וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטריה עם ביצים?

3.7.2010 / 9:00

אנחל די מריה, המכונה 'האטריה', נחשב לאחת ההבטחות בארגנטינה, אבל בינתיים הוא נמצא בצילם של היגואין, טבז ומסי

לפני המונדיאל הייתה בארגנטינה ציפייה שזה יהיה הטורניר של אנחל די מריה. בעוד לאונל מסי התקשה לשחזר את יכולתו במדי הנבחרת, הילד מבנפיקה תמיד הוכיח את עצמו ברגע האמת. הוא היה אחד הכוכבים הגדולים, לצידו של סרחיו אגוארו בזכייה באליפות העולם לנבחרות עד גיל 20 לפני שלוש שנים. הוא הבקיע את שער הנצחון ב-0:1 על ניגריה בגמר האולימפיאדה בבייג'ינג ב-2008.

די מריה גם הגיע לדרום אפריקה בכושר מטורף, אחרי ששילהב את הליגה הפורטוגלית בביצועים מרהיבים ולקח אליפות בסטייל. האיש, המכונה "האטריה", הבקיע במשחק הליגה האירופית מול א.א.ק אתונה שער עם "ראבונה", כלומר רגל מאחורי רגל ושיחזר את המבצע כדי לבשל לאוסקר קרדוסו הפרגוואי גם במשחק ליגה. למה אטריה? בעיקר בגלל מבנה גופו הרזה והזריזות שמזכירה לרבים יכולת להתפתל בין מגנים. לא לחינם אמר עליו לפני כמה חודשים דייגו מראדונה: "לאנחל יש פוטנציאל להפוך לאחד הכוכבים הגדולים בעולם תוך שנתיים. אני עוקב אחריו בדריכות כבר הרבה זמן והוא השתדרג מאוד מאז עבר לאירופה ב-2007".

אלא שלא הכל לגמרי ורוד. למרות שהתבגר, די מריה עדיין יכול להיות שחקן אנוכי מדי. אוהדי רוסאריו סנטראל, הקבוצה בה גדל, שרקו לו בוז בתחילת דרכו על כך שלא ידע לשחרר את הכדור בזמן, והוא לא לגמרי השתחרר מהמחלה. לפני שבנפיקה קנתה אותו ב-2007 תמורת שמונה מיליון יורו, די מריה כבר היה בדרך לרובין קאזאן הרוסית, אבל התחרט ברגע האחרון.

אחרי שתי אליפויות רוסיה, ניצחון בקאמפ נואו בליגת האלופות, מפגש כפול עם הפועל תל אביב בליגה האירופית והחתמה של ביברס נאתכו, התפרסמה רובין בעולם ובישראל, אבל לפני שלוש שנים היא הייתה סתם קבוצת מרכז טבלה בפריפריה הרוסית, ואפשר להבין מדוע די מריה קיבל בסופו של דבר רגליים קרות. בסוף זה עבד לטובתו.

בארגנטינה סלחו לו, בריאל בונים עליו

די מריה היה כה מצוין בעונה החולפת, כך שאוהדי ארגנטינה סלחו לו על השטויות שעשה בתחילת הקריירה בנבחרת, כולל כרטיס אדום במשחק המביש ביותר בקדנציה של מראדונה כמאמן עד כה – התבוסה 6:1 בבוליביה. קבוצות הפאר ברחבי אירופה נטו להסכים עם דייגו לגבי עתידה המזהיר.

מנצ'סטר יונייטד שקלה ברצינות להחתימו בחלון ההעברות בינואר, אם כי בסופו של דבר דחתה בנפיקה הצעה של 12 מיליון ליש"ט תמורתו, מה שגרם לאוהדים באולד טראפורד לשחרר בדיחות בסגנון: "המלאך לא יהפוך לשד". באופן כללי לא מפתיע שצ'לסי ומנצ'סטר סיטי, המוזכרות בתקשורת בהקשר לכל שחקן שזז, הביעו לכאורה עניין בדי מריה.

כל זה כבר לא רלוונטי. "האטריה" נמכר השבוע לריאל מדריד תמורת 25 מיליון יורו, וכך הפך לרכש הראשון של ז'וזה מוריניו כמאמן הבלאנקוס. קאקה כבר הגיב על הניוז: "הוא אחד הקיצונים הטובים בעולם, ואני מתרגש מהמחשבה שאשתף איתו פעולה אחרי המונדיאל". זהו כבוד מחייב מאוד, אבל צריך להודות שבמונדיאל הנוכחי לא ממצה די מריה את מלוא הפוטנציאל, ועדיין לא מספק את הסחורה.

אמנם הוא לא חלש, משתדל מאוד, תורם בהגנה והיה מעורב בכמה מבצעים יפים נגד ניגריה ודרום קוריאה, אבל בכל זאת לא מרגישים אותו יותר מדי. בעוד כולם מדברים על מסי שעושה הכל חוץ מלכבוש, קרלוס טבז ששולח טילים לחיבורים, וגונזאלו היגואין שהפך לגרד מולר של ארגנטינה, "האטריה" קצת נעלם. אולי אנחל מחכה למשחק גדול, כמו רבע גמר מול גרמניה הערב, כדי לתת שואו אמיתי?

בימים האחרונים נפוצו דיווחים לפיהם הציעה ריאל לבאיירן מינכן 50 מיליון יורו תמורת בסטיאן שווינשטייגר. האם הקשר הגרמני המעולה באמת שווה פי שניים מדי מריה? בהחלט יכול להיות, והתשובה, לפחות חלקית, תינתן הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully