וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וונדר אלכסיס

28.6.2010 / 7:25

בבתים היה אלכסיס סאנצ'ז השחקן המלהיב במונדיאל. אם ייקח עליו גם את המשחק מול ברזיל, ריאל ויונייטד ישלמו הרבה על הקיצוני של צ'ילה

לפעמים צריך לדעת לעשות עסקאות בזמן. כאשר כריסטיאנו רונאלדו נמכר לפני שנה לריאל מדריד, חיפש אלכס פרגוסון מחליף ראוי, ואחד המועמדים המובילים לתפקיד היה אלכסיס סאנצ'ז. השדים האדומים הציעו לאודינזה 12 מיליון ליש"ט תמורת הקיצוני הצ'יליאני הצעיר, אבל נדחו על הסף. "אנחנו בונים על סאנצ'ז כחלק מפרויקט ארוך טווח, ואין לנו שום עניין למכור אותו" הצהיר פייטרו לאונרדי, המנהל הספורטיבי של הזברות מצפון איטליה. כאשר גם ההצעה הנדיבה של באיירן מינכן שעמדה על כ-25 מיליון יורו לא התקבלה, החליט פרגוסון שעדיף לוותר.

בסוף יוני הפך אנטוניו ולנסיה, הקשר האקוודורי של וויגן, לרכש הראשון של יונייטד בקיץ 2009, תמורת לא פחות מ-16 מיליון ליש"ט. כעבור שבוע נחת באולד טראפורד קיצוני נוסף, גבריאל אוברטאן הצרפתי. ולנסיה נתן עונת בכורה טובה במנצ'סטר יונייטד, אבל הוא רחוק מאוד מלהפוך ליורשו של הסופרסטאר הפורטוגלי. על אוברטאן, ששימש שחקן ספסל עמוק מאוד, מיותר להרחיב את הדיבור. בסגל הנוכחי של פרגוסון, רק נאני חסר היציבות מסוגל לתרום למשחק אגפים בלתי צפוי שפורץ הגנות. לכן, כלל לא מפתיע שבשבועות האחרונים נפוצו מחדש ידיעות על העניין שמגלה סר אלכס בסאנצ'ס. רק שעכשיו, אחרי ההצגות המדהימות של הצ'יליאני בדרום אפריקה, מחירו יאמיר בהשוואה לסכומים שדרשה אודינזה לפני שנה.

בשלב הבתים היה סאנצ'ז השחקן המלהיב והכיפי ביותר במונדיאל, פרט אולי ללאו מסי. הבחור בן ה-21 גורם למשחק להפוך לחגיגה אמיתית, עם כושר הפריצה שלו באגף הימני, המהירות המסחררת, הכדרור המיוחד, היצירתיות והנכונות להמציא מהלכים חדשים בכל התקפה ולהביך את הגנות היריב. בניגוד לדריבליסטים מסוגו, סאנצ'ז הוא שחקן קבוצתי שבדרך כלל לא מסתפק בתשואות הקהל על עוד מגן שהשכיב על הדשא, אלא מחפש מסירות מסוכנות לחבריו.

"מסוגל לנצח כל משחק לבדו"

אלכסיס נחשב מגיל צעיר מאוד לילד הפלא של הכדורגל הצ'יליאני, עם פוטנציאל עצום. הוא ערך את הופעת הבכורה בקבוצת קוברלואה בגביע ליברטדורס כבר בגיל 16, וגם בליגה המקומית שותף לראשונה שבוע לפני יום הולדת 17. חודשים ספורים לאחר מכן, הוא כבר נחטף על ידי אודינזה שעשתה את אחת הרכישות הטובות ביותר בתולדותיה תמורת 3 מיליון דולר בלבד. כדי לתת לילד לקבל ניסיון, הושאל סאנצ'ז לספינת הדגל של הכדורגל הצ'יליאני, קולו-קולו, וזכה בשתי אליפויות. בהמשך, השאילה אותו אודינזה לריבר פלייט, וגם שם שותף סאנצ'ז לזכיה באליפות והפך לאליל ביציעים. על אף שעונתו בארגנטינה נקטעה על ידי פציעה, הוא סיים במקום הראשון במשאל השחקן הפופולרי ביותר בליגה בקרב האוהדים, אפילו לפני חואן רומן ריקלמה מבוקה ג'וניורס.

כאשר הגיע סאנצ'ז סופית לאודינזה לפני שנתיים, הוא כבר היה שחקן מנוסה ואיכותי. אמנם יכולת הסיום מול השער עדיין רחוקה משלמות, ואלכסיס הבקיע רק 8 שערים בליגה האיטלקית עד כה, אבל התרומה שלו למערך של הזברות הייתה קריטית. גם בנבחרת בחר בו המאמן מרסלו ביילסה לאחד מעמודי הטווח במהלך המוקדמות, וטען כבר לפני שנה: "הוא שחקן המפתח שלנו. למרות גילו יש לו המון ניסיון, ואת הכישרון אפשר לראות מקילומטרים". עוד לפני המונדיאל, השוו רבים את סאנצ'ז למסי ורונאלדו. "הוא ביצע באימונים תרגילים עם הכדור שלא האמנתי שאפשר לעשות", אמר מאמנו בקולו-קולו קלאודיו בורגי. "הוא מסוגל לנצח כל משחק לבדו. לעבור שלושה-ארבעה שחקנים זה כלום בשבילו" שיבח חברו לנבחרת ארתורו וידאל.

ואז הגיע סאנצ'ז לדרום אפריקה. במשחקים מול הונדורס ושווייץ אי אפשר היה לעצור אותו, אבל, כמו כל נבחרתו, הוא בזבז את רוב המצבים מול השער. בסופו של דבר נזקקה צ'ילה לטובה מצד הונדורס שסחטה תיקו מהשוויצרים כדי לסיים במקום השני ולפגוש את ברזיל בשמינית-הגמר. הערב יש לסאנצ'ז צ'אנס להוכיח שהוא טוב יותר מרוביניו, ושצ'ילה משחקת כדורגל ברזילאי הרבה יותר מסלסאו. יש לזכור שהמגן השמאלי של ברזיל, מישל באסטוס, הוא אמנם שחקן נפלא, אבל מדובר בקשר התקפי והוא משחק בעמדה הגנתית אך ורק בנבחרת. דבר אחד בטוח – כדי לחולל סנסציה מול החבורה של דונגה, הנבחרת המהנה של ביילסה וסאנצ'ז בפרט, חייבת להיות תכליתית יותר ולשפר את אחוז ניצול ההזדמנויות. אם אלכסיס יקח על כתפיו גם את המשחק הזה, יהיה מעניין לראות מה יהיה הסכום שיונייטד, או ריאל מדריד שבוחנת את הנושא מקרוב, יצטרכו לשלם לאודינזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully