וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי הורה להתאחדות למנות חברי מזכירות מבית"ר

24.6.2010 / 14:57

אבנר קופל עתר למחוזי כדי לערער על פסיקת ההתאחדות והוא בדרך למזכירות. השופטת: ההתאחדות כפופה לכללי חובת שוויון

בית המשפט המחוזי פסק הבוקר (חמישי) כי על ההתאחדות לכדורגל למנות חברים מסיעת בית"ר למזכירות ההתאחדות לכדורגל, זאת על פי חלקם היחסי בבחירות האחרונות. על פי פסק הדין הזה, ייתכן מאוד שבקרוב שני חברים מסיעת בית"ר, כולל האופוזיציונר אבנר קופל, יישבו בקרוב במזכירות המונה 11 חברים. את מרכז בית"ר ייצגו עו"ד בועז בן צור ומשה מזור.
כזכור, בבחירות האחרונות נבחרו להנהלת ההתאחדות שלוש סיעות - הפועל מכבי ובית"ר. האחרונה היוותה את המיעוט וזכתה לארבעה מנדטים מתוך 29, אך יו"ר ההתאחדות אבי לוזון החליט כי סיעות מכבי והפועל יאיישו את המזכירות. סיעת בית"ר פנתה לבית הדין העליון של ההתאחדות וביקשה לשנות את ההחלטה, אך הוא דחה את העתירה וזו הדישה תביעה לבית המשפט המחוזי על מנת לבטל פסיקה זו.

השופטת הילה גרסטל כתבה בהחלטתה: "אין ספק שמצב הדברים כיום גורם עוול למבקשת (סיעת בית"ר, א"י), ולחברי ההתאחדות שבחרו בהן להנהלה. סבורה אני שקיימת חפיפה כמעט מלאה בין תפקידי ההנהלה לתפקידי המזכירות, וכדי לאפשר לסיעת בית"ר להשפיע על ההתאחדות כדי כוחה היחסי בהנהלה, ראוי לפרש את התקנון, ככל שניתן, כך שתוענק לסיעת בית"ר זכות ייצוג יחסי במזכירות, ובכך להגשים את הכוונה שעמדה מלכתחילה ביסוד הליך הבחירות שנערך מכוח התקנון". בית המשפט הוסיף וקבע, כי הגוף שמנהל בפועל את ההתאחדות הוא המזכירות, וכי קיימת הקבלת סמכויות ברורה בין ההנהלה לבין ההתאחדות והוסיפה: "המבקשות זכו ב-13 אחוז מקולות הבוחרים בהתאחדות, ואלה הצביעו עבורו תוך ציפייה שיוכלו להשפיע על מהלכים מהותיים בהתאחדות, תוך שמירה על אינטרסים של המצביעים". בית המשפט אף קבע כי בהיותה של ההתאחדות גוף דו מהותי היא כפופה לכללי מנהל תקין וחובות שיווין.

הבקשה הועברה הבוקר לידי ההתאחדות לכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully