וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק כשחשבתי שאני בחוץ

יובל קליין

3.7.2010 / 16:56

עונת הטריידים ב-MLB הייתה צפויה להיות מתה, אבל פציעות רבות של שחקני מפתח העירו אותה. יובל קליין עם סיכום ביניים

בדיוק כשחשבנו ששוק העברות בבייסבול לא יהיה מעניין כמו הקיץ החם של ה-NBA, נדמה שדווקא בכדורסל הכל יישאר כפי שהוא, וב-MLB יהיו תמורות משמעותיות. הגורם העיקרי להתעוררותו של שוק ההעברות הוא פציעות של שחקנים משמעותיים והחלטות של קבוצות ללכת על יותר כוח כדי להבטיח את המקום בפלייאוף.

במשחק הראשון בסדרה המשמעותית של פילדלפיה מול סינסינטי, גלש צ'ייז אטלי לכיוון הבסיס השני, רק שבזמן הגלישה שבר כוכב הפיליז את בוהן יד ימין. הפציעה של אטלי מחייבת ניתוח שישבית אותו למשך שמונה שבועות. אצל הפיליז יש המון מקום לדאגה, כשרק לפני זמן קצר ראינו איך הקבוצה לא הצליחה להתמודד עם פציעה של ג'ימי רולינס. בלי אטלי, שהוא "האיש שסוחף את הקבוצה" לדבריו של האס רוי האלאדיי, יהיה הרבה יותר קשה.

כאילו כדי להוסיף לכאב הראש של צ'רלי מנואל, גם שחקן הבסיס השלישי פלאסידו פולאנקו נפצע וייעדר למשך חודש. פתאום הפיליז מוצאים את עצמם ללא מחצית מהאינפילד שלהם. כרגע, לא נותרה לפיליז ברירה אלא לבצע מהלך שיביא לקבוצה שחקן עם כוח התקפי. השם החם ביותר על פי באסטר אולני מ-ESPN הוא טיי וויגינטון מבולטימור האומללה. האוריולס ישמחו לוותר עליו בשביל שחקן צעיר לעתיד והפיליז יקבל את החבטה הימנית והניסיון של וויגינטון.

רעיון מעניין נוסף הוא לשחק עם פולאנקו בבסיס השני ולהביא מבולטימור את מיגל טחאדה. שיטוט קצר בבלוגים של אוהדי הפיליז מראה את כמה אוהדי הפיליז השתנו מאז ההצלחה של הקבוצה. מאוהדים עצבניים נהפכו הפאנטים מפילי לאופטימיסטים. כל כך אופטימיים, שהם כבר מסתכלים על מעבר של וויגינטון או טחאדה כעל חיזוק לוורלד סירייס, שם ישמש אחד מהם כ-DH במקום בן פרנסיסקו. בכל מקרה, את מקומו של אטלי באולסטאר יתפוס מרטין פראדו מהברייבס.

תפוסת שיא בבית ישראל

אטלי הוא לא השחקן הבסיס השני היחידי שנפצע לאחרונה, כשדסטין פדרויה מבוסטון שבר את הרגל. הרד סוקס נסעו לקליפורניה לפגוש את הג'איינטס לסדרה לא שגרתית, ובמקום כמה חבטות למים והנאה מהשמש הם סבלו מפציעות חדשות כל יום. פדרויה שבר את הרגל מכדור שניתז מהמחבט שלו בזמן חבטה, קליי בוכהולץ נפצע בירך בזמן ריצה בין הבסיסים ו-ויקטור מרטינז שבר את הבוהן. מאמן הרד-סוקס טרי פרנקונה תכנן להשתמש בקפטן הוותיק שלו כתופס, אלא שרק ארבעה ימים חלפו וגם ג'ייסון וריטק שבר את הרגל.

השחקנים האלה מצטרפים לג'ייקובי אלסבורי, ג'רמי הרמידה וג'וש בקט שכבר פצועים זמן רב. הבדיחה בבוסטון היא שבית החולים המקומי "בית ישראל", שמשמש גם כספונסר של הקבוצה, יוצא בדילים של אשפוז פלוס פגישה עם שחקני הרד סוקס. כמו שזה נראה, הגרביים יסתפקו בטרייד שביצעו אתמול, כשהחזירו את השחקן היחידי בהיסטוריה שזכה באליפות גם הרד-סוקס וגם היאנקיז, קווין קאש. התופס בן ה-32 מגיע מיוסטון ולא אמור לספק רגעי קסם, כשאחוזי החבטה שלו עומדים על 20.4 עם ארבע הכנסות רצים בלבד. את מקומו של פדרויה יתפוס הכלבויניק ביל הול.

סן דייגו: הניצוד הפך לטורף

בינתיים, בסן דייגו, הפאדרס מבינים שיש להם אחלה סיכוי לא רק להשתתף בפלייאוף לראשונה מאז 2006 אלא גם לתת קרב על תואר המאזן הטוב ב-NL. מה שנותן את הטון אצל הפאדרס הוא המגישים ובמיוחד הבולפן המצוין ששומר על יציבות. אבל בסן דייגו מחפשים מחבט שיעזור לאדריאן גונזאלס (רק לחשוב שבתחילת השנה דיברנו על טרייד שיעזור לגונזאלס לשחק בקבוצת פלייאוף אחרת. אנחנו אפילו עשויים למצוא את גונזו עם חוזה מחודש בפטקו פארק), ואם להיות ספציפיים יותר, הם מחפשים אאוטפילדרים.

האאוטפילדר הימני של הפאדרס, וויל ונאבל, מדורג במקום ה-24 מכל קבוצות הליגה באחוזי עלייה לבסיס. שאר האאוטפילד - סקוט היירסטון ואוסקר סאלאזר - לא יותר טובים, ומדורגים 25 ו-30 בהתאמה. הפאדרס מסתכלים לכיוון קנזס סיטי, שם הרויאלס כבר לא יגיעו לפלייאוף וגם לא נראה שיש איזו בנייה לעתיד. דייויד דה חסוס וחוזה גיין הם שני השמות שעלו לאוויר. דה חסוס חובט באחוזים של 33.1 וכבר הכניס 35 רצים הביתה העונה, ועל הרצף של גיין (21 חבטות) דיברנו בשבוע שעבר. לא משנה מי משניהם יגיע לפאטקו פארק, זה יהיה חיזוק משמעותי שמטריד מאוד את הג'איינטס והדודג'רס.

אריזונה מחוץ למשחק

אם כבר הג'איינטס, הם ביצעו את הטריד המשמעותי הראשון. הג'נרל מנג'ר של סן פרנסיסקו, בריאן סאביין, נבחר השבוע בסקר של –ESPN ל-GM שהכי קשה לסגור איתו עסקאות. למרות זאת ולמרות הבעיות המשפטיות של הריינג'רס, הטרייד אושר ובנג'י מולינה עבר לטקסס תמורת הריליוור כריס ריי ועוד שחקן מיינור ליג. מולינה ייתן את הכוח שנוסף לכוח החזק שכבר קיים בארלינגטון עם קרוז, קינסלר, המילטון ו-ולאד המשפד. הטרייד מחזק את האווירה בריינג'רס, שמרגישים מאוד טוב השנה לגבי הפלייאוף. סן פרנסיסקו נתנה למולינה ללכת משום שיש לה יהלום חדש - באסטר פוזי, שכבר במשחק הראשון שלו כתופס מספר אחת חבט להומר ביציעי קורס פילד.

באריזונה, בין הוויכוחים על חוקי ההגירה החדשים (אגב, טוני לה-רוסה, מאמן סט. לואיס, אמר השבוע בראיון שהוא תומך בחוקים הללו), החליטו הדיאמונדבקס לעשות מהפך ניהולי, כשפיטרו גם את מאמן הקבוצה איי.ג'יי הינץ' וגם את ה-GM ג'וש ברנס. דווקא הפיטורים של ברנס הם המפתיעים. כפי שכבר ציינו, השבוע נערך סקר מאוד מעניין של ESPN לגבי הג'נרל מנג'רים. הנסקרים נשאלו שלוש שאלות: את מי היית מעסיק בקבוצה שלך, מי ה-GM שהכי קל לסגור עסקה איתו ומיהו האגוז הכי קשה?

ת'יאו אפשטיין לקח את תואר ה-GM המוערך ביותר, כש-18 אנשים בחרו בו, אבל גם ברנס עלה על הלוח עם שני קולות. ברנס מוערך מאוד בקהילת הבייסבול למרות אי ההצלחה של אריזונה והוא לא אמור להיות מובטל למשך זמן רב. אם אתם מעוניינים לדעת מי ה-GM שהכי קל לסגור אתו עסקאות - ג'ים הנדרי מהקאבס. את שארית העונה יעביר כמאמן קירק גיבסון, ואנחנו צפויים לכמה טריידים שיחלישו עוד יותר את הקבוצה השנה. השם הכי חם לעזוב בינתיים הוא קלי ג'ונסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ועוד שתי נקודות קטנות

ביום ראשון, ה-4 ביולי, יפרסמו את סגלי האולסטאר. אולי עד אז נראה את קליף לי במדים חדשים.

שימו לב, הצלחנו לעבור כתבה שלמה בלי לעלות את שמו של סטיבן "ישו" שטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully