וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל כוכבים

27.6.2010 / 11:31

ביום בינוני של שחקני הקישור, גאנה עלתה בזכות הטקטיקה של ראייבץ' והעליונות של גיאן. וגם, איך עוצרים את דייגו פורלאן?

הרף

לשבור את השיא של קמרון וסנגל - נבחרת אפריקאית בחצי הגמר

הקפיצה האחרונה

להוציא את דקות הפתיחה, הייתה זו ההופעה הכי פחות טובה של גאנה בטורניר. אבל נבחרת גדולה יודעת למצוא פתרונות ולנצח גם במשחק בינוני של שחקני המפתח. נבחרת גדולה, גם היא הכי צעירה במונדיאל, לא נלחצת גם כאשר היא נושאת בנטל ציפיות של יבשת שלמה. נבחרת גדולה מקומה ברבע גמר המונדיאל.

יותר מכל, הניצחון של גאנה על ארצות הברית היה שח-מט טקטי שהנחיל המאסטרו מילובן ראייבץ'. הסרבי הגיע למשחק מוכן. הוא למד את האמריקאים היטב והבין שהחוזק שלהם הוא משחק האגפים. לכן, לא חשש להרכיב את סמואל אינקום, מגן בן 21, כקשר ימני על חשבונו של פרינס טאגו. אינקום נעל את הקו וסיפק עליות מפתיעות להתקפה. עד שבוב בראדלי הבין מה קורה, הוא כבר היה בפיגור של שער.

בשיטת המשחק של גאנה, השחקנים הבולטים הם שלישיית מרכז השדה - בואטנג, אסמואה ואיוו הנפלא. השלושה מובילי כדור נפלאים, טכניים ומסוגלים לאיים ממרחק. כך בדיוק נכבש השער הראשון של בואטנג. חטיפת כדור, הובלה ובעיטה ממרחק . אלא שאחרי אותו שער, כל השלושה נעלמו ולא היו דומיננטים כמו במשחקי השלב הראשון. גאנה נאלצה למצוא חלופה.

לחלופה קוראים אסמואה גיאן, הווינר הגדול של הכדורגל הגנאי. ראייבץ' משתמש בפיזיות של גיאן, שבקבוצות שלו לא רגיל לשחק כחלוץ בודד, והפך אותו למספר 9 קלאסי. כשהקשרים נעלמו וארצות הברית חלצה, גיאן עבר לשמש כפיבוט. שיחק עם הגב לשער וניתב בהצלחה את הכדורים הארוכים שנורו אליו. סקורר ברמה שלו צריך הזדמנות אחת טובה, רגע אחד של תנומה בהגנת היריב, כדי להכריע משחק.

הניסיון הבא

גאנה היא בסך הכל הנבחרת האפריקאית השלישית בהיסטוריה שמעפילה לרבע גמר גביע העולם. קדמו לה קמרון (1990) וסנגל (2002). ההישג הנהדר של הכוכבים השחורים הציל את כבוד נציגות היבשת, ואולי דחה קצת את הדיון הציבורי על ההתנהלות השערוריירתית של חלקן דווקא במונדיאל הראשון על אדמת אפריקה. עכשיו, גאנה רוצה לעשות היסטוריה ולהפוך לאפריקאית הראשונה שמגיעה לארבע האחרונות.

היריבה הבאה היא אורוגוואי, עוד סוס שחור אצילי. הסלסטה הציגו בטורניר חלק קדמי קטלני ומדובר בנבחרת שעובדת ללא הפסקה במגרש כדי לחפות על חוליית הגנה בינונית ושוער לא יציב. למרות שאורוגוואי ספגה רק פעם אחת עד כה, היא מאוד חדירה ובמיוחד נכונים הדברים לגבי הגבהות לרחבה - הלחם והחמאה של חלוץ כמו גיאן.

בדקות ארוכות מאוד בשמינית הגמר דרום קוריאה הוציאה את העוקץ ממשחקה של אורוגוואי כשנטרלה את דייגו פורלאן במרכז המגרש. כשפורלאן לא במשחק, סוארז וקבאני הרבה פחות אפקטיביים. לכן, גאנה לא תוכל להרשות לעצמה לאבד שליטה במרכז השדה כמו שקרה במחצית השנייה ובהארכה במשחק נגד ארצות הברית.

ראייבץ' ידע עד כה להתאים את הנבחרת שלו נהדר לכל יריבה. נגד אורוגוואי, המפתח שלו יהיה לחשוב התקפה. גם ללא איוו המצוין (שייעדר בשל צהובים), ראייבץ' יצטרך ליצור בלגאן במשחק, לתקוף את ההגנה המבולבלת של אורוגוואי ולא לתת לסלסטה לתקוף. אפריקה כולה עוצרת נשימתה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully