וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים מקום טוב באמצע

הדס גרינברג

24.6.2010 / 15:42

בקרית שמונה עוברים קיץ שקט מבחינת העברות, אבל ברק בכר לא מודאג: "יש לנו בסיס טוב. ננסה להגיע לפלייאוף האמצעי"

בזמן שמרבית קבוצות ליגת העל מחליפות שחקנים מדי קיץ כמו גרביים, ובחלקן אפילו לא נשאר בסיס לאורך שנים, ישנה קבוצה ששבה השנה לליגת העל והיא ללא ספק שוברת את הסטיגמה הזו. מדובר בעירוני קרית שמונה. מגן הקבוצה, ברק בכר, יפתח בעוד כעשרה ימים את עונתו השביעית בקבוצה, והוא לא היחיד. הבלם יניב לביא יתחיל את עונתו העשירית וסאלח חסארמה, שותפו להגנה, עומד לפני עונתו החמישית.

"זה יתרון גדול", מספר בכר. "המרקם החברתי בקבוצה טוב מאוד וזה דבר חשוב מאוד. זה יתרון גדול שלא עושים אצלנו שינויים גדולים כמו בשאר הקבוצות. יש אצלנו בסיס טוב וזה אמור להיות יתרון גדול שלנו העונה בליגת העל". בכר, שעבר לפני כחודש ניתוח ארתרוסקופיה, מרגיש כבר מוכן לחזור: "עברתי שיקום, עבדתי על חיזוק שרירים וריצות וכמובן הכנה לפתיחת האימונים. אני חוזר לאימונים כרגיל יחד עם הקבוצה".

- כמה התגעגעת לליגת העל?

"התגעגענו מאוד. אין ספק שיש הבדל גדול מאוד בין ליגת העל לליגה לאומית, באווירה בקהל ובתקשורת. אני חושב שקרית שמונה ראויה להיות בליגת העל".

- איך עברה עליכם העונה בלאומית?

"האמת שרוב השחקנים אצלנו לקחו סיכון די גדול כי בכל זאת ליגה לאומית נכנסת לליגה ארצית השנה, ובייחוד אחרי שלפני שנתיים היינו בטופ של הכדורגל, הגענו לגביע אופ"א כשסיימנו מקום שלישי. היה סיכון לא קטן, אבל בגלל שהמועדון הזה כל כך חשוב לשחקנים וכל כך סודר, האמנו שנחזור לליגת העל".

- מה למדתם מהתקופה שהייתם בצמרת ושנה לאחר מכן התרסקתם?

"מי שצריך ללמוד מהטעויות זה רן ואיזי. נעשו טעויות בשנים האחרונות, אבל מטעויות לומדים ואני מאמין שהם למדו מהטעויות. אני יודע שאיזי לא מתכוון להשתגע יותר מדי מבחינת רכש. אנחנו מאמינים שהכל לטובה ושהירידה לליגה לאומית עשתה רק טוב לקבוצה כי נבנה משהו טוב. אנחנו מתכוונים לבנות קבוצה בריאה ולהשקיע במקומות הנכונים".

"מנסים להקים גרעין קשה של אוהדים"

- בלי להשתגע זה אומר שאתם לא חושבים לנסות להגיע שוב לצמרת?

"גם בשנה שהגענו לצמרת לא כיוונו לשם. השנה המטרה היא לבנות קבוצה כזו שתהיה יציבה ולהיות איפשהו באמצע".

- עד עכשיו לא הגיע רכש נוצץ לקרית שמונה בלשון המעטה.

"נכון. זה כנראה הלקח שאולי איזי הסיק מהשנים האחרונות כך שהשנה הוא יתבסס על סגל קיים, אבל אני מאמין שיביאו כמה זרים טובים שישדרגו את הקבוצה".

אחת הבעיות בקרית שמונה היא היעדר קהל במשחקים. לבכר זה לא מובן: "הבנתי שעכשיו מנסים להקים גרעין קשה ולהחזיר את הקהל שבשנתיים שלוש האחרונות לא הגיע. אולי הוא ציפה שניקח אליפות כל שנה. זה חבל כי לפני שלוש ארבע שנים הקהל הגיע אבל אולי זה קשור למצב הכלכלי בעיר ושלאנשים אין כל כך מצב רוח. כדורגל הוא כמעט הכל בעיר הזו וזה מוזר שלמשל בשנה שעברה, כשהיינו כל השנה בצמרת, הקהל לא כל כך הגיע. זה לא מובן. הבנתי שאיזי התחיל לספסד מנויים כדי שאנשים יבואו".

- לא מעט קבוצות קטנות נפגעו מהקיזוז בעונה החולפת, חושש מזה?

"הקיזוז פגע בכל קבוצה בליגה. והמטרה היא שלא ניכנס לפלייאוף התחתון כי הקיזוז הזה יכול לסבך אותנו מאוד".

- מה יחשב הצלחה מבחינתך בעונה הקרובה?

"אנחנו רוצים לתת עונה טובה, להיות בחלק האמצעי של הטבלה ואולי לפזול כלפי מעלה למרות שזה לא יהיה קל כי תהיה ליגה קשה השנה. קבוצות התחזקו, כמו מכבי והפועל תל אביב. בני יהודה והפועל פתח תקוה התעוררו, כך שקשה לי להאמין שהשנה נעבור את שתי התל אביביות כמו שהצלחנו אז, אולי נפתיע בגביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully