וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאביו כבר לא ג'וניור

29.6.2010 / 7:58

לפני שנה פאביו קואנטראו נחשב להבטחה כוזבת. אם יעבור את טבילת האש מול ספרד הוא יהפוך לאחד המגנים המחוזרים באירופה

לפעמים כל מה ששחקן מוכשר צריך כדי למצות את הפוטנציאל ולהפוך לכוכב גדול זה מאמן טוב שמאמין בו. פאביו קואנטראו התגלית המרעישה של פורטוגל בדרום אפריקה 2010, היה עד לפני שנה שחקן אלמוני אפילו בארצו. אמנם מעריציו השוו אותו ללואיס פיגו כבר כששיחק בריו אבה הקטנטנה, קבוצה המייצגת את העיירה בה נולד וילה דו קונדה בת 25 אלף התושבים, והוא גם שיחק בגביע העולם לנבחרות עד גיל 20, אבל דרכו לצמרת לא הייתה פשוטה בכלל.

בנפיקה ליסבון החתימה את הקיצוני השמאלי הצעיר בקיץ 2007, אך המאמן חוסה אנטוניו קמאצ'ו לא ראה אותו ממטר ובמחצית השנייה של העונה הוא הושאל לקבוצת נסיונל מדיירה. בעונה שלאחר מכן שלח אותו המאמן החדש, קיקה סאנצ'ז פלורס לסראגוסה, שבדיוק ירדה לליגה הספרדית השנייה, אבל אפילו שם לא קיבל קואנטראו אף הזדמנות. בסופו של דבר, הוא הושאל לריו אבה היקרה לליבו, ונדמה היה שהקריירה שלו מתבזבזת עוד לפני שהתחילה.

בנפיקה סבלה מאוד עם המאמנים הספרדים שלה. בשנת 2008 פוטר קמאצ'ו לפני סיום העונה בה השתרך מועדון הפאר מליסבון במקום הרביעי. ב-2009 "שיפר" סאנצ'ז פלורס את המאזן וסיים שלישי. לא רק האלופה פורטו, אלא גם היריבה העירונית השנואה ספורטינג ליסבון, הקדימו את בנפיקה בקלילות. בניסיון לשים קץ להתבזות המתמשכת, מונה לפני שנה ז'ורז'ה ז'סוס הוותיק שעבר הרבה קבוצות קטנות ללא הצלחה מיוחדת, וזה התברר כהימור מנצח בכל קנה מידה.

אחת ההבטחות הגדולות

ז'סוס העניק לסוללת הכישרונות בסגל חופש פעולה מוחלט, והפך את בנפיקה לאחת הקבוצות האטרקטיביות באירופה. הארגנטינים שמחו במיוחד: אנחל די מריה פרח, חאבייר סביולה שב לחיים אחרי עונות ארוכות של תסכול על הספסל בברצלונה ובריאל מדריד, ואפילו "הליצן" פאבלו איימאר שיחזר לא פעם את היכולת שגרמה לרבים להכתיר אותו ליורשו של דייגו מראדונה בתחילת הקריירה. את תרצו, ז'ורז'ה ז'סוס הוא האנטיתזה הפורטוגלית לז'וזה מוריניו. במקום מערכים טקטיים מסודרים הוא מעדיף לאפשר לכישרון הטבעי של שחקניו לדבר על המגרש. התוצאה – אליפות מזהירה עם 78 שערי זכות ב-30 משחקים.

הגישה ההרפתקנית התאימה לפאביו קואנטראו כמו כפפה ליד. המאמן הסיט אותו לעמדת המגן השמאלי, ואיפשר לו לתמוך בהתקפות ככל העולה על רוחו. התקדמותו הייתה כה מדהימה עד שהמאמן הלאומי קרלוס קיירוש זימן אותו לנבחרת כבר בנובמבר כדי למלא את העמדה הבעייתית ביותר בסגל הפורטוגלי בתקופה האחרונה. קיירוש ניסה הרבה אופציות בעמדת המגן השמאלי: פאולו פריירה מצ'לסי ומיגל מוולנסיה שיחקו שם, למרות ששניהם עדיפים בהרבה כמגנים ימניים. במהלך רוב טורניר המוקדמות תופקד דודה, הקשר של מלאגה, בעמדה זו, אבל יכולתו ההגנתית רחוקה מאוד משלמות. ואז, משום מקום, סידר לו ז'ורז'ה ז'סוס את המתנה הגדולה.

פאביו קואנטראו בן ה-23 לא סתם השתלב היטב בהרכב. הוא היה אחד המצטיינים במדי פורטוגל בכל משחקיה במונדיאל עד כה, ויהיה לו תפקיד קריטי בהתמודדות עם ספרד בשמינית הגמר הערב. הכישורים ההגנתיים שלו לא עמדו בינתיים במבחן רציני במיוחד, כי הרי אפילו מייקון לא טרח לבקר יותר מדי באגף שלו במשחק המשמים מול ברזיל. מול הספרדים הוא יעבור טבילת אש אמיתית, בייחוד אם ויסנטה דל בוסקה ישלח בשלב זה או אחר למגרש את חסוס נבאס, אחד הקיצונים הימניים הטובים והמהירים בעולם.

במהלך המשחק יקבלו כל המועדונים המתעניינים בפאביו קואנטראו מושג טוב יותר אם הוא שווה את הכסף. נכון לעכשיו, נאבקות באיירן מינכן ויובנטוס על החתמתו, והמחיר עשוי להיות גבוה מ-15 מיליון יורו. גם ריאל מדריד בוחנת אפשרות להחתים את השחקן שנחשב רק עד לפני שנה להבטחה שלא תתממש לעולם. שימו לב אליו הערב, ואל תפספסו את בנפיקה בליגת האלופות בעונה הבאה. אם תוגרל מול ריאל של מוריניו, זו תהיה חוויה אמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully