וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי היום ה-18 במונדיאל

לירן שבתאי

28.6.2010 / 7:22

מדי יום, לירן שבתאי יכין אתכם למשחקים עם המספרים שמאחורי המפגשים. והפעם, החלום הצ'יליאני והוותק ההולנדי

הולנד - סלובקיה

ברזיל – צ'ילה

50 – אחוזי הצלחה יהיו לנבחרת הולנד במידה ותנצח את סלובקיה. להולנדים תמיד הייתה גישה יהירה שמתבססת על המצאת הכדורגל מחדש בזכות ריינוס מיכלס ויוהאן קרויף. אבל מעבר לפילוסופיה ולרומנטיקה, כאשר זה מגיע לתארים, לאוראנג' אין בדיוק על מה להתרברב. לרובן, ואן פרסי וסניידר ניתנת ההזדמנות לאזן את כף המאזניים.

12 – שחקנים בסגל ההולנדי כבר חבו את טעם המונדיאל בעבר, מה שהופך את ההולנדים לנבחרת הכי וותיקה מאלה שנותרו בטורניר. התפוז המכני של ברט ואן מרוויק מכיר אחד את השני, מלוכד מאוד וצבר ניסיון לפרק עד הסוף. בשמינית הגמר ההולנדים המעט זחוחים יצטרכו להיזהר מהשאננות שלהם ולמנוע מסלובקיה לזכות על הגב שלהם בטייטל קוטלת הענקים.

1990 – המונדיאל היחיד שברזיל הודחה בשלב שמינית הגמר! הסלסאו עוברים את שלב 16 הגדולות בארבעת הטורנירים האחרונים, ולמעשה, ברזיל הודחה בשמינית הגמר רק פעם אחת בתולדותיה. אז, באותו מונדיאל באיטליה, שיחק בהרכב מאמנה הנוכחי של ברזיל, דונגה, שכנראה שתה מהמים המערפלים והמפורסמים שנתנו לו הארגנטינאים. 20 שנה עברו, ודונגה דואג בקפדנות של רס"ר ששחקניו לא יתקרבו לשתייה משכרת ויישארו מפוקסים במטרה – לנצח בתכליתיות ולעבור בפעם החמישית ברציפות את שלב השמינית.

2 - פעם שנייה שצ'ילה מגיעה לשמינית הגמר, אלא שבעבר, תמיד היתה שם ברזיל כדי להעיר אותה מהחלום. במונדיאל הקודם שלה, ב-98', צ'ילה הודחה בשלב 16 האחרונות. היריבה? נו, ניחשתם את זה. הערב ה'לה רוחה', בניצחו של מרסלו ביילסה הכריזמטי, ינסו להפתיע את ברזיל ולנצח אותה בפעם השמינית בלבד מתוך 66 משחקים, ולראשונה במונדיאל, כדי לעלות לרבע הגמר.

7 – נבחרות העפילו בששת המונדיאלים האחרונים לשמינית הגמר בהופעת הבכורה שלהן בטורניר היוקרתי. אחרי נבחרות כמו אוקראינה, סנגל, קרואטיה, ערב הסעודית וקוסטה ריקה, סלובקיה היא הבתולה התורנית. לאחר שהעיפה את איטליה ותרמה את חלקה בסילוק הראשון של שתי הפינליסטיות כבר בשלב הבתים, הסלובקים של ולדימיר וייס ינסו להעיף אלופת עולם פוטנציאלית - ולא בדימוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully