וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע: האתלטים פורצים גבולות

28.6.2010 / 15:21

אברבוך כבר פרש וקרויטר פצוע, אבל ההתרוממות של האתלטיקה לאחרונה הופכת את אליפות ישראל לאטרקטיבית

נועם אשל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

בימים רביעי וחמישי השבוע תתקיים בהדר יוסף אליפות ישראל ה-74 באתלטיקה, שמלבד היותה מעניינת הופכת לאטרקטיבית במיוחד עבור חובב הספורט הממוצע, מאחר ומדובר ביומיים של פגרה מטורניר המונדיאל בדרום אפריקה.

דימה קרויטר, ילד הפלא של האתלטיקה הישראלית, סוחב פציעה קלה ולא יתחרה בקפיצה לגובה כדי לשמור על הגוף לקראת אליפות העולם לקדטים ומשחקי הנוער האולימפיים בסינגפור. עם זאת, השנה אפשר להתנחם בעובדה שהאליפות כבר לא מתרכזת סביב ספורטאי אחד או שניים, אלא בכמה מוקדים מאוד מעניינים.

במרכזו של יום התחרויות השני (חמישי) יתקיים קרב מסקרן בקפיצה לגובה בין שיאנית ישראל, מעיין פורמן (1.88 מ') לבין דניאל פרנקל שקבעה סנטימטר אחד פחות. המטרה של שתי הקופצות המוכשרות, מלבד המאבק על התואר, היא קביעת הקריטריון לאליפות אירופה בברצלונה שעומד על 1.89 מ' וקרוב מאוד למימוש מבחינתן.

בבור הקפיצות אפשר יהיה לראות את יוחאי הלוי, שקבע לאחרונה שיא ישראלי היסטורי בקפיצה לרוחק, 7.99 מ'. באליפות ישראל הלוי ינסה לשבור את מחסום שמונת המטרים ולקבוע הישג היסטורי, וכמו כן לעבור את מחסום 17 המטרים בקפיצה משולשת כדי להתקרב לשיאו העתיק של רוגל נחום.

ייבגניה זבולוטני תנסה לקבוע שיא ישראלי נוסף ביידוי פטיש, כאשר דורית נאור תנסה לעשות את אותו הדבר בהטלת הכידון. בקפיצה במוט לנשים, העולה החדשה ג'יליאן שוורץ תנסה לקבוע שיא ישראלי בינלאומי, אבל בכל מקרה היא לא תוכל להשתתף באליפות אירופה השנה בגלל תקופת צינון הנדרשת בגלל מעבר מנבחרת ארצות הברית. התחרות לגברים תפגיש בין ייבגני אולחובסקי לעולה החדש בריאן מונדשיין, כאשר שניהם מתכוננים לאליפות אירופה.

כמו כן, בריצות הארוכות אפשר יהיה לראות את גזאצ'ו יוסף בריצת ה-1,500 מטרים, ואת הכשרון העולה מוגס טסמה, שירוץ ל-5,000 מטרים. שניהם אגב מתכוננים לאליפות אירופה וכבר קבעו קריטריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully