הועדף על פניו, ווד חזר לקבוצת הטריפל A בלואיוויל, אולם ביום חמישי, כאמור, ביצע את הבכורה – ובאופן מרשים, יש לומר. בשבעה אינינגים, ווד הרשה רק שתי חבטות ושתי ריצות, תוך פסילת ארבעה חובטים בניצחון הרדס על שיקגו 2:3. ווד תופס כעת את עמדת המגיש החמישי, כשהוא מחליף ברוסטר את דניאל ריי הררה.

המספר הנוסף: כלקוח קמצן הזורק טיפ עלוב למלצר לפני שהוא בורח עם שאר הארנק, ארתור רודס זרק עצם בדמות ריצה אי שם ב-10 לאפריל לקאבס. מאז, היה קשה אפילו לחלוב חבטה מהמגיש הוותיק: 33 הופעות רצופות רודס לא העניק ולו ריצה בודדת, ברצף שהשווה את שיא המייג'ורס. אבל אז באו הפיליז ביום שלישי. דקות בודדות אחרי שצ'רלי מנואל נזרק מהמשחק בעשירי, עקב ויכוח לוהט עם השופט בנוגע לכדורים וסטרייקים לאיבנייז, שחקן השדה השמאלי של פילי שיגר את הכדור לקיר האאוטפילד הימני-מרכזי, שם דרו סטאבס תפס, להטט, ואז השמיט את הכדור. ההשמטה אפשרה לריאן הווארד לרוץ הביתה ועלתה לרודס ברצף המדהים שלו. פילי גם לקחה את המשחק בעשרה אינינגים, 6:9.

אבן דרך: לסקוטי רולן היה תזמון די מסריח. ביום שני מול הפיליז האורחים, רולן העניק לחבריו יתרון 0:2 בהנפה אחת של הזרוע, וכשהכדור טס מעבר לגבולות האצטדיון, נרשמו באחת הכדור הארוך ה-17 שלו העונה וה-300 שלו בקריירה. הקטע הוא שההומר הגיע יממה מאוחר מדי: הוריו של רולן חגגו יום נישואין 45 במספר ביום ראשון, אך הבסיס השלישי כשל להכאיב לכדור לדינגר במשחק ההפסד לקליבלנד 3:5. "למעשה, רציתי לעשות זאת אתמול", סיפר. "עם כל המשפחה שלי בעיר, חשבתי שזה יהיה גדול. אבל כנראה זה בא להראות לך שכשאתה מנסה לעשות משהו בכוח, זה בדרך כלל לא מסתדר". לפחות מבחינת חבריו לקבוצה, הפיצוי למחרת היה יותר מהולם – ההומראן של רולן הצית את התקפת הרדס לניצחון על פילי, 3:7, כשהוא גם משיג שלוש הכנסות ריצה בניצחון.

NL מערב

מאזן הבית:

סן דייגו – 33-49
ל.א. דודג'רס – 36-45
קולורדו – 38-44
סן פרנסיסקו – 40-41
אריזונה – 50-32

הפאדרס קטפו ארבעה ניצחונות בחמשת משחקיהם האחרונים, אך הדודג'רס חזק בעניינים עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים. הענקים הופכים לגמדים ננסים, ושמונת הפסדיהם בתשעה משחקים (שבעה מהם רצופים) הורידו אותם למקום הרביעי בבית. את מקומם תפסו הרוקיז שניצחו שלושה מארבעה, ואריזונה חסרת האספירציות ניצחה רק פעמיים השבוע.

הפצצת השבוע: הדודג'רס לא ריחמו על אריזונה ביום שבת. במשחק בו הדיאמונדבקס ביצעו שש שגיאות שדה, הדודג'רס רשמו 15 חבטות ו-14 ריצות בניצחון 1:14. גיבורי הניצחון היו רפאל פורקאל עם שתיים מארבע מהצלחת להומר ושלוש הכנסות, וקמפ עם שתיים משש להומר ודאבל, עם שני ריביז. אנדרה אית'ייר קינח עם הומר משלו כשהיה שתיים מארבע עם שתי ריצות.

חימנז השבוע: עם כוונה להתאושש מההופעה הגרועה ביותר שלו העונה, האס של הרוקיז היה נחוש לעשות זאת באופן אקסטרווגנטי. במשך חמישה אינינגים הוביל חימנז נו-היטר מול סן דייגו ביום שני, אך דייויד אקשטיין הרס לו כל יומרה שכזאת במערכה השישית, ומשם הכל הלך דרומה – במובנים חימנזיים, לפחות. ארבע ריצות וחבטות (שבעה K) נרשמו לחובתו של חימנז בסיום שישה אינינגים, אך זה לא מנע ממנו לקטוף את הניצחון ה-14 שלו העונה, 6:10. התסריט בשבת היה שונה: חימנז חזר לסורו, ושוב רשם את אחת מההופעות הגרועות שלו העונה. בשישה אינינגים, הדומיניקני הרשה שבע ריצות על חשבונו, בהפסד לענקים 11:8. בעקבות ההפסד, ה-ERA של חימנז עלה ל-2.27, והוא הפסיד את מלכות ה-ERA בליגה לג'וש ג'ונסון.

קיפול פקלאות: עם חולצות מגניבות דמוי צבא ארה"ב והתוצאה על 2:2 בתחתית התשיעי, טוני גווין (הבן, כן?) הפך לגיבור הניצחון: ווק אוף סינגל, בחבטה המוצלחת היחידה שלו כל אחר הצהריים, הכניס את ריצת הניצחון של הפאדרס, ב-W השלישי ברציפות של סן דייגו כשהחובט האחרון שלה עומד על הצלחת. הית' בל רשם את ניצחונו הרביעי, ויחד עם 23 השמירות שלו העונה שמובילות את הנשיונל ליג, הוא עדיין ללא הפסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully