וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני גרשון נגד מכבי ת"א

המאמן שעזב את הצהובים ושתק עד עכשיו, לא יכול עוד. למקורביו אמר: "לא אוותר למכבי על גרוש", "שלף עשה לי זובור", ו-"נשכבתי בשביל ההנהלה על הגדר ומה קיבלתי מהם? התעלמות". וזוהי רק ההתחלה

פיני גרשון עצבני, כאוב, פגוע – אבל הוא לא ידבר. לא לפני שיגיע להסדר כספי עם ראשי מכבי תל אביב וישוחרר רשמית מהמועדון. אולי היום הזה לא רחוק; בימים אלו צפוי אריק קריין, סוכנו של גרשון, להיפגש עם הנהלת הקבוצה, ולדון עמה על אופן פריסת הכספים שהקבוצה עודנה חייבת למאמן (13 משכורות).

עד שהדבר יקרה, אם וכאשר, מבקש גרשון להתנהל בזהירות. בפעם הראשונה בחייו הוא נעלם מן הרדאר; הופעותיו הפומביות הולכות ומתמעטות, ולשיחות לא מזוהות הוא מסרב לענות. על שיחות עם עיתונאים אין בכלל מה לדבר. גם לא על הודעות טקסט.

אולם ישנם כאלו שגרשון משוחח עימם. לא רבים, מדובר בחברים ותיקים יותר ופחות, ולהם הוא אומר דברים קשים. "עכשיו לא אוותר למכבי על גרוש", טען בשיחה שערך בימים האחרונים. "אם היו מתייחסים אלי בכבוד, בהחלט הייתי מוכן ללכת לקראתם בנושא הכספי".

גרשון מספר שעד היום – כמעט חודש מאז הודח מתפקידו – לא טרחה ההנהלה להיפגש איתו ולסגור קצוות. עם הרבה אנשים אחרים הספיקה ההנהלה להיפגש בשבועות האחרונים, זועם גרשון, אבל לא איתי. לי לא מצאו זמן. כפי שחשד, הצהרותיה של מכבי באשר לעתידו (מנג'ר? יועץ מקצועי?), התבררו כמס שפתיים.

"שלף מתעקש שלא אכהן בשום תפקיד מקצועי"

"גם לדיוויד בלאט לא היה זמן להיפגש איתי", אמר גרשון לחבריו. לפני ההדחה אסף גרשון רשימה של עשרות זרים, שחקני חיזוק פוטנציאליים, ועם חלקם ניהל מו"מ מתקדם. הכל נעצר ערב הפסד האליפות. למעט ריצ'רד הנדריקס ומילאן מצ'וואן – שמות שגרשון הביע בהם עניין רב עוד במהלך העונה החולפת – בחרה מכבי לנתק מגע מכולם. עם מינויו הבטיח בלאט לשבת עם גרשון לשיחה, אולי אף לערוך חפיפה קצרה, אלא שגרשון הודה שמאז בלאט אפילו לא שב אליו.

לחבריו מספר גרשון ש"למעט שמעון (מזרחי), שעוד מדבר איתי לעיתים, אני לא נמצא בקשר עם אף גורם במועדון". האמת היא שמזרחי ציפה לראות את גרשון יותר מעורב, אלא שדיוויד פדרמן ומשפחת רקנאטי לא התלהבו מהרעיון, בלשון המעטה. עם פדרמן הייתה מערכת היחסים של גרשון מעורערת מקדמת דנא, אך מי שהמאמן לשעבר רואה בו "בוגד" – לא פחות – הוא המנהל גור שלף. אם לקראת סיום העונה יצא קצפו של גרשון על שרון דרוקר, אותו האשים בחתירה, בשיחות פרטיות זוכה שלף למילים קשות עוד יותר.

"הוא מתעקש שלא אכהן בשום תפקיד מקצועי", מאשים גרשון את שלף. "הוא מקווה להפוך בעתיד לסוג של ג'נרל מנג'ר, ואין לו שום אינטרס שאשאר בקבוצה". גרשון אף משוכנע כי שלף פועל לטיהור המערכת מאנשים המזוהים עימו. הבכיר שבהם הוא מאמן הכושר אבי קובלסקי, שלטענת גרשון כמעט ופוטר עקב מסע לחצים שערך המנהל. נכון להיום קובלסקי נשאר, בעיקר בשל העלויות הגבוהות שלו והמחסור באלטרנטיבות ראויות, אבל גם לו דבר לא מובטח. "גור עשה לי זובור", האשים גרשון, "הוא חיכה הרבה זמן לרגע הזה".

"נקמה משותפת של בלאט ושלף בי"

גם על הנהלת הקבוצה דיבר גרשון עם חבריו. "נשכבתי בשבילם על הגדר", אמר לאחרונה לאחד מהם. "בקיץ שעבר לא רציתי את פישר, ומעשית כפו אותו עליי. בדצמבר הבטיחו שאקבל מחליף ללאמפה, ולכן הסכמתי לשחרר אותו. בסוף אמרו לי שאין כסף. אחרי הפציעה של לאזמה ראינו כמה היה חסר לנו גבוה נוסף. אבל גם אז שתקתי ולא אמרתי מילה על ההנהלה. לקחתי את כל האחריות על עצמי. ומה קיבלתי מהם? התעלמות".

אך טענותיו של גרשון הולכות רחוק עוד יותר. "כשההנהלה התחננה בפני שאחזור מיוון, למרות שמבחינה כלכלית וברמת המיסוי זה יצר לי הרבה בעיות, חזרתי בלי לשאול יותר מדי שאלות", אמר גרשון למקורב. "והנה עכשיו אותה הנהלה מדיחה אותי, כביכול בגלל ה'התנהגות' שלי, שלא הייתה שונה מההתנהגות שלי כשזכינו בגביעי אירופה. הייתי הגב שלהם, וכנראה שזו התמורה".

מערכת היחסים הקרובה בין בלאט לשלף מרתיחה את גרשון. "נקמה משותפת של שניהם בי", כינה זאת לאחרונה. על בלאט הוא מסרב בשלב זה ללכלך, למרות שיודע כי "למרות שדיוויד אמר כלפי חוץ שהוא רוצה שאהיה מעורב, בשיחות עם ההנהלה הדגיש שלא אקבל שום תפקיד מקצועי במועדון". עם זאת, אמר גרשון, "כל זמן שמכבי משלמת לי, זכותה להביא מאמן ייצוגי יותר ממני. אני לא יודע אם זה מה שיביא אותה להישגים".

הוא אף גילה לחבריו כי הקבוצה ביקשה ממנו באחרונה לקצץ בשכרו. "עכשיו אין סיכוי שזה יקרה", אמר.

בימים הקרובים נראה.

במכבי תל אביב סירבו להגיב.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully