וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן בלטינית

מדוע המשחק מול הולנד הוא כמו גמר עבור ברזיל, ממה חושש דונגה ולמה מראדונה ניצב בפני האתגר הגדול ביותר שלו כמאמן. שליחנו מתכונן לשני רבעי הגמר הנוצצים

הולנד - ברזיל

במידה מסוימת, המשחק של ברזיל מול הולנד הוא גם הגמר שלה. המשחק הכי קשה והמוקש הכי מסוכן בדרך לגביע. ספרד אולי יותר מרשימה, ארגנטינה יותר נוצצת, אבל דווקא הולנד יכולה להיות הכי מסוכנת עבור ברזיל. ודונגה יודע זאת. דונגה יודע שנבחרת טקטית, סבלנית, ממושמעת, אבל גם מוכשרת מאוד וכזו שיודע להעניש ברגע הנכון, זו אנטיתזה לתזה המנצחת שלו. הולנד צועדת על המסלול הבטוח של ברזיל: נבחרת שנזהרת משיגעון הכוח והתאווה ליופי, ומנסה לשלב בין יעילות ליופי. ואין משהו שמפחיד את דונגה מאשר הוא עצמו.

בראיונות שלפני המשחק, מאמן ברזיל ניסה להבטיח כדורגל אטרקטיבי כמצופה ממשחק מול הולנד."האוהדים עומדים לקבל משחק מלהיב", אמר. אלא שבין השורות, ניכר שדונגה מנסה פעם אחר פעם למשוך את ההולנדים לעבר הכדורגל המסורתי שלהם, לעבר הפנטזיה, הרחק מהסגנון הטקטי שעלול להכשיל את נבחרתו. "אנו מצפים למשחק פתוח. כל המשחקים בשלבי הנוק אוואט הם פתוחים, נבחרות לא יכולות לסגור, מצפים למשחק יפה", ירה את הפיתיון. העיתונאים הקלידו כל מילה, כולל את אלו על המשחקים הפתוחים בשלבי הנוק אוואט, אבל לא בטוח שההולנדים אכלו את הלוקש.

לדונגה יש בעיה נוספת: הברזילאים לא סופרים את ההולנדים. הם לא סופרים אף אחד, וזה מה שיפה בהם. הם מאמינים שהכדורגל המפואר שלהם ינצח כל אחד. במסיבת העיתונאים דונגה נשאל מעט מאוד פעמים על הכוחות של ההולנדים – מתכון שעלול להוביל את הברזילאים למלכודת ההיבריס שדונגה רוצה שהולנדים יפלו אליה, בתקווה שהם אלו יצאו קדימה מעמדות המוצא שלהם. הברזילאים העבירו את הערב לפני המשחק בזיכרונות מהניצחונות על הולנד ב-1994 ו-1998, אלא שמי שהביט בלבן של העין של ברט ואן מרוויק הכריזמטי להפליא לא זיהה פחד. מדובר בנבחרת הולנדית מעט שונה מהמקובל, כזו שיודעת להניח את העבר בצד לטובת ההווה. כזו שנראית כמו הסכנה הכי גדולה לברזיל מכל הנבחרות כאן.

ארגנטינה - גרמניה

למרות שדונגה הוא מאמן הרבה, הרבה יותר טוב מדייגו מראדונה, אפשר לומר ששני רבעי הגמר הגדולים יהוו מבחן ענק למאמנים הדרום אמריקאים. מצד אחד, אגדות כדורגל לטיניות שחצו את הקווים, מול מאמנים מעט אפורים ולא מוכרים, אך מאוד חכמים ומעודכנים מאירופה.

מראדונה יקום וייפול ברבע הגמר על הגאווה שלו. אם יואכים לב מכין לו את המלכודת שהוא שרטט לאנגליה, הוא בבעיה קשה. בסיום שמינית הגמר, לב פירט אחד לאחד כיצד הפיל את קאפלו הגדול לבור. עיתונאי אנגלי ניסה לחלץ ממנו אמירה בגנות ההגנה של נבחרתו, אבל לב הטעים ואמר שאת הכוונת שלו הוא סובב לעבר הקישור האחורי. לשם הוא כיוון את הלחץ, ומפה נולדו חטיפות הכדור והיציאות המהממות להתקפה מתפרצת של הילדים המופלאים שלו.

לב, שניכר שלמד את אנגליה עד רמת השרוכים, ודאי יודע שארגנטינה נבחרת אפילו איטית יותר. מראדונה חייב לנצח את גרמניה בכלים שלו, כי מולר ואוזיל לא יחמיצו כמו המקסיקנים. אם ארגנטינה תמהר להתנפל על הגרמנים, היא תסכן את עצמה יותר מדי. זה יהיה מבחן אחרון וחשוב להצלחה של הדרום אמריקאיות כאן, אבל הרבה יותר ליכולות האימון של דייגו מראדונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully