וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיס הקטן

26.6.2010 / 9:00

עם חגיגות שמזכירות קנגרו ושלל קבוצות בכירות שלוטשות עיניים, מה הפלא שאדינסון קבאני הפך לאקס פקטור של אורגוואי?

במשחק הראשון שלהם במונדיאל 2010, הציגה נבחרת אורוגוואי יכולת התקפית עלובה מול נבחרות צרפת, בעיקר בגלל שדייגו פורלאן ולואיס סוארז פשוט לא זכו לאספקת כדורים כלשהי. מדוע? בעיקר מכיוון שהמאמן אוסקר טבארז העדיף משום מה לעלות עם איגנסיו גונזאלס בתפקיד הפליימייקר. כרטיסו של גונזאלס אמנם שייך ל-ולנסיה, אבל הוא לא שיחק כלל במועדון הספרדי, ובחצי העונה האחרונה הושאל ללבאדיאקוס, קבוצה יוונית זעירה שירדה ליגה. כושרו המזעזע אמור היה להדליק נורה אדומה אצל טבארז, אך הוא נתן לגונזאלס את המפתחות בקישור ושגה.

בדקה ה-63 מול הצרפתים הודה המאמן בטעותו, ולא ראינו יותר את "קשר ולנסיה" על כר הדשא בדרום אפריקה. אלא שמחליפו מול צרפת, ניקולאס לודיירו הצעיר והמוכשר, שהומלץ לאיאקס על ידי לואיס סוארז באופן אישי, התבזה לחלוטין, כשספג שני כרטיסים צהובים תוך רבע שעה, וגם אותו לא זכינו לראות יותר בינתיים.

זו הסיבה שבמשחק השני, מול דרום אפריקה, נאלץ טבארז לשנות, כמעט בלית ברירה, את השיטה בהתקפה. אדינסון קבאני נשלח למערכה בחוד משולש גמיש מאוד, שמאפשר לפורלאן לרדת באופן מתמיד לקישור וליזום את ההתקפות. גם קבאני – הצלע הזוטרה במשולש ההתקפי - מכסה שטחים נרחבים, ופריצתו באגף הימני הובילה לשער הנצחון שבישל לסוארז נגד מכסיקו. הערב (שבת, בשמינית-גמר מול דרום קוריאה שמתקשה מאוד להתגונן מול התקפות מהירות (כפי שנוכחנו במפגשים מול ארגנטינה וניגריה) לקבאני הפעלתן צפויה להיות השפעה חשובה ביותר. גם הנגיחות המצוינות שלו עלולות להוות בעיה עבור הקוריאנים.

הקנגרו

כאורוגוואי ממוצא איטלקי, שמח מאוד קבאני להגשים את החלום ולחתום לפני 3 וחצי שנים בפארלמו. הוא הבקיע שער מרהיב ביופיו כבר במשחקו הראשון בקבוצה, ולפני שנתיים הפך לשחקן הרכב קבוע בעקבות מכירתו של אמאורי ליובנטוס. כעת, אחרי עונה מצוינת במהלכה כבש 15 שערים בכל המסגרות, סייע לקבוצתו לסיים במקום החמישי והחמיץ במעט את ההעפלה לליגת האלופות, צפויה פאלרמו לעשות קופה גם על הנכס החדש שלה. נכון לעכשיו, מעריכים את מחירו של היהלום בסכום לא מבוטל של כ-20 מיליון ליש"ט, ונותר רק לראות מי תזכה בשירותיו.

מחזרים לא חסרים לקבאני – מנצ'סטר סיטי הרי רודפת אחרי כל שחקן שזז, וטוטנהאם מגלה בו עניין רב; גם וולפסבורג חזק מאוד בתמונה, במידה ותיאלץ למכור את החלוץ הבוסני המדהים שלה אדין דזקו; ארסן ונגר הוא מעריץ ידוע, ולאחרונה נפוצו באנגליה ידיעות לפיהן ארסנל מנהלת מו"מ עם פאלרמו לגבי רכישה משותפת של קבאני בצוותא עם הבלם הדני סימון קיאר. אבל האורוגוואי אוהב מאוד את החיים באיטליה, וחולם דווקא על אינטר, שצפויה להגיש הצעה עבורו בימים הקרובים. קשה להגיד שמדובר בבחור ביישן. "אני רוצה להפוך לוויין רוני של הנראזורי. אני יודע לשחק בעמדות רבות בהתקפה כמוהו, והמטרה היא לממש את הפוטנציאל הזה בסן-סירו", הצהיר קבאני בן ה-23.

אז במונדיאל הנוכחי קבאני עדיין נמצא בצילו של פורלאן וסוארז, אבל אל תפספסו את החלוץ מסיציליה. בעתיד הקרוב הוא עשוי להפוך לכוכב בקנה מידה עולמי, ומי שלא עוקב בדריכות אחרי המשחקים של פאלרמו מוזמן לעשות איתו היכרות ראשונית. לפני 3 שנים הוכתר "המטאדור" למלך השערים באליפות דרום אמריקה לנבחרות צעירות, והוא שווה לפחות שער אחד בדרום אפריקה. למרות הכינוי, לאחרונה חוגג קבאני את הכיבושים עם קפיצות קנגורו משונות. אולי קצת חבל שלא יצא לו להפגין את כישוריו בתחום נגד אוסטרליה, אבל אוהדי הסלסטה יקבלו בברכה גם כיבוש ראשון מול קוריאה. אורוגוואי אמנם קיבלה שבחים על יכולתה בשני המשחקים האחרונים, אך הקוריאנים מסוגלים להפוך את שמינית-הגמר לקרב צמוד יותר ממה שרבים חושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully