וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפה זה לא יהיה

גילי ורמוט

24.6.2010 / 0:31

החיסרון של מיכאל באלאק גורם לגרמניה להיות נבחרת מפרגנת יותר, אבל פרשן וואלה! מונדיאל גילי ורמוט מרגיש שמשהו חסר. עכשיו הם מקבלים את אנגליה, ואל תצפו לכדורגל מהנה

לא היה פשוט לגרמניה מול גאנה, אבל במשחק המכריע על העלייה מבית ד', שוב ראינו את גרמניה הישנה – משחק טוב, לא מבריק במיוחד, אבל מאוד יעיל. להוציא את חצי השעה הראשונה, הגרמנים שלטו במשחק, הכתיבו את הקצב ובסופו של דבר הגיע להם לנצח. השער של אוזיל לא היה מקרי – זהו השחקן החשוב ביותר בנבחרת הגרמנית. למרות שהיה לו משחק לא גדול, המאמן יואכים לב ידע מדוע השאיר את אוזיל על המגרש, והקרדיט הזה השתלם עם השער הנפלא שכבש.

הברומטר ובעל הבית במרכז המגרש הוא בסטיאן שווינשטייגר. אני מחזיק מאוד מהשחקן הזה, בעיניי הוא לא פחות טוב ממיכאל באלאק. כאן אנחנו מגיעים לעוד פלוס גדול שיש לגרמניה – העובדה שבאלאק לא משחק בטורניר הזה. הנטייה של הגרמנים כשהכוכב הוותיק על המגרש היא להישאר מחויבת לו ולגרום לכך שהכל יעבור דרכו. בהיעדרו, אנחנו רואים נבחרת עם רוח אחרת, מפרגנת. עוד לפני הטורניר דובר על כך שיותר נוח לגרמנים לשחק בלי באלאק, ואכן – הם הסתדרו בלעדיו, לפחות בשלב הבתים.

עם זאת, למרות המחמאות שמגיעות לה, לא הכל ורוד בנבחרת של לב. אני לא יודע אם זה עניין של ניסיון, אבל משהו תקוע אצל הגרמנים. הם לא שוטפים את המגרש, והברק שהיה שם בשנים האחרונות ובמשחק הפתיחה מול אוסטרליה נעלם. הם חזרו להיות הגרמנים היעילים, אלה שעושים את העבודה. למשחק נגד אנגליה יחזור מירוסלב קלוזה, והוא בוודאי יוסיף מחץ להתקפה ואולי גם יעזור להחזיר את היופי במשחק שלהם.

השער של ארצות הברית בדקה ה-90 נגד אלג'יריה סידר לגרמנים את המפגש הקלאסי נגד אנגליה. אפשר היה לחשוב שהאנגלים ייצאו מהלחץ שלהם אחרי הניצחון על סלובניה, אבל לפי צורת המשחק, התוצאה והעובדה שהם פוגשים את היריבה השנואה, נראה שעדיין יש שם חוסר שקט. הנבחרת הזו לא משוחררת, יש עליה עול גדול מאוד שמשפיע ורואים הרבה שחקנים שהם יותר מדי מוערכים. בנוסף, ווין רוני לא מראה שהתאושש מהפציעה של סוף העונה במנצ'סטר יונייטד ונמצא בתקופה לא טובה. אבל רוני הוא כוכב בקנה מידה עולמי שצריך תמיד להיות בהרכב. לעומת זאת, יש לאנגלים הרבה שחקנים שאתה שואל את עצמך איך יכול להיות שהם משחקים ברמות הגבוהות ביותר ומרוויחים סכומי כסף כל כך גדולים. אולי זו לא הסיבה היחידה, ביום שישי נכתב כאן על חוסר הביטחון, ונראה שזה מאוד פוגע בהם וגורם לירידה חדה ביכולת.

אז מה נראה בשמינית הגמר? למרות העליונות הגרמנית על הנייר, יהיה משחק שקול ולא ממש נאה לעין. ההתרשמות שלי היא שגרמניה טובה, מסודרת, שיטתית ומתואמת יותר. בעוד הגרמנים משחקים בסבלנות ומניעים כדור, אצל האנגלים הכל מקרי. בהתאם למסורת המפגשים הארוכה בין שתי הנבחרות, אין לי ספק שהמשחק הזה יהיה שקול, אבל אם אני צריך להמר, אני מאמין שגרמניה תעבור ב-90 דקות.

עוד כמה משפטים לסיכום על המשחק השני שנקבע היום לשמינית הגמר. גאנה היא הנבחרת האפריקאית היחידה שעלתה וכנראה תעלה לשלבי הגמר. בחצי השעה הראשונה מול גרמניה היא ניסתה לעקוץ במתפרצות והייתה יותר מסוכנת, אבל כמו כל הנבחרות האפריקאיות, היה חסר לה את הפאס המתוחכם, את ההברקה שתעשה הבדל. האמריקאים, מצידם, נותנים טורניר טוב, אבל קשה להם למצוא את הדרך אל הרשת. על הנייר, מדובר במשחק פחות אטרקטיבי, ובהתחשב בעובדה ששתי הנבחרות מתקשות לכבוש, צפויה לנו התמודדות שקולה בלי יותר מדי שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully