וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו אאוט, טורס עדיין לא

גילי ורמוט, פרשן וואלה! מונדיאל

30.6.2010 / 0:09

ספרד ידעה לסגור את הכוכב הפורטוגלי וגרמה לו לנסות לעשות הכל לבד, מה שכצפוי הסתיים בכישלון. גילי ורמוט מנתח את הניצחון של אלופת אירופה, ולא מספיד את החלוץ המרכזי שלה

הסיבה המרכזית לניצחון של ספרד על פורטוגל היא הסגנון. לספרד יש את השבלונה הקבועה – הנעת כדור ומשחק מסירות שמגיע לדרגת אמנות, כשצ'אבי מנהל את העניינים במרכז המגרש. פורטוגל, לעומת זאת, הרבה פחות קבוצתית, כל מה שקורה בשדה מקרי, ולא מזהים שיטה או נגיעה של המאמן. אפשר היה לחיות עם זה לו היה התיאום של הספרדים לוקה בחסר, אבל הם מיישמים את השיטה של דל בוסקה בצורה מושלמת, ולכן הניצחון שלהם מוצדק ובלתי נמנע.

למרות ההבדלים, ספרד נזקקה במחצית השנייה לשינוי כדי להבקיע, ואת השינוי הביא דווקא פרננדו יורנטה. האמת היא שאני לא יודע עד כמה יורנטה הוא שחקן שמתאים לנבחרת כמו ספרד, הרי בסך הכל הוא עוד חלוץ ליגה טוב מבילבאו, אבל אין ספק שהוא מאוד הפתיע והוכיח שההימור של דל בוסקה עליו היה נכון. יורנטה הוא שחקן קיר קלאסי, מספר 9 אמיתי שמשחק עם הגב לשער, שומר מצוין על הכדור ומוריד כדורים. כבר כשנכנס הוא קיבל הזדמנות מצוינת, סידר מצבים והיה לו חלק גדול בניצחון. הוא בוודאי לא ברמה של טורס, אבל יורנטה עם ביטחון הוא שחקן יותר טוב מטורס בלי ביטחון.

טורס מקבל הזדמנות אחרי הזדמנות ולא מצליח להיכנס לטורניר, אבל אני חושב שדל בוסקה לא ויתר עליו. יפה לראות שמאמן מאמין בשחקן שלו, נותן לו את הגב ולא מוציא אותו מההרכב, כי הוא יודע שכשטורס טוב הוא חלוץ אדיר. אבל בפתיחת המחצית השנייה, כמו במשחקים קודמים, הוא הבין שהגיע הזמן לשינוי והוריד את החלוץ שלו לספסל.

יש כאלה שיראו בסדרת הניצחונות של הספרדים אחרי ההפסד במשחק הפתיחה סוג של התקדמות, אבל האמת היא שספרד מלכתחילה לא הגיעה לטורניר הזה עם האף למעלה. נגד שוויץ הכדור פשוט לא נכנס, והשוויצרים גנבו שער והמשיכו להסתגר. נגד הונדורס וצ'ילה הספרדים הבקיעו כבר במחצית הראשונה, מה שהוריד לחץ והקל עליהם מאוד. מול פורטוגל שוב דברים לא כל כך הסתדרו במחצית הראשונה, אבל בסופו של דבר הם הבקיעו. כשספרד מבקיעה, קשה מאוד לחזור נגדה, במיוחד משום שהיריבה נאלצת לפתוח את המשחק ונכנעת להנעת הכדור של צ'אבי, צ'אבי אלונסו ואינייסטה. בפרגוואי יודעים את זה, ויגיעו למשחק מול הספרדים עם תוכנית המשחק שהייתה לשוויצרים - בעיקר לסגור, להפריע וכמובן לא לספוג. ראיתי את פרגוואי מספר פעמים וספרד עדיפה עליה, אני בהחלט רואה את הנבחרת של דל בוסקה ממשיכה לחצי הגמר.

נסיים עם כריסטיאנו רונאלדו, שהולך הביתה אחרי טורניר בינוני. לאורך השנים ובמיוחד העונה האחרונה, רונאלדו ספג הרבה ביקורות כשהשוו אותו ללאונל מסי. ההבדל העיקרי בין השניים הוא ביכולת לשתף: הפורטוגלי אנוכי מאוד, בעוד מסי הוא שחקן קבוצתי. מסי יכול לשלב בין הסוליסטיות למשחק המסירות, בעוד רונאלדו לא מפסיק לחפש את השער, בועט כל כדור חופשי מ-40 מטר ודוהר לבד לעבר רחבת היריב.

אלא שבמקרה הזה, זו לא רק אשמתו. מעבר לכך שפורטוגל היא נבחרת ללא שיטה, אחת הסיבות שרונאלדו לא בא לידי ביטוי היא שאין לצידו שחקן בסגנון וברמה של צ'אבי. לכן הוא חייב לא פעם לעשות הכל בעצמו. אני חושב שהוא הוכיח בעבר שהוא שחקן של משחקים גדולים, גם אם הוא משדר לפעמים אדישות, אבל כשנבחרת שלמה סוגרת אותך ובין החברים שלך אין אף אחד שיכול לעזור להוריד ממך את הלחץ, לא משנה מה תעשה, את רבע גמר המונדיאל תראה מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully