וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי היום ה-22 במונדיאל

לירן שבתאי

2.7.2010 / 14:01

מדי יום, לירן שבתאי יכין אתכם למשחקים עם המספרים שמאחורי המפגשים. והפעם, הנסיון הברזילאי והרצף ההולנדי

הולנד – ברזיל

אורוגוואי – גאנה

1:1 – בין הולנד וברזיל בשלושת המפגשים ביניהן. ברבע הגמר החמישי שלה, הולנד תפגוש את ברזיל בשלב הכי קשה מבחינת הסלסאו - 4 פעמים ברזיל נכשלה לעבור את רף הלימבו ברבע הגמר, המשוכה השכיחה שלה. למרות שלושה דייטים בלבד, לשתי הנבחרות האטרקטיביות ביבשתן יש היסטוריה במונדיאל. ב-74' קרויף שלח את הסלסאו הביתה, ב-94' בראנקו בעט את התפוז ברבע הגמר. הקלאסיקה המודרנית הגיע בדו קרב פנדלים בפריז 98'. מי שהכריע את הקרב היה הגנרל דונגה שכבש בקור רוח את הכדור האחרון לברזיל. כמוהו, גם השחקנים שזימן יהיו רווי פאסון מול ההולנדים הלוזרים.

23 – משחקים ללא הפסד, הרצף הארוך בתולדות הנבחרת ההולנדית. את 12 הניצחונות האחרונים השיגה הולנד דרך מאזן מושלם במוקדמות והפתיחה הטובה בהיסטוריית האוראנג' במונדיאלים. הנבחרת האחרונה לנצח את כל משחקי המוקדמות והטורניר עצמו הייתה, איך לא, ברזיל, בניצוחם של פלה והדוקטור סוקרטס ב-1970. האורנאג' נחשבים לברזיל של אירופה; כמו הנבחרת של דונגה, זאת של ברט ואן מרוויק הופכת ממשחק למשחק לתפוז המכני. לכן התחכום והיצירתיות יכריעו את קרב הרובוטריקים.

29 – שנים ושלושה חודשים, זהו ממוצע הגילאים הגבוה בטורניר והכי גבוה שנבחרת ברזיל שלחה אי פעם לגביע העולם. יחידת דונגה מנוסה, קשוחה, ממושמעת ולקונית מתמיד. כמו חיילים ותיקים שבאו לביזנס והשאירו את הפלז'ר בבית. מאמן הסלסאו בחר ללכת על הגברים האחראים והשאיר בברזיל את הילדים, והבוגרים הילדותיים. בלי פדלאדות חסרות תכלית, ללא משחקי אגו ועם משמעת ברז(י)ל.

56 – שנים עברו מאז כבש שחקן אורוגוואי שני שערים במונדיאל. דייגו פורלאן שבר את הקרח מול דרום קוריאה, ואם תרצו, שעריו היו היורה ששבר את חמסין החלוצים והשערים בטורניר. אל פורלאן הצטרף לואיס סוארז הקטלני, השחקן שכבש הכי הרבה שערים העונה באירופה, (49 ב-51 משחקים). 40 שנה לקח לאורוגוואי לעלות לרבע הגמר. אחרי שהובילו אותה לשם, סוארז ופורלאן חולמים להיכנס לארץ המובטחת – חצי הגמר. במרוץ הסוסים השחורים, לגאנה יהיה קשה להתמודד עם צמד האקדחונים.

4 – שערים כבש אסמואה גיאן עבור נבחרתו במונדיאלים. למי שסיפק את הספתח ב-2006 ובטורניר הנוכחי, חסר גול בלבד כדי להשתוות לאגדה רוז'ה מילה. מול ארה"ב פרינס בואטנג כבש את הראשון, גיאן (שמדורג ראשון בטורניר בבעיטות לשער) הוסיף את השני, ולראשונה אחרי 13 משחקים גאנה כבשה יותר משער. מנהיגים אפריקאים נוטים לקרוס ברגעי האמת של נבחרתם. הכוכבים השחורים חולמים להיות האפריקאים הראשונים (!) בחצי הגמר. לשם כך הכוכב הנוצץ יצטרך להיות במיטבו כדי להגשים את הפנטזיה של גאנה וההבטחה של אפריקה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully