וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בבייסבול

ליאון פרנק

28.6.2010 / 16:10

פדרויה מפגיז ועוזר לבוסטון להתקרב, משבר בטמפה ביי, אטלנטה שומרת על הפסגה ואדווין ג'קסון רושם נו היטר

AL מזרח

מאזן הבית:

ניו יורק יאנקיז – 28-47
בוסטון – 31-26
טמפה ביי – 31-44
טורונטו – 36-40
בולטימור - 52-23

היאנקיז עדיין בראש לאחר ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים, אך הפעם השינוי בבית חל במקום השני – ושוב הרייז מעורבים. בוסטון הדיחה את טמפה ביי מהמקום השני, והגרביים האדומים בפיגור קל של שני משחקים מהפסים. עבור טמפה, העונה האמיתית מתחילה רק כעת: עם חמישה הפסדים משבעה משחקים ונו-היטר נוסף העונה שנעשה על גבם, הרייז בפיגור משחק מבוסטון, מה גם שמסתמן משבר לא קטן במועדון. הלילה, במהלך ההפסד לאריזונה, נצפה עימות ראוותני בדאגאאוט בין בי.ג'יי. אפטון לאוואן לונגוריה, אחרי שהראשון עשה הנלי רמירז ולא רץ חזק לכדור שנחבט לכיוונו באאוטפילד. המבחן האמיתי של טמפה ביי הגיע, ונשאלת השאלה האם הרייז בוגרים, חזקים ובשלים מספיק לעמוד בפני צונאמי הבעיות האלה, ולחזור לקו הניצחונות של תחילת העונה. גם טורונטו סיימה שבוע רע עם חמישה הפסדים בשבעה משחקים, ולמרבה ההפתעה בולטימור ניצחה ארבעה רצופים.

הפצצת השבוע: הרוקיז ציפו להשלים את הסוויפ על הבו-סוקס לקראת סוף השבוע, אבל לדסטין פדרויה היו תכניות אחרות. בהיעדר המפלצת הירוקה, ה-MVP של עונת 2008 הכה לשלושה הומרים בקולורדו, והיה גיבור הניצחון ב-10 אינינגים 11:13. פדרויה חובט החודש בממוצעים של 37.4% ובעוצמה של 62.6%.

נקלט בראדאר: לקולין קרטיס לקח רק 24 שעות לרשום את שמו בסטטיסטיקה הרשמית של הפסים. יממה קודם לכן, קרטיס נקרא מקבוצת הטריפל A מסקרנטון; ביום שלישי, במשחקו השני בליגת הגדולים מול אריזונה, קרטיס רשם את הריביז הראשונים שלו באמצעות החבטה הראשונה שלו כמקצוען, כאשר באינינג השמיני הכה לדאבל על חשבונו של צ'אד קוולס. הדאבל הכניס שני ניו יורקרים הביתה, בדרך לניצחון 3:9.

מלצר השבוע: ברנדון מורו הוא אחת הסיבות מדוע הקרדינלס לא במקום הראשון. בשמונה אינינגים, מורו הרשה לציפורים רק חמש חבטות והולכה אחת, כאשר אף חובט לא דורך על בסיס הבית, תוך כדי פסילת שמונה. הג'ייז קטפו את הניצחון 0:5 ומורו את ה-W הראשון החודש, ולמרות רקורד של 1:1, מורו דווקא לא האחראי הישיר לכך: ב-27 אינינגים ביוני הוא הרשה רק ארבע ריצות ושמונה הולכות, כשדווקא חבריו לא ידעו לגבות את האאוטינגים שלו עם ריצות (בשלוש ההופעות האחרות שלו, הפרשי תוצאות המשחקים של הג'ייז ליריביהם עמדו על ראן בודד). הפעם, ורנון וולס ידע להעניק את הרוח הגבית, כשהטיס שני הומרים בניצחון.

AL מרכז

מאזן הבית:

מינסוטה – 34-41
דטרויט – 34-40
שיקגו ווייט סוקס – 35-39
קנזס סיטי – 44-32
קליבלנד – 47-27

כבר כמה שבועות שבדטרויט לא יודעים לנצל את ההזדמנויות שניתנות להם. מינסוטה מקרטעת לאחרונה (14 הפסדים החודש ב-24 משחקים, השבוע הפסידו חמישה משישה), ואצל הטייגרס עדיין חסרה האגורה לשקל, כשהם בעצמם רושמים ארבעה הפסדים השבוע, שמונעים מהם לעלות לפסגה. למרות זאת, הכל פתוח לחלוטין – ההפרש בין השתיים הוא חצי משחק, אך החדשות הרעות לשתיהן באות מכיוון שיקגו. הסוקס להטו בשבועיים האחרונים עם 11 ניצחונות רצופים, רצף שנקטע רק הלילה מול היריבים העירוניים הקאבס. הגרביים הלבנים במרחק פסיעה של משחק וחצי, ובית המרכז פתוח לחלוטין. אחרי חמישה הפסדים רצופים, בקנזס סיטי ניצחו שלושה מארבעה, וקליבלנד קטעה רצף של שבעה הפסדים רק הלילה בניצחון על סינסי.

הפצצת השבוע: הברייבס כבר ניצחו את שני המשחקים הראשונים, ובדטרויט היו נחושים למנוע סוויפ. מחבטי הנמרים התעוררו באינינג הרביעי: חמש ריצות הבקיעו האורחים על חשבונם של האמיצים, כשברנן בוש מוביל את הדרך עם הומר, שתי ריצות ושלושה ריביז. בוש לוהט, כשבמהלך החודש הוא מכה באחוזים של 42.2%, הטיס כבר שמונה דינגרים וגם הכניס 21 חובטים הביתה.

צמד לעניין: אחרי פתיחה חלשה, נראה כי קרלוס קוונטין עלה על הסוס. בששת משחקיו האחרונים, קוונטין הפגיז ארבעה הומרים ו-11 הכנסות ריצה, באחוזי חבטה נהדרים של 38.8%. ביום רביעי, בניצחון הגרביים 2:4 על האמיצים בבית, קוונטין רשם את ההומר העשירי וה-11 העונה, עם שורה נאה של שתיים משלוש, שתי ריצות ושלוש הכנסות ריצה. לצידו ניצב פול קונרקו, שבארבעת משחקיו האחרונים הכה לשלושה הומרים. קונרקו מציב אחוזי חבטה מצוינים ביוני, 38.5, כשהוא מוסיף 22 הכנסות ריצה ו-16 ריצות. השניים מרכיבים מרכזיים לכך שהסוקס דוהרים כעת עם אספירציות לכבוש את צמרת הבית.

מלצר השבוע: מסתבר שהשפם של קרל פבאנו רק עושה לו טוב. ביום שבת מול המטס בחוץ, פבאנו הלך למרחקים כשהגיש את משחקו השלם השני ברציפות, בו העניק שלוש חבטות בלבד ללא ריצות בדרך לניצחון 0:6. פבאנו הפסיד רק פעם אחת ביוני, ב-3 בחודש. מאז הוא דוהר על ארבעה ניצחונות רצופים, שכדי להשיגם הרשה רק שש ריצות חובה. במונחים פבאנואים, זה מעט מאוד. מספר 3 של התאומים מוביל את הקבוצה בניצחונות עם תשעה.

AL מערב

מאזן הבית:

טקסס – 29-46
ל.א. איינגלס – 35-43
אוקלנד – 40-37
סיאטל – 44-31

עם הפסד בודד ב-14 משחקים, הריינג'רס לופתים את ההגה באחיזה איתנה עם יתרון של 4.5 משחקים. בלוס אנג'לס, המלאכים התקררו קצת (למרות ארבעה ניצחונות בשישה משחקים), אולם תופסים מרחק של שישה משחקים מאוקלנד, שעד יום רביעי הפסידו שבעה משמונה, ועכשיו מריצים שלושה W רצופים. אחרי שניצחו שישה משחקים ברציפות, בסיאטל מציינים נפילת מתח עם שלושה הפסדים בארבעת האחרונים.

בוערים בכל הצילינדרים: הריינג'רס ממשיכים לחבוט בכל דבר שזז בדרך לפלייאוף. בניצחון הביתי 3:13 על פיטסבורג האנמית ביום רביעי, הסיירים העלו חמש ריצות על הלוח באינינג השני, ובאינינג הרביעי הכניסו שישה חובטים הביתה. יאנג הוביל את הדרך כבר במערכה הראשונה כשהפגיז להומר בן שתי ריצות, וסיים יום ענק של שלוש מארבע בקופסה עם שלוש ריצות וארבע הכנסות בארבעה אינינגים בלבד, לפני שהוחלף על ידי אנדרס ביאנקו וזכה למנוחה הכה ראויה לו. לצידו כיכבו גם נלסון קרוז עם שלוש מארבע ושלוש ריצות, אלוויס אנדרוז שהוסיף שלוש מחמש עם שלוש ריצות ואיאן קינסלר, שקינח עם שתיים מחמש עם דאבל ושתי ריצות והכנסות. ותבינו: כל התפוקה ההתקפית הזו נרשמה בלי הקנון הלוהט התורן של טקסס, ג'וש המילטון, שנח וישב במשחק הזה על הספסל. היה זה הניצחון התשיעי מתוך עשרה רצופים לריינג'רס, שלא עצרו וכבר עם 13 W מ-14 האחרונים.

מלצר השבוע: קליף לי תוקע יתד במדור הזה. ביום רביעי מול הקאביז בבית, לי ננעל על הספרה תשע, כשבתשעה אינינגים הרשה תשע חבטות עם תשע פסילות ללא כל ריצת חובה. המארינרס דהרו לעבר הניצחון 1:8, ולי השיג את ניצחונו השלישי בארבעה משחקים החודש. במהלך כל יוני, לי העניק חבטה אחת לכל 1.2 אינינגים, ובכל שישה אינינגים נרשמה נגדו ריצה, עם ERA של 1.50.

NL מזרח

מאזן הבית:

אטלנטה – 32-44
ניו יורק מטס – 32-43
פילדלפיה – 33-40
פלורידה – 40-35
וושינגטון – 43-33

מי ציפה שהמאבק האמיתי על כתר המזרח יהיה בין הברייבס למטס? בשבוע שעבר האמיצים קצרו חמישה ניצחונות רצופים, והשבוע התרסקו כשרשמו ארבעה הפסדים בשישה משחקים. המטס לא השכילו לכבוש את הצמרת (ארבעה הפסדים בשמונת האחרונים), אך הפער התייצב על חצי משחק. בפילי נראה כי המחבטים חזרו לפעול, כשהם מנצחים חמישה בששת האחרונים ושמונה מ-11, ולמרות ההפרש מאטלנטה (2.5 משחקים) אסור להספיד אותם. בפלורידה לא מפסיקים להפסיד (הרצף עומד על ארבעה רצופים) מאז פוטר פרדי גונזאלס, ובוושינגטון מכתיבים לעצמם רצף זהה.

דפק הופעה: במשחק בו המטס הפגיזו 16 חבטות, אנחל פאגאן היה אחראי לרבע מהכמות. החובט השני בליין-אפ של ניו יורק הכה ללא רחמים, כשהיה ארבע משש מהצלחת לארבע הכנסות ריצה ושלוש ריצות, ובפעם נוספת הושאר על הבסיס. אחרי חודש מאי נהדר בו חבט ב-33.3%, פאגאן מוביל את הקבוצה בקטגוריה עם 30.2%.

כמה טוב שחזרת הביתה: בעוד הפיליז משחקים בסיטיזנס בנק פילד בפילי כקבוצה האורחת ביום שישי, לרוי האלאדיי לא הפריעו השינויים מול קבוצתו הישנה טורונטו. המעבר של הג'ייז מטורונטו לפילי עקב ועידת ה-20G לא עשתה להם טוב, והאלאדיי חנק אותם לחלוטין עם משחק עילאי של שש חבטות וארבע פסילות ללא ריצות בשבעה אינינגים. כצפוי, האלאדיי ממשיך להוביל את הקבוצה בסטרייאאוטים (102) וב-ERA (2.29).

המספר הנוסף: מדהים עד כמה סטיבן שטרסבורג רוקד ואלס ועומד בכל הציפיות. הפעם ניפץ שטרסבורג את שיאו של הרב סקור מקליבלנד, כשנפנף את החובט ה-41 שלו אחרי ארבע הופעות בלבד על התלולית – שיא שהחזיק מעמד חמישים וחמש שנים. אמנם, הנשיונאלס הפסידו במשחק לרויאלס 1:0, אבל המספרים של שטרסבורג נשארים מרהיבים: בארבעה משחקים ה-ERA שלו לא מפסיק לצלול, וכעת ניצב על 1.78. בכל 25.1 האינינגים שהגיש, הוא הוליך רק חמישה חובטים – כל זה, כאשר הוא פוסל בממוצע למעלה מעשרה חובטים במשחק.

אבן דרך: "איטס אבאוט טיים, איטס אבאוט טיים". שהגיענו, אמר בריאן מק'קאן לבילי ווגנר, ממש עם סיום משחק הניצחון ביום שישי של הברייבס על דטרויט 1:3. ווגנר השיג את שמירתו ה-400 בקריירה, כאשר באינינג אחד פסל שלושה ברצף, והשיג בזכות גם את שמירתו ה-15 העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

NL מרכז

מאזן הבית:

סינסינטי – 34-42
סט. לואיס – 34-41
מילווקי – 41-34
שיקגו קאבס – 42-33
יוסטון – 47-29
פיטסבורג – 50-25

היו-יו בצמרת בית המרכז נמשך. השבוע לרדס הייתה המילה האחרונה, כאשר רצף חמשת הניצחונות אמנם נקטע הלילה, אך זה הספיק לכבוש את המקום הראשון בהפרש חצי משחק מהקרדינלים, שהפסידו שלושה מארבעה. מילווקי טיפסה למקום השלישי על חשבונם של הקאבס עם שישה ניצחונות בשבעת האחרונים, כשבשיקגו מפסידים ארבעה משישה. אחרי רצף של שלושה ניצחונות, ביוסטון מחדשים את רצפי ההפסדים עם שניים, ושודדי הים אף גרועים מזה, כששלהם עומד על שישה.

הקרב על הגבעה: מצפון לגזרה יצא דו קרב לוהט אל הפועל על הדיונה. האס של הקרדינלס, כריס קרפנטר, היה נחוש להשאיר את שורת ההפסדים שלו החודש נקייה, בעוד ריקי רומרו של טורונטו שאף לקצור את ניצחונו השני ברציפות, במיוחד אחרי שבהופעתו הקודמת הרשה רק ריצה אחת בשישה אינינגים. רומרו לא בזבז זמן והמשיך באותו קו – בשמונה אינינגים העניק שמונה חבטות ופסל חמישה. אולם היה זה האורח קרפנטר שסיים עם ידו על העליונה, כאשר הגיש שמונה אינינגים עם שלוש חבטות, אפס ריצות ושבע פסילות אל עבר ניצחונו השלישי החודש. סט. לואיס גברה על הג'ייז 0:1.

מלצר השבוע: יובאני גאייארדו שיתק את הטווינס ביום חמישי. במשחק שלם הוא העניק לחובטי מינסוטה רק חמש חבטות, כאשר במקביל הוא פוסל 12. את שורת ההולכות והריצות שלו גאייארדו השאיר על האפס, כשליקט את ניצחונו השביעי. מספריו ביוני יפים מאוד – ה-ERA שלו עומד על 1.54, עם הומר בודד ושש ריצות ב-35 אינינגים. הוא מוביל את הברווורס ב-ERA עם 2.36 וב-K עם 115.

NL מערב

מאזן הבית:

סן דייגו – 30-45
סן פרנסיסקו – 34-40
ל.א. דודג'רס – 35-40
קולורדו – 36-39
אריזונה – 46-30

עם הפסד בודד בשבעה משחקים, שום דבר כנראה לא יזיז את הפאדרס מהמקום הראשון. לג'איינטס שיחק המזל, כשלמרות ארבעה הפסדים בחמשת האחרונים הם עדיין מקדימים את הדודג'רס, גם משום שהדודג'רס עצמם שכחו לשחק כשהפסידו שמונה מעשרה. בקולורדו הפסידו שלושה מארבעת האחרונים, ובאריזונה מתנחמים בשני ניצחונות בשלושה משחקים.

דפק הופעה: מאט לאטוס הוא אחת הסיבות הבולטות לכך שסן דייגו חזק בתמונת הפלייאוף העונה. מול הרייז ביום שלישי, לאטוס הגיש שבעה אינינגים עם שלוש חבטות בלבד ואפס ריצות בתוספת שמונה פסילות, אל עבר הניצחון 1:2, השמיני שלו העונה. הלילה, לאטוס אמנם נתן הופעה יציבה נוספת מול המארלינז עם חמש חבטות וריצה אחת ב-5.2 אינינגים, אך סיים עם אי-הכרעה בניצחון 2:4. בעשר הופעותיו האחרונות, לאטוס עומד על רקורד מרשים של 1:7 ושתי אי הכרעות, כאשר בנוסף לניצחונות הוא גם מוביל את הפאדרס בפסילות עם 84.

מלצר השבוע: אדווין ג'קסון החזיר מנה אחת אפיים לקבוצתו הישנה. הוא וחבריו מאריזונה ביקרו בטמפה, ולג'קסון חיכתה הפתעה עצומה לרייז: עם 149 זריקות בתשעה אינינגים, ג'קסון הגיש לנו היטר השני בהיסטוריית המועדון, שני רק לביג יוניט רנדי ג'ונסון. בתשעה אינינגים פסל המגיש, שהיה ברוטצית הרייז של עונת הוורלד סירייס ב-2008, ששה חובטים והוליך שמונה, במשחק שהחל רע מבחינתו, כשמילא את הבסיסים כבר באינינג השלישי, אך סגר בסיומת מופלאה של נו-נו. לעומתו, הרייז מתחילים לשאול אם יש סביבם קללה: גם המשחק המושלם של בהרלי בעונה שעברה וגם הפרפקטו של דאלאס בריידן במאי היו נגדם, וג'קסון רק המשיך את המגמה.

חימנז השבוע: אובלדו חימנז ללא ספק נתן את הופעתו הגרועה העונה. מול הסוקס בבית ביום רביעי, חימנז העניק עשר חבטות, שש ריצות והומראן אחד ב-5.2 אינינגים, כשהוא מעלה את ה-ERA שלו מ-1.15 ל-1.60. רק לשם השוואה: בשום משחק העונה, חימנז לא נתן יותר משלוש ריצות חובה, ועשר החבטות שלו הן שיא שלילי עונתי שעברו את השמונה שהעניק בהופעתו הקודמת על התלולית מול הטווינס בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully