וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמכו עליו, הוא יבוא

גילי ורמוט, פרשן וואלה! מונדיאל

3.7.2010 / 9:17

לקראת קרב הענקים בין ארגנטינה לגרמניה (17:00, ערוץ 1 ו-511 HD), פרשן וואלה! מונדיאל גילי ורמוט מסביר למלעיזיו של מסי מדוע הוא נותן טורניר מצוין ולמה הוא יופיע גם למשחק הזה

על המשחק בין ארגנטינה לגרמניה דיברו כל השבוע, ויש לכך סיבה. כפי שראינו ביום שישי, תמיד מרגש לצפות בנבחרת דרום אמריקאית מול נבחרת אירופית, על אחת כמה כשהנבחרת הדרום אמריקאית היא ארגנטינה והנבחרת האירופית היא גרמניה. מדובר בהבדל תרבויות וסגנונות שגורם לי להאמין שיהיה לנו משחק גדול.

ארגנטינה משחקת ברוחו של המאמן שלה, דייגו מראדונה, והוא מבחינתו נראה כאילו השחקנים משחקים בשבילו - קופץ עליהם אחרי שערים וממש נראה כשותף אמיתי לחוויה על הדשא. גם אם כשחקן אני לא ממש מאמין במושג "משחקים בשביל המאמן" – כל שחקן עולה בשביל לנצח ולא משנה תחת איזה מאמן הוא משחק - חייבים להעריך את ההקרבה וההנאה שיש בנבחרת הזו. הרוח של מראדונה מקרינה גם במגרש, כשהארגנטינאים מציגים כדורגל סוליסטי יותר ונסמכים על הברקות של הכוכבים, בעיקר לאונל מסי וקרלוס טבז.

הגרמנים, כמו גרמנים, משחקים מאורגן יותר. יואכים לב החליף את המערך מ-2:4:4 ל-1:5:4, כשלוקאס פודולסקי הוא החלוץ שבא מהקו ומירוסלאב קלוזה משחק באמצע. זו נבחרת מאוד מסודרת ומאוד ממושמעת, אבל אסור לטעות - בסך הכל היא גם מאוד טכנית. לכאורה, התפקיד של סמי חדירה ובסטיאן שווינשטייגר הוא לשחק מאחור, אבל מעבר לעבודה השחורה גם הם שחקנים מאוד טכניים שעושים עבודה מצוינת בבניית המשחק. קשה למצוא בנבחרת הזו שחקן שלוקה בטכניקה, מה שאי אפשר לומר על רוב הנבחרות האחרות.

במשחק הקודם נחשפה החולשה של אנגליה מול המהירות של ההתקפה הגרמנית, אם כי צריך לזכור שהאנגלים נאלצו בשלבים רבים לפתוח את המשחק מאחר שנכנסו לפיגור מוקדם. בהתמודדות הזו תיבחן גם ההגנה של ארגנטינה. זו הגנה טובה בסך הכל, אבל היא מורכבת משחקנים כמו מרטין דמיקליס, גבריאל היינצה וניקולאס בודיסו, כולם כבר לא צעירים ואיבדו מהמהירות שלהם. האגפים של ארגנטינה היו עד כה נקודת התורפה בהגנה, ככה שיש למראדונה הרבה סיבות לדאגה. ולמרות זאת, הגרמנים יצטרכו במשחק הזה לעבוד קשה יותר משעבדו נגד אנגליה.

אנשי המפתח הם אוזיל וכמובן מסי. לגבי אוזיל אין חילוקי דעות עד כה, כולם ראו שהוא הכוכב הגדול והמוציא לפועל של גרמניה, אבל לגבי מסי שמעתי לא מעט דעות וטיעונים שלפיהם הוא נותן עד כה טורניר מאכזב. מי שסבור כך מסתכל בעיקר על סטטיסטיקות, וזו אף פעם לא דרך נכונה לראות את הדברים, במיוחד במקרה של מסי. עד כה, הוא היה מעורב כמעט בכל השערים של ארגנטינה – בישל או בעט למסגרת ומהריבאונד נכנס הכדור לרשת. אוקיי, אז הוא לא הבקיע, אבל החברים שלו כן נהנים מזה וכן נותנים תוצרת כתוצאה מחוסר המזל שלו ובלעדיו זו לא אותה נבחרת. אני מאמין שבמשחק הזה הוא יכבוש סופסוף ויגיע מוכן, אם כי רואים ככל שהטורניר מתקדם כיצד הנבחרות לומדות אותו ומצמידות אליו שחקנים. בכל אופן, לי קשה לראות אותו נותן משחק בינוני.

טוב, אז צריך להמר. זה לא יהיה נועז מדי להגיד שיהיה משחק שקול, אבל למרות הנחיתות הטקטית וחוסר הסדר, על הנייר, אני הולך עם ארגנטינה. בכלל, כמו שהתפתח הטורניר עד כה, הגמר הקלאסי מבחינתי יהיה ארגנטינה נגד הולנד, אבל בדרך יצטרכו ההולנדים לעבור את אורוגוואי וארגנטינה, גם אם תנצח, עלולה להיתקל בספרד. בקיצור – אני חושש שכמו תמיד, המשחק שאני הכי מצפה לו לא יתקיים בסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully